• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förutom att jag inte tycker att du ska sälja den så är den nog värd 0 och jag kan hjälpa dig att ta den ifall du insisterar 😝
Skämt åsido sök runt lite på köp och sälj så kommer du nog kunna få en bra uppfattning. Men gissningsvis borde du kunna få runt 90kSEK om den är i bra skick.
Tack så mycket för hjälpen, jag är en amatör när det gäller klockor. Klockan på bilderna är del av ett dödsbo och kommer att säljas inom kort, jag vet inte hur man säljer en begagnad klocka, tror inte att blocket är rätt forum för detta :)

Jag hade nog dragit ner prognosen rätt långt fr 90k. Fullset förvisso - men den ser tyvärr helt sönderpolerad ut i mina ögon. Särskilt nedre högra bandhorn? Synd för väldigt fin klocka annars!!
/J

Har haft liknande funderingar. Gillar ju båda och BB58 OG är nästan given i lådan. Men någonstans landar det i att de är ganska lika varandra.
Precis, men också markant olika 🤔 jag hör ej till dem som haft en typ bb58 gmt på önskelistan, diggar verkligen den enkla rena looken, pron blir väldigt busy med gmt och datum…. I mina ögon försvinner lite av varför jag tycker bb58 är snygg, för att ej tala om den läckra alu bezeln. Tror jag hellre tittar på en redig 41mm gmt!!

Villhöver en BB36 omedelbart nu!

1653430217808.png
Beställt till min silver , hade redan ute annons här i grannlandet men när jag såg US insta drog jag tillbaka den.. gillar klockan och dess enkelhet men även det som gör att den blir lite ”blaah”.. tredje gången gillt men alla med olika tavla.. hoppas frakten går snabbt denna gång 👍

Bilagor

• CC098E9F-6948-4B0E-8C25-A2C8456F6449.jpeg
    CC098E9F-6948-4B0E-8C25-A2C8456F6449.jpeg
    418.1 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Hej alla experter,

Jag har lite funderingar kring en klocka i min ägo, klockan kommer att säljas, vad är ett rimligt pris för den här klockan?
Den är inköpt 1997 (ev sent 1996), klockan har haft en ägare sedan inköp.
Kul med en blå 79190 med full set. Den ser dock ut att ha blivit rätt hårt polerad genom åren. Kronskyddet ser väldigt tunt ut och boetten ser väldigt rund ut med avsaknad av de skarpa kanter som fanns från början. Vem är det som har polerat klockan? Det är alltid svårt att se på bilder och jag kanske ser fel men jag skulle ändå tro att boettens skick kommer att dra ner priset.

En blå 79190 i bra skick borde kunna gå för ca 80tkr. Den blå modellen brukar ligga ca 10tkr över vad en motsvarande svart och så har det varit under många år. Jag tror dock att du får räkna med ca 10tkr lägre om boetten är hårt polerad. Det är en modell som man inte ofta ser till salu här på KS så du får ta mina destination med en nypa salt.

Det gick en 75090 (36mm) för 66tkr(+provision) på Kaplans i helgen, så det ger väl en viss fingervisning.

Jag hade nog dragit ner prognosen rätt långt fr 90k. Fullset förvisso - men den ser tyvärr helt sönderpolerad ut i mina ögon. Särskilt nedre högra bandhorn? Synd för väldigt fin klocka annars!!
/J
Kronskyddet ser väldigt tunt ut och boetten ser väldigt rund ut med avsaknad av de skarpa kanter som fanns från början.
Kikade närmare på bilderna och ser att de är rätt hårt polerade. Instämmer med de andra bedömmingarna. Men kul med ett helset.

Hej alla experter,

Jag har lite funderingar kring en klocka i min ägo, klockan kommer att säljas, vad är ett rimligt pris för den här klockan?
Den är inköpt 1997 (ev sent 1996), klockan har haft en ägare sedan inköp.
Den där är trevlig!

Du kan alltid jämföra lite med denna: https://hqmilton.com/products/1995-tudor-blue-submariner-79190-with-box-and-papers

Tyvärr nämns inte vad den såldes för.

Ett alternativ är att du skickar över bilderna hit (https://tudorcollector.com/) med fråga om pris. Han har nämnt i en pod att han får frågor om priser hela tiden och han verkar inte ha något emot det…

Ett till alternativ är att gå till Kaplans och höra om de vill ta in den på auktion

Går i funderingar, vad gör FXDn så grym enligt dig?? 😀
För mig handlar det nog om att designen är så enormt väl genomtänkt och verkligen gjord för ett syfte och som självklart även tar inspiration från gamla vintage MN klockorna. Skapar en helhet som innehåller både dåtid och nutid i ett.

Sen sitter den väldigt bekvämt på strapet och väger nästan inget som gör den extremt bekväm att bära.

Gillar starkt count down bezelen som jag nyttjar vid all möjlig tidtagning i vardagen. Praktiskt att den går att vrida på åt båda håll för snabbare hantering.

Lumen är ju även den magiskt bra och håller rakt igenom en lång natt.

För mig handlar det nog om att designen är så enormt väl genomtänkt och verkligen gjord för ett syfte och som självklart även tar inspiration från gamla vintage MN klockorna. Skapar en helhet som innehåller både dåtid och nutid i ett.

Sen sitter den väldigt bekvämt på strapet och väger nästan inget som gör den extremt bekväm att bära.

Gillar starkt count down bezelen som jag nyttjar vid all möjlig tidtagning i vardagen. Praktiskt att den går att vrida på åt båda håll för snabbare hantering.

Lumen är ju även den magiskt bra och håller rakt igenom en lång natt.
Tack för att du delade! Det är definitivt den “no nonsense” tooligheten som gör den intressant, äkta Tudor!! Intressant också med dina funderingar runt att den är så bekväm och bezeln. Viss fundering finns ju åt Pelagos hållet otvivelaktigt…. Blir till att testa ordentligt hos AD!!

Senast ändrad:
Just passerat 1 års jubileet (inköpt 12 maj -21) med bb58an, och är näst intill lika förtjust i den fortfarande! Trots en OWGM t o m i år. 😅 Även om det är en heritage modell så känns den som ett original, och Tudor behöver ej skämmas utan kan rak i ryggen säga att de är del av submarinerhistorian från sent 50-tal som den spelar på. Med denna har de klarat konststycket att även få den att kännas högst modern men också otvetydigt tidlös. Bla bla bla, jag vet, en sjuhellskotta till dinka som blir väldigt svårslagen.
5EAA5D9B-D6FD-4805-BF0D-4306714D3472.jpeg

Senast ändrad:
När ni skriver att lumen är stark och kan ses en hel natt, hur kolsvart har ni då för att ens se det 😎
Jag har många olika mellan och dyra ur å även från Tudor, men dör ju efter någon kvart tycker jag 😂
Ser ni verklig det utan att mellan ladda lumen verkligen

Just passerat 1 års jubileet med bb58an, och är näst intill lika förtjust i den fortfarande! Trots en OWGM t o m i år. 😅 Även om det är en heritage modell så känns den som ett original, och Tudor behöver ej skämmas utan kan rak i ryggen säga att de är del av submarinerhistorian från sent 50-tal som den spelar på. Med denna har de klarat konststycket att även få den att kännas högst modern men också otvetydigt tidlös. Bla bla bla, jag vet, en sjuhellskotta till dinka som blir väldigt svårslagen.
5EAA5D9B-D6FD-4805-BF0D-4306714D3472.jpeg
Jag trodde hela tiden att den var för vanlig för mig, att jag sett den för mkt för att villhöva- så jag köpte den blå.

Big regret- måste ha en svart ASAP!

När ni skriver att lumen är stark och kan ses en hel natt, hur kolsvart har ni då för att ens se det 😎
Jag har många olika mellan och dyra ur å även från Tudor, men dör ju efter någon kvart tycker jag 😂
Mina BBs klarar lätt en hel natt utan att ha laddat lumen manuellt; mao laddar sig från vanlig belysning

Ja på FXD lyser den hela natten.

Alltså de lyser ju inte med samma styrka men i ett mörkt rum kan man fortarande läsa tiden på morgonen

Tillbaka
Topp