• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Andra gången jag äger en BB58, och även denna går inom +-1 sekund per dag. Det värmer hjärtat på en gammal ingenjör. Har jag haft tur eller har ni samma erfarenhet?
2C73DA40-3DD5-405F-BD2B-9F3DEDA08CCD.jpeg
Samma med min. Går oerhört exakt! Saktar sig typ 5-7 sek/månad vid daglig användning.

Den här finns från och med i år i 39mm och T-fit clasp (vilket jag gissar är en sorts glidelock-anordning) samt in house urverk med 70h gångreserv. Många steg i rätt riktning!

C38A26C2-ABEC-4A90-8E66-212C8415884A.jpeg
3758F40F-633D-441E-8B84-77AC443A9A8E.jpeg
Hade gått lite under radarn hos mig faktiskt, tack för uppmärksammandet!

Hallå nu får Tudor faktiskt se till att de uppdaterar bb58 stållänken med T-fit!!! Kan ej vara en stor grej nu eller har jag missat nått….🤔

Den här finns från och med i år i 39mm och T-fit clasp (vilket jag gissar är en sorts glidelock-anordning) samt in house urverk med 70h gångreserv. Många steg i rätt riktning!

C38A26C2-ABEC-4A90-8E66-212C8415884A.jpeg
3758F40F-633D-441E-8B84-77AC443A9A8E.jpeg
Ohh yes! Det har jag faktiskt stenkoll på!! Mycket troligt att det där blir mitt nästa inköp beroende på hur den sitter på armen och upplevs irl! Jag och @rambo_amadeus var förbi @Nymans Ur 1851 Västerås för några veckor sedan och provade bl.a PRO. Förhörde mig då om de hade någon uppskattning om när den där kunde tänkas komma in. De visste inget konkret men tippade på slutet av sommaren! Ingen hajp eller stor efterfrågan på den heller så väldigt troligt att man kan få den inom väldigt kort efter den väl är inne. Så jävla bra den är imho

Ohh yes! Det har jag faktiskt stenkoll på!! Mycket troligt att det där blir mitt nästa inköp beroende på hur den sitter på armen och upplevs irl! Jag och @rambo_amadeus var förbi @Nymans Ur 1851 Västerås för några veckor sedan och provade bl.a PRO. Förhörde mig då om de hade någon uppskattning om när den där kunde tänkas komma in. De visste inget konkret men tippade på slutet av sommaren! Ingen hajp eller stor efterfrågan på den heller så väldigt troligt att man kan få den inom väldigt kort efter den väl är inne. Så jävla bra den är imho
Gillar verkligen den där.
Kan bli en sån för mig med framledes fast i storleken 36.
Tycker T-Fit clasp gör hela skillnaden.
Är dock utanför min comfort zone att bära guld och har intalat mig att jag lär fylla gubbe först ;)
Bara in my head i know.
Vet att föregångaren knappt sålde alls så kan tänka mig att det inte lär bli alltför mycket spring efter denna nu heller men vem vet kanske 39mm lockar till sig en större skara.

Gillar verkligen den där.
Kan bli en sån för mig med framledes fast i storleken 36.
Tycker T-Fit clasp gör hela skillnaden.
Är dock utanför min comfort zone att bära guld och har intalat mig att jag lär fylla gubbe först ;)
Bara in my head i know.
Vet att föregångaren knappt sålde alls så kan tänka mig att det inte lär bli alltför mycket spring efter denna nu heller men vem vet kanske 39mm lockar till sig en större skara.
Ja den är riktigt fin! Jag har inte heller fyllt gubbe men är så säker i mig själv så det behövs inte 😉
Just TT är ju inte überpoppis som tur är så den där tror och hoppas jag är lätt att skaffa?!

Jag ska givetvis prova både 36 & 39mm innan jag bestämmer mig men tror det kommer landa in i 39:an. 36mm sitter överlag bra på mig men någon mm till på det (beroende på klocka givetvis) är absoluta sweetspoten 🤗

ÄNTLIGEN!! ”Black Bay_owners” (IG) flex ”comfy” link till bb58 har äntligen kommit fram, efter över 1 års väntan!! 🥳 Första snabba bedömningen är att det är utmärkt kvalitet på den och finishen matchar perfekt av vad jag kan se just nu! Återkommer med lite mer ”review” av den typ om en vecka!
448D96D7-71D0-441B-8FFF-30EDC2F1823A.jpeg
30C9936D-2F82-4374-87FA-50390320061E.jpeg
61B4C956-7253-47E9-917D-5FD668CD91CF.jpeg
99C3471E-C66F-4D66-9658-ECDFBA16E2C3.jpeg
147010D2-EDD1-4838-B2C2-2FEBF420469C.jpeg
7FB05496-B66D-49EE-BF52-AED07596003B.jpeg
0B0F6C0A-1AF5-40BB-B294-5FF9815AE07F.jpeg
7D10DA2B-05AE-4A08-ACF5-7EFC88AE066F.jpeg
Tjena Tudordiggare, lovade en längre ”liten” review av en flex link som jag och @Burnman vågat investera i, kanske fler av er också.

Här är länk till den om ni vill kolla in!
https://klocksnack.se/threads/tudor-comfy-”flex”-link-av-blackbay_owners-bbo-instagram.164203/

Tjena Tudordiggare, lovade en längre ”liten” review av en flex link som jag och @Burnman vågat investera i, kanske fler av er också.

Här är länk till den om ni vill kolla in!
https://klocksnack.se/threads/tudor-comfy-”flex”-link-av-blackbay_owners-bbo-instagram.164203/
snyggt!! Ska givetvis läsas pronto! Så får man fantisera och förställa sig hur grym 58:an blir med flex-länken 🤣
#hatapostnord

Någon som är ute efter ett Crafter Blue till BB41 eller kanske ett 22mm kvalitetsgummi med lås från LHD?
Städar lite i lådan ☺️
C77BF968-16EE-4563-A762-15BEBD4BCF0C.jpeg

God lördag Tudor fans! Sorry om det varit uppe förut men vad tycker ni om Tudors senaste #borntodare utspel, ett elitmässigt cykelteam?? För min egen del kom det klart oväntat men kommer följa det med stort intresse, naturligt antar jag då jag följer och utövar cykling själv och är en tudor fanboy 😀 I Sverige är cykling inte så så stort som resten av Europa, men visst måste det finnas ett visst intresse hos några här i tråden?
F9F77E4F-09F5-4200-9FFF-BA08F0F92E29.jpeg

Hej alla experter,

Jag har lite funderingar kring en klocka i min ägo, klockan kommer att säljas, vad är ett rimligt pris för den här klockan?
Den är inköpt 1997 (ev sent 1996), klockan har haft en ägare sedan inköp.
Svårt att säga, då någon helt slaktat boetten, så du bör du tyvärr inte få så mycket för den. Inget illa ment, bara rent konkret då skicket är hemskt.

God lördag Tudor fans! Sorry om det varit uppe förut men vad tycker ni om Tudors senaste #borntodare utspel, ett elitmässigt cykelteam?? För min egen del kom det klart oväntat men kommer följa det med stort intresse, naturligt antar jag då jag följer och utövar cykling själv och är en tudor fanboy 😀 I Sverige är cykling inte så så stort som resten av Europa, men visst måste det finnas ett visst intresse hos några här i tråden?
F9F77E4F-09F5-4200-9FFF-BA08F0F92E29.jpeg
Pro team, ja. Men inte Pro Tour Team, väl?

Pro team, ja. Men inte Pro Tour Team, väl?
Pro Tour är länge sen det hette, toppdivisionen är idag World Tour, Tudor kommer registrera som ProContinental som är nivån under. Det betyder i praktiken att de blir teoretiskt kapabla att tävla i alla de största tävlingarna men då de inte har en garanterad plats så blir de beroende av vilka lopp som erbjuder dem inbjudningar. Hur många det blir kommer hänga mycket på vilken kaliber cyklister de kan rekrytera, basen i det mindre Schweiziska talang-lag man bygger på kommer inte räcka långt (någonstans).
Transfermarknaden brukar börja klarna och nyheter läcka ut runt Tour de France i Juli så först då kan vi kanske börja få ett hum om hur långt pengarna Tudor pyntar in räcker och hur attraktivt laget kommer att vara. Gissningsvis blir det ett blygsamt 2023 och det blir först med värvningar inför 2024 som man kan börja etablera sig riktigt.

Pro Tour är länge sen det hette, toppdivisionen är idag World Tour, Tudor kommer registrera som ProContinental som är nivån under. Det betyder i praktiken att de blir teoretiskt kapabla att tävla i alla de största tävlingarna men då de inte har en garanterad plats så blir de beroende av vilka lopp som erbjuder dem inbjudningar. Hur många det blir kommer hänga mycket på vilken kaliber cyklister de kan rekrytera, basen i det mindre Schweiziska talang-lag man bygger på kommer inte räcka långt (någonstans).
Transfermarknaden brukar börja klarna och nyheter läcka ut runt Tour de France i Juli så först då kan vi kanske börja få ett hum om hur långt pengarna Tudor pyntar in räcker och hur attraktivt laget kommer att vara. Gissningsvis blir det ett blygsamt 2023 och det blir först med värvningar inför 2024 som man kan börja etablera sig riktigt.
Grymt klarlägganden av Tudors utgångsläge och utsikter, tack för den @essGunnar! De behöver pumpa in en hel del pengar om det ska bli något av det, om några år…..

Någon som har sin Black bay på mesharmband? Är helt såld sedan jag såg Omegas ”shark-mesh” på deras Seamaster 300M ”No time to die”. Tänker att den stilen hade gjort sig förträffligt på en Tudor också 😁

Just passerat 1 års jubileet med bb58an, och är näst intill lika förtjust i den fortfarande! Trots en OWGM t o m i år. 😅 Även om det är en heritage modell så känns den som ett original, och Tudor behöver ej skämmas utan kan rak i ryggen säga att de är del av submarinerhistorian från sent 50-tal som den spelar på. Med denna har de klarat konststycket att även få den att kännas högst modern men också otvetydigt tidlös. Bla bla bla, jag vet, en sjuhellskotta till dinka som blir väldigt svårslagen.
5EAA5D9B-D6FD-4805-BF0D-4306714D3472.jpeg
Snyggt! Den står högt på listan hos mig som en höstigare kompis till GMTn. Bra betyg att den känns svårslagen efter ett år :happyhappy:

Tillbaka
Topp