• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snyggt! Den står högt på listan hos mig som en höstigare kompis till GMTn. Bra betyg att den känns svårslagen efter ett år :happyhappy:
För mig är bb58an grymmaste sommarklockan, den glänser superbt i full sol ☀️ den känns klassisk att den bara blir bättre, skulle man tröttna på en 5513, nix pix.😀

Edit: skrev först att det det är 2 år med den, men är totalt snurrig här på morgonen, var tvungen att dubbelkolla, det är bara 1 år, kvittot är från 12 maj förra året!!! Måsta ha en stor kopp kaffe för att vakna nu ☕😬 men det säger kanske mycket om klockan, det känns som den har varit en vän på armen längre än vad det är….

Senast ändrad:
Tycker North Flag blir coolare och coolare ju mer man läser om den och ser bilder/filmer... Ni som har/ haft en, hur tycker ni känslan för den har utvecklats över tid?

Tycker North Flag blir coolare och coolare ju mer man läser om den och ser bilder/filmer... Ni som har/ haft en, hur tycker ni känslan för den har utvecklats över tid?
Jag gillar verkligen North Flag även om jag ej har den kvar.
Tycker den är lite quirky och fulsnygg på något oförklarligt sätt.
Dom gula detaljerna på sekundvisaren och power reserve är något som sticker ut i kombination med den keramiska ringen.
Det jag inte gillade som med många klockor är avsaknaden av on the fly justering i länken + att det är ytterst begränsat med strap alternativ.
Går dock att beställa custom made straps i olika material hos Twostichstraps

Men överlag så gillar jag North Flag och dess design.
Bör upplevas om du är nyfiken :)
1653831266736.jpeg

Jag gillar verkligen North Flag även om jag ej har den kvar.
Tycker den är lite quirky och fulsnygg på något oförklarligt sätt.
Dom gula detaljerna på sekundvisaren och power reserve är något som sticker ut i kombination med den keramiska ringen.
Det jag inte gillade som med många klockor är avsaknaden av on the fly justering i länken + att det är ytterst begränsat med strap alternativ.
Går dock att beställa custom made straps i olika material hos Twostichstraps

Men överlag så gillar jag North Flag och dess design.
Bör upplevas om du är nyfiken :)
1653831266736.jpeg
Magiskt, tack för det svaret! 🙌

Ja fulsnygg var bra beskrivet, den sticker ju helt klart ut och är lite annorlunda, men ändå på ett lagom och snyggt sätt. Hur tycker du den bärs? Jag har funderat lite på om den kanske kan vara något för stor för min 16cm-handled..

Magiskt, tack för det svaret! 🙌

Ja fulsnygg var bra beskrivet, den sticker ju helt klart ut och är lite annorlunda, men ändå på ett lagom och snyggt sätt. Hur tycker du den bärs? Jag har funderat lite på om den kanske kan vara något för stor för min 16cm-handled..
På min 17,5 handled så tycker jag den bars bra men den har ju ändå en lug to lug på ca 50mm.
För min del så är det precis på gränsen inom mina preferensramar men det där har mer med tycke och smak att göra.
Finns en viss risk att luggarna kommer sträcka sig utanför handleden i ditt fall.
Men som sagt det är ju upp till var och en att bedöma vad som känns bra så du kanske lär prova för att få en tydligare uppfattning.
Svårt att simulera en känsla.

Någon som har sin Black bay på mesharmband? Är helt såld sedan jag såg Omegas ”shark-mesh” på deras Seamaster 300M ”No time to die”. Tänker att den stilen hade gjort sig förträffligt på en Tudor också 😁

Bilagor

• 313F707C-C4CB-4BEC-BBF7-00120FA735BA.jpeg
    313F707C-C4CB-4BEC-BBF7-00120FA735BA.jpeg
    744.1 KB · Visningar: 11
  • 8E7CD89B-71BB-4C26-85AC-ECC7683D3EDF.jpeg
    8E7CD89B-71BB-4C26-85AC-ECC7683D3EDF.jpeg
    614 KB · Visningar: 15
Tackar!
Känslan är helt olika beroende på band.
På nato🤮
På läder😍
Helt klart är den mycket finare i verkligheten än på bilderna. Sedan får vi se hur länge den stannar i min minst sagt skakiga låda…

Ja, jag började på läder. Men tyvärr så har dom vassa hörnen på orginalspännet skadat kanterna på mitt läder lite så det ser ganska trist ut nu. Köpte natot som jag kör med nu och jag är nöjd än så länge😊

Jag tippar att första bumpningen av annonsen kommer på fredag😉

Testade igår i Malmö och som du säger, Tudor-tjock. Sitter ju dock hur fint som helst om man gillar lite bitigare klockor. Tyckte det hördes mellan raderna på säljaren att det visst var intresse men att det nog inte behöver bli vansinnigt lång period med väntlista då många inte är hundra på tjockleken.
(värre för grabben före mig som förhörde sig om var Rolexen han hade beställt vid release för fyra år sen (antar en Pepsi) tar vägen och som möttes med ett leende och en axelryckning)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp