• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PRO har stulit nästan all handledstid i sommar :)

0EB124B3-6507-4AEB-8C28-6D956880CC91.jpeg

Så här är lite bilder på Ranger och Explorer och bb58 slänger på lite bonusklockor lägger upp en recension i recentionstråden typ ikväll eller imorgon.

Bilagor

• IMG_20220722_213946.jpg
    IMG_20220722_213946.jpg
    531.4 KB · Visningar: 27
  • IMG_20220722_213853.jpg
    IMG_20220722_213853.jpg
    285.4 KB · Visningar: 22
  • IMG_20220722_213743.jpg
    IMG_20220722_213743.jpg
    350.3 KB · Visningar: 21
  • IMG_20220722_213650.jpg
    IMG_20220722_213650.jpg
    646.5 KB · Visningar: 20
Så här är lite bilder på Ranger och Explorer och bb58 slänger på lite bonusklockor lägger upp en recension i recentionstråden typ ikväll eller imorgon.
Intressant! Ser fram emot lite tankar omkring just Explorer v. Ranger v. BB36. Har ännu inte testat eller ägt Rangern.
Tycker nog att just detta släppet är mer roligt för att jag gillar Rolex och Tudor's produkt och marknadsstrategi och hur det jobbar med att komplettera utan att konkurrera. Kan tyckas enkelt men det är här många andra märken misslyckas.

Att Tudor släpper denna mitt i under sommaren är imo briljant (OK nu fanns det ju en öppning pga Grönlandsexpeditionen). Men de hade lika gärna slagit på stora trumman under W&W och arbetat upp en hype till släpp nu under sommaren också.

I väntan på FXD och ev en Pro står jag nu Tudorlös men ser fram emot vad som kommer härnäst (September ryktas det ju om 🙂).

Förstår helt vad du menar. Fantastisk klocka även om jag har köpt och sålt den flera gånger… 😂 Men det är väl den allmänna KS-sjukan som stökar till det. Enkel modell som funkar till så mycket.

-Ja, så är det, KS-sjukan finns alltid där och den slår till när man minst anar…😇😆

Jag är medveten om att jag befinner mig mitt i smekmånaden med min BB36 så får vi se hur det här kommer att utvecklas över tid🙂

-Efter exakt två veckor med BB36 känner jag att jag har på armen allt jag faktiskt behöver 🛡🛡🛡

F950DED3-C606-4E96-A56A-4C543B5687A5.jpeg

-Ja, så är det, KS-sjukan finns alltid där och den slår till när man minst anar…😇😆

Jag är medveten om att jag befinner mig mitt i smekmånaden med min BB36 så får vi se hur det här kommer att utvecklas över tid🙂
Kul att du är nöjd! Själv gillar jag den mer och mer i all sin enkelhet ju längre tiden går - och suget på att bära den blir knappast sämre när det laddas upp snygga bilder på den här i tråden!

Såhär över sommaren får min sitta på ett Erika’s MN, väldigt bekvämt och värt att prova om man vill ha omväxling från länken!

3E3892E0-3035-43EC-8F3E-9BE1695DBAFF.jpeg

Kul att du är nöjd! Själv gillar jag den mer och mer i all sin enkelhet ju längre tiden går - och suget på att bära den blir knappast sämre när det laddas upp snygga bilder på den här i tråden!

Såhär över sommaren får min sitta på ett Erika’s MN, väldigt bekvämt och värt att prova om man vill ha omväxling från länken!

3E3892E0-3035-43EC-8F3E-9BE1695DBAFF.jpeg

-Snygg kombo! Det måste vara extra skönt med MN i sommarvärmen 👌🏼

Någon som vet vad en tavla till Tudor prince 76200 kostar? Mer specifikt den silvriga linne tavlan.
Frågade på nymans ur i Västerås i våras, där sa de att de kunde byta tavla. Men gick inte ut med priset, jag behövde lämna in klockan för prisförslag.

Någon som vet vad en tavla till Tudor prince 76200 kostar? Mer specifikt den silvriga linne tavlan.
Frågade på nymans ur i Västerås i våras, där sa de att de kunde byta tavla. Men gick inte ut med priset, jag behövde lämna in klockan för prisförslag.
När jag frågade för några år sedan så fick jag info att ny tavla kostar c.a. 4200 kr (utan att behålla den gamla). Vill man behålla den befintliga blir det c.a. 6000 kr.

Det är även lite olika visarset som ska vara till olika tavlor så beroende på vilken tavla/visare som sitter på klockan så kan visarset även tillkomma med c.a 700 kr.

Om dessa priser frtf är aktuella kan jag inte svara på men borde iaf ge en indikation.

När jag frågade för några år sedan så fick jag info att ny tavla kostar c.a. 4200 kr (utan att behålla den gamla). Vill man behålla den befintliga blir det c.a. 6000 kr.

Det är även lite olika visarset som ska vara till olika tavlor så beroende på vilken tavla/visare som sitter på klockan så kan visarset även tillkomma med c.a 700 kr.

Om dessa priser frtf är aktuella kan jag inte svara på men borde iaf ge en indikation.
Stort tack! Då har jag en indikation på priset. Låter tyvärr för dyrt i mitt tycke med tanke på klockans pris :(

Tillbaka
Topp