Ja den är ju lite svårsmält🍽🍽Läste Carbonaratavla. Börjar bli dags för en kvällsmacka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den är ju lite svårsmält🍽🍽Läste Carbonaratavla. Börjar bli dags för en kvällsmacka.
Läckerbit! Är den fortsatt tät och trycktestad inför badsäsongen?Tudor Submariner 1968
Hej gott folk,
Har ni tips på en tunn strap till min blåa BB58 som liknar nato men med vanligt spänne så man slipper den jäkla extralängden strap på undersidan handled?
Vill se om det kanske får klockan kännas något mindre på min handled.
Hej tråden, jag letar ett brunt läderband till min BB S&G. Finns det någon av er som har tips på bra återförsäljare? Jag tar mer än gärna emot förslag på specifika läderband också. Jag har det svarta, ruggade bandet (se bild) samt S&G-länken redan. Jag är själv hyfsat osäker på vilka bruna läderband som kan funka bra med champagne-tavlan - om det ens finns något?
Original?Hej gott folk,
Har ni tips på en tunn strap till min blåa BB58 som liknar nato men med vanligt spänne så man slipper den jäkla extralängden strap på undersidan handled?
Hej gott folk,
ThanksLäckerbit! Är den fortsatt tät och trycktestad inför badsäsongen?
Fyfan vad läcker! Grattis!
Den är ju riktigt bra den här, lite oroväckande att den bytte datum redan kl 23. Får hålla lite uppsikt på det
Brukade vara gratis, var då?Tudor-familjen behöver trycktestas inför sommarens äventyr. Förr i tiden så var det gratis men jag har för mig det kostar en slant nu. Någon som vet?
Jag har aldrig betalat, men kör hos lokala urmakaren och han vet att han får serva mina klockor.Brukade vara gratis, var då?
Ett tips är single pass nato. Sådant kan man tillverka själv genom att klippa bort den undre delen av bandet som går under klockan. Vill man sedan slippa flärpen så är det bara att klippa ner och försegla med tändare.Hej gott folk,
Jojo, det är ju en sak. Alla får väl "gratis" saker, där man är lojal och återkommande.Jag har aldrig betalat, men kör hos lokala urmakaren och han vet att han får serva mina klockor.
Sant, nu förstår jag hur du menar. Håller med om att det känns skumt...Jojo, det är ju en sak. Alla får väl "gratis" saker, där man är lojal och återkommande.
Men att det "örr i tiden så var det gratis" är ju något helt annat.
Både Krons och Nymans.Brukade vara gratis, var då?
Du kanske ska testa ett perlon strap? Typ det här: https://www.crownandbuckle.com/royal-melange-perlon.htmlHej gott folk,
Är det syntetiskt material, vilket nato oftast är, så är det ju bara att kapa och elda lite lätt på änden.Hej gott folk,
Satt riktigt bra på dig. Jag testade den äldre modellen igår och tyckte den bars helt ok på min 16,5cm handled.Då var det dags att testa en Tudor igen, den här gången en slate grey BB i brons, första intrycket är mkt bra, sitter riktigt bra och känns inte alls tjock el topptung som jag uppfattat att en del tycker. Jag hade en BB58 en kort period men den upplevde jag alldeles för liten tyvärr. Blir spännande att jämföra lite mot Panerai bronzon, förhoppningsvis så kan den ersätta så blir det pengar över till fler klockor
Ser bra ut Är dom lika till måtten?Satt riktigt bra på dig. Jag testade den äldre modellen igår och tyckte den bars helt ok på min 16,5cm handled.
Det tror jag. Det är vad jag förstår endast färgen som ändrats. Den gråa ersatte denna. 43mm, 23mm bandbredd och typ 15mm tjock.Ser bra ut Är dom lika till måtten?
Magkänslan säger att @Glantzen har en historia med den där. Kan det stämma?Då var det dags att testa en Tudor igen, den här gången en slate grey BB i brons, första intrycket är mkt bra, sitter riktigt bra och känns inte alls tjock el topptung som jag uppfattat att en del tycker. Jag hade en BB58 en kort period men den upplevde jag alldeles för liten tyvärr. Blir spännande att jämföra lite mot Panerai bronzon, förhoppningsvis så kan den ersätta så blir det pengar över till fler klockor
Inget jag vet ngt om men klockor har ju en tendens att vandra runt här på KS låter iaf spännande, eller inteMagkänslan säger att @Glantzen har en historia med den där. Kan det stämma?
%Magkänslan säger att @Glantzen har en historia med den där. Kan det stämma?
Inget jag vet ngt om men klockor har ju en tendens att vandra runt här på KS låter iaf spännande, eller inte
%
hamnade mellan hål på gummit dock så den blev inte långvarig (som så många andra) tyvärr, ville inte ha något annat band heller så vad göra…