Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det skulle kännas riktigt fint. Tyvärr tror jag att den skulle konkurrera för mycket med BB36 och Explorer. Men håller med.Jag gillar ändå den nya Rangern. Tycker den är rätt bra faktiskt. Skulle nog önska att den kom som en 36 mm variant iof. Tror ni det kommer hända?
Är det BB58 eller BB 41mm du vill ha?Jag är så sugen på en BB58 41 så jag nästan skiter på mig, i Athen var det inte svårt att få tag på läder iallafall, rabatt i Sverige kan man ju glömma pga "hypen" som öppnat sig pga Rolexinfluensan.
Vad ligger väntetiden på cirkus, är det några veckor eller några månader?
Ni som äger denna klocka, vad är eran uppfattning (har läst och youtubat) men hör gärna folk i samma kretsar tala gott eller mindre gott om den och deras uppfattning.
Tack på förhand
Lite oklart i min värld om det är BB41mm eller BB58 han är ute efter!?Ja har ingen koll men BB41 är väl inte så svår att få tag på? Isåfall är det helt nytt för mig. Finns ju tex en röd pre-owned hos nymans om det skulle nu vara någon form av kö
Nymans Ur 1851
Auktoriserade återförsäljare av klockor och smycken till några av de mest exklusiva och traditionella varumärkena i världen.nymansur.com
Finns inte Black Bay 58 i 39 samt 41 mm storlek? annars har jag fått fel infoÄr det BB58 eller BB 41mm du vill ha?
Lite oklart i min värld om det är BB41mm eller BB58 han är ute efter!?
Endast i 39. Men vanlig Black Bay kommer i 41.Finns inte Black Bay 58 i 39 samt 41 mm storlek? annars har jag fått fel info
Nej det gör den inte. BB58:a är 39mm sen har du BB 41mm dykaren. Dessa kan vid en första anblick se relativt lika ut på bild men skiljer sig betydligt i t.ex, tjocklek.Finns inte Black Bay 58 i 39 samt 41 mm storlek? annars har jag fått fel info
Det skulle kännas riktigt fint. Tyvärr tror jag att den skulle konkurrera för mycket med BB36 och Explorer. Men håller med.
IDGuy gjorde en mock up som var riktigt fin
www.instagram.com
Trådens populäraste och mest diskuterade klocka, så du har många sidor läsning framför dig.Jag är så sugen på en BB58 41 så jag nästan skiter på mig, i Athen var det inte svårt att få tag på läder iallafall, rabatt i Sverige kan man ju glömma pga "hypen" som öppnat sig pga Rolexinfluensan.
Vad ligger väntetiden på cirkus, är det några veckor eller några månader?
Ni som äger denna klocka, vad är eran uppfattning (har läst och youtubat) men hör gärna folk i samma kretsar tala gott eller mindre gott om den och deras uppfattning.
Tack på förhand
Då förstår jag, tack för info.Endast i 39. Men vanlig Black Bay kommer i 41
Nej det gör den inte. BB58:a är 39mm sen har du BB 41mm dykaren. Dessa kan vid en första anblick se relativt lika ut på bild men skiljer sig betydligt i t.ex, tjocklek.
jag har läst om den i mängder, ett svar på samtliga mina frågor eller ett svar att jag ska gå tillbaka och läsa i tråden tar ungefär lika lång tid tror jagTrådens populäraste och mest diskuterade klocka, så du har många sidor läsning framför dig.
Finns inte Black Bay 58 i 39 samt 41 mm storlek? annars har jag fått fel info
Som redan nämnt. En av de mest diskuterade klockorna här så finns mycket matnyttigt i tråden att läsa. Finns även hur mycket olika videos/recensioner o. dyl. som helst på tuben så du har många intressanta och lärorika timmar framför dig.Nej det gör den inte. BB58:a är 39mm sen har du BB 41mm dykaren. Dessa kan vid en första anblick se relativt lika ut på bild men skiljer sig betydligt i t.ex, tjocklek.
Min BB58 har gått helt felfritt under den korta tid jag haft den! Dock reagerat på att flera säljannonser rörande just den modellen nämner att de varit inne på garantiärenden pga tidhållningen...Hur håller era Tudors tiden?
Jag är otroligt imponerad av mina två. Det är Rolexklass rakt av tycker jag. Har jag bara haft tur med mina eller hur upplever ni andra dem?
är
Mutant
Trodde alla hade en knöl
Det var en intressant iakttagelse. Har ägt tre st och alla har haft en mycket bra tidhållning.Min BB58 har gått helt felfritt under den korta tid jag haft den! Dock reagerat på att flera säljannonser rörande just den modellen nämner att de varit inne på garantiärenden pga tidhållningen...
Ok. Skönt att veta att du är som oss andra-Jag har aldrig påstått att jag inte har en knöl. Det jag skrev var att knölen på min handled inte är särskilt stor och därmed är den inte vägen för klockan
Har inte riktigt lusläst annonserna men kan inte minnas att jag sett det. Har ägt 2 svarta. och 2 blå utan problem med tidhållningen.Det var en intressant iakttagelse. Har ägt tre st och alla har haft en mycket bra tidhållning.
Har du kanske blandat ihop Bb58 och garanti ärenden på Gmt med datum strulet?Min BB58 har gått helt felfritt under den korta tid jag haft den! Dock reagerat på att flera säljannonser rörande just den modellen nämner att de varit inne på garantiärenden pga tidhållningen...
Lämnade in min blåa då den låste sig när jag vred upp den fullt.Har du kanske blandat ihop Bb58 och garanti ärenden på Gmt med datum strulet?
Snappade upp det när jag läste varje säljannons rörande BB58an över ca 1-2 år medan jag suktade efter/sparade ihop till klockanHar inte riktigt lusläst annonserna men kan inte minnas att jag sett det. Har ägt 2 svarta. och 2 blå utan problem med tidhållningen.
Kan förstås vara så.. men vill minnas att det rörde just BB58. Det höll mig ju dock ändå inte från att slå till på en själv heheHar du kanske blandat ihop Bb58 och garanti ärenden på Gmt med datum strulet?
Säkerligen händer det alla märken, men att det var så omfattande att varje klocka i stort sätt som sålts har varit påverkade har jag svårt att tro. Jag brukar själv läsa annonserna rörande Bb58Snappade upp det när jag läste varje säljannons rörande BB58an över ca 1-2 år medan jag suktade efter/sparade ihop till klockan
Nejdå tror givetvis inte det rör varje ex som sålts, endast sett det på ett fåtal men kom att tänka på det när frågan ställdes här i trådenSäkerligen händer det alla märken, men att det var så omfattande att varje klocka i stort sätt som sålts har varit påverkade har jag svårt att tro. Jag brukar själv läsa annonserna rörande Bb58
Lite OT, men får man fråga vilka ADs du besökte? Ska till Bangkok i vinter och hoppas på lite tid för ett besök en Tudor Boutique, antingen den i Central World eller i Siam Center och tänker att det då blir naturligt att även spana in någon annan AD antingen i Siam Paragon/Square eller i Central World i samma veva.Var iväg till Bangkok några dagar förra veckan och passade på att springa runt i lite klockbutiker, blev inget köp men fick känna både på nya Rangern och BB Pro.
Tyckte Rangern var riktigt bra i storlek och satt bra på armen, men samtidigt så fick jag konstatera att jag inte riktigt går i gång på den, men kan inte sätta fingret på vad som inte känns rätt.
Black Bay Pro däremot kändes fantastiskt bra, precis som många här i tråden vittnat om så kändes inte tjockleken som ett problem utan den satt väldigt bra och upplevdes rätt i proportionerna.
1 av fyra ADs hade den inne och man kunde få med sig den direkt där, dock så var det inte läge för affär så jag åkte hem tomhänt.
Frågade efter FXD i samtliga butiker men det skakades bara på huvudet även om två av butikerna hade skyltningsexemplar inne.
Denna är fasen så mycket snyggare än FXD SnyggtPelagos
Har ju mitt på det torra men blir lite sugen efter du nu bombat sönder tråden med BB36. Keep ’em coming!@Deskdiversthlm - det var bra
@Cosmo @Nissestr - Tack för att ni förklarar
@zippan - Jag trodde du skämtade med mig. Förstod inte alls vad du menade. Men nu när det är utrett svarar jag med glädje. Knölen på min handled är inte särskilt stor så den påverkar mig inte på var jag lägger klockan och det är jag glad för.
Mina 4 har gått exemplariskt.Kan förstås vara så.. men vill minnas att det rörde just BB58. Det höll mig ju dock ändå inte från att slå till på en själv hehe
Tack så mycket! Ja, jag gillar verkligen denna. Har inte sett FXD:n live men den är snygg den med.Denna är fasen så mycket snyggare än FXD Snyggt