• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är sugen på att köpa till en jubilee länk till min BB58. Har kikat på både Forstners, samt Uncle Seikos modeller och undrar om någon testat dessa? Vad är era upplevelser?

Uncle Seiko har ju nyligen släppt en modell där man kan använda sin befintliga clasp, men ställer mig tveksam till designen på ändlänkarna.

Är sugen på att köpa till en jubilee länk till min BB58. Har kikat på både Forstners, samt Uncle Seikos modeller och undrar om någon testat dessa? Vad är era upplevelser?

Uncle Seiko har ju nyligen släppt en modell där man kan använda sin befintliga clasp, men ställer mig tveksam till designen på ändlänkarna.
Kör min blåa bb58 på en länk från Forstner. Den andas rejäl kvaliteter och är superbekväm. Endlänkarna passar perfekt mot boetten och nyanserna på borstning gen matchar väl. Claspen har 6 microjusteringar och är mjuk inöppning/stängning, dock skulle de kunna haft en annan öppningmekanism än tryckknappar på sidorna samt gjort den lite nättare. Har en US-länk till min speedmaster och upplever att Forstner är ett snäpp upp i kvalite vid jämförelse.

Köpte min från deras USA-sida men såg sen att de även har en UK-sida (https://www.forstnerbands.co.uk/)…oklart om det för någon skillnad på slutpriset.

Betyg: 9/10 tudorsköldar!
A186E5AA-98D6-4065-89D2-D0608CC578A5.jpeg
B6D50A25-E25F-4D43-B0FA-3DAC27A3C4D8.jpeg

Jag är en av de personer som @Cosmo refererar till som användare av flexlinken och kan intyga att den är grym. Visst hade steglös justering varit det bästa men dessa 5mm som i @Ljungen recension är helt outstanding och något jag nyttjar oerhört. Särskilt nu på sommaren. Har alltid älskat min 58:a men om möjligt ännu mer nu när man kan justera länken lite
Utan att ha läst hela recensionen. Är detta något man kan köpa inom EU eller är det utomsocknes endast?

Kör min blåa bb58 på en länk från Forstner. Den andas rejäl kvaliteter och är superbekväm. Endlänkarna passar perfekt mot boetten och nyanserna på borstning gen matchar väl. Claspen har 6 microjusteringar och är mjuk inöppning/stängning, dock skulle de kunna haft en annan öppningmekanism än tryckknappar på sidorna samt gjort den lite nättare. Har en US-länk till min speedmaster och upplever att Forstner är ett snäpp upp i kvalite vid jämförelse.

Köpte min från deras USA-sida men såg sen att de även har en UK-sida (https://www.forstnerbands.co.uk/)…oklart om det för någon skillnad på slutpriset.

Betyg: 9/10 tudorsköldar!
A186E5AA-98D6-4065-89D2-D0608CC578A5.jpeg
B6D50A25-E25F-4D43-B0FA-3DAC27A3C4D8.jpeg
Grymt! Tack för utförlig recension. Landar mer åt Forstner då den även har länkbitar med skruv, till skillnad från Uncle Seiko. Hade dock varit kul och snyggt att kunna använda claspen

• Like
Reactions: JGP
Tillbaka
Topp