• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1FA28B0E-5C40-4AAF-8F0C-669ED9FF95A4.jpeg

2A528A05-735B-4570-BD69-73EA42090E69.jpeg

Ah.. det passar!
Shit vad nice!!

Någon som har ett vanguard strap och kan dela med sig av mått vis spännet? Kan det vara 16mm? Tycks inte hitta infon på deras sida

I övrigt, vad gäller deployment claspet, kan det verkligen vara möjligt att det ska sättas på så här?? Dvs med korta delen på bandet och "flärpen" nedåt? Testade det och det kändes sjukt onaturligt!

Bilden nedan är från Tudors hemsida
Screenshot_20220725-210937_Chrome.jpg

Senast ändrad:
Någon som har ett vanguard strap och kan dela med sig av mått vis spännet? Kan det vara 16mm?

I övrigt, vad gäller deployment claspet, kan det verkligen vara möjligt att det ska sättas på så här?? Dvs med korta delen på bandet och "flärpen" nedåt? Testade det och det kändes sjukt onaturligt!

Bilden nedan är från Tudors hemsida
Screenshot_20220725-210937_Chrome.jpg
Ja. Det ska sitta så. Man kan fråga sig varför, men det är så det ser ut hos många exklusivare märken.
En fördel är att det blir ett lager läder mindre än annars, så det inte blir så tjockt. Men Tudors läder är tjocka, så det blir rätt tjockt ändå.

Men det är en vanesak.
En annan fördel är också att klockan inte vrider sig lika gärna utåt som annars.

Ja. Det ska sitta så. Man kan fråga sig varför, men det är så det ser ut hos många exklusivare märken.
En fördel är att det blir ett lager läder mindre än annars, så det inte blir så tjockt. Men Tudors läder är tjocka, så det blir rätt tjockt ändå.

Men det är en vanesak.
En annan fördel är också att klockan inte vrider sig lika gärna utåt som annars.
Tack för utförligt svar!
Funkar att sätta den "åt fel håll" så jag kör på det istället. Stör mig mindre på felvända Tudor loggan än flärpen på "fel" (rätt) sida. 😊

Tack för utförligt svar!
Funkar att sätta den "åt fel håll" så jag kör på det istället. Stör mig mindre på felvända Tudor loggan än flärpen på "fel" (rätt) sida. 😊
Du kan montera det åt fel håll, men om det blir bekvämt eller ej kommer att bero på omkretsen, och kanske även formen, på din handled.
Den änden av bandet som ska sitta på kl 6-sidan är väldigt kort, vilket gör att om du istället monterar den änden på kl 12-sidan hamnar låset "på utsidan" av handleden. Men har du en tunn handled blir det nog okej ändå. Är du grov däremot skulle jag tro att det kommer att kännas rätt skevt.

Men du får väl prova.

Du kan montera det åt fel håll, men om det blir bekvämt eller ej kommer att bero på omkretsen, och kanske även formen, på din handled.
Den änden av bandet som ska sitta på kl 6-sidan är väldigt kort, vilket gör att om du istället monterar den änden på kl 12-sidan hamnar låset "på utsidan" av handleden. Men har du en tunn handled blir det nog okej ändå. Är du grov däremot skulle jag tro att det kommer att kännas rätt skevt.

Men du får väl prova.
Har dragit på claspen på ett annat band. Skippade Soft Touch, just pga att det inte satt bra, varesig rätt eller fel montering. Claspen hamnade i fel läge oavsett. Troligtvis just pga den korta delen.

Nu vet jag inte vart du bor men både två tons och den vanliga Gmt fanns inne hos Engströms urmakeri i Jönköping för någon vecka sedan.
Jönköping är lite långt då jag bor i Trollhättan. Skulle vilja känna på och prova GMT då den är lite väl tjock.
BB58 Heritage M79030N tycker jag är riktig snygg. Jag får vänta in en sådan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp