Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar verkligen North Flag även om jag ej har den kvar.Tycker North Flag blir coolare och coolare ju mer man läser om den och ser bilder/filmer... Ni som har/ haft en, hur tycker ni känslan för den har utvecklats över tid?
Magiskt, tack för det svaret!Jag gillar verkligen North Flag även om jag ej har den kvar.
Tycker den är lite quirky och fulsnygg på något oförklarligt sätt.
Dom gula detaljerna på sekundvisaren och power reserve är något som sticker ut i kombination med den keramiska ringen.
Det jag inte gillade som med många klockor är avsaknaden av on the fly justering i länken + att det är ytterst begränsat med strap alternativ.
Går dock att beställa custom made straps i olika material hos Twostichstraps
![]()
Tudor North Flag Custom Straps - Two Stitch Straps
We took precise measurements of the OEM Tudor North Flag strap and created a variety of replacement straps.www.twostitchstraps.com
Men överlag så gillar jag North Flag och dess design.
Bör upplevas om du är nyfiken
![]()
På min 17,5 handled så tycker jag den bars bra men den har ju ändå en lug to lug på ca 50mm.Magiskt, tack för det svaret!
Ja fulsnygg var bra beskrivet, den sticker ju helt klart ut och är lite annorlunda, men ändå på ett lagom och snyggt sätt. Hur tycker du den bärs? Jag har funderat lite på om den kanske kan vara något för stor för min 16cm-handled..
Någon som har sin Black bay på mesharmband? Är helt såld sedan jag såg Omegas ”shark-mesh” på deras Seamaster 300M ”No time to die”. Tänker att den stilen hade gjort sig förträffligt på en Tudor också![]()
Verkar vara olika bud. Har hört 1-2 månader, någon i tråden nämnde ett år. Men en god relation till din AD kan inte skada.Hur ser kötiden ut på BB Pro?
Det är från Staib.Riktigt grym
Vad är det för armband?
Testar ny Tudor, lite silver! Bara guldarn kvar nudå
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar!Grattis!
Vad är första känslan, du som har haft eeehh... typ alla andra nästan![]()
Inte illa. Klart du ska köra en guld innan sommaren är slutTestar ny Tudor, lite silver! Bara guldarn kvar nudå
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar!
Känslan är helt olika beroende på band.
På nato![]()
På läder
Helt klart är den mycket finare i verkligheten än på bilderna. Sedan får vi se hur länge den stannar i min minst sagt skakiga låda…
Litar på dig att guldaren sitter på handleden snart.Testar ny Tudor, lite silver! Bara guldarn kvar nudå
![]()
![]()
![]()
![]()
Rubber B kan nog va schysst på bb58 silverTackar!
Känslan är helt olika beroende på band.
På nato
På läder
Helt klart är den mycket finare i verkligheten än på bilderna. Sedan får vi se hur länge den stannar i min minst sagt skakiga låda…
Tycker den gör sig riktigt bra på natot!Testar på natot ändåÅtminstone är det väldigt skönt måste jag väl ändå erkänna
![]()
Hur ser kötiden ut på BB Pro?
Lång. Jag har en riktigt bra kontakt med AD utomlands och han har fått in en BB Pro sedan de släpptes.Verkar vara olika bud. Har hört 1-2 månader, någon i tråden nämnde ett år. Men en god relation till din AD kan inte skada.![]()
Lång. Jag har en riktigt bra kontakt med AD utomlands och han har fått in en BB Pro sedan de släpptes.
Najs, hur är tjockleken?Så svårt var de väll inte?
![]()
Najs, hur är tjockleken?
Ser inte farligt ut, VC'n är ju väldigt slim.Tudor tjock.
![]()
Ser riktigt bra ut i denna vinkeln men kan tänka mig att den blir lite väl hög på natoTestar på natot ändåÅtminstone är det väldigt skönt måste jag väl ändå erkänna
![]()
Testade igår i Malmö och som du säger, Tudor-tjock. Sitter ju dock hur fint som helst om man gillar lite bitigare klockor. Tyckte det hördes mellan raderna på säljaren att det visst var intresse men att det nog inte behöver bli vansinnigt lång period med väntlista då många inte är hundra på tjockleken.Tudor tjock.
![]()
Sweeeeeet! Från AD i Sverige?Så svårt var de väll inte?
![]()