• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kastar mig in i tråden. Riktigt nöjd så här långt.
845F8F58-CF35-4AD6-8BCC-132B9A1C1DF2.jpeg

Vad menar du, är du nykter?

Bärande av klockan. Inte vinkel på din arm.

-Haha, sorry men det fanns rum för tolkning.

Menar du att det ser ut som att klockan hänger för löst så kan jag konstatera att den inte gör det. Som du känner till så finns det tre hål att spela på och jag är på mitten och där finns det precis lagom marginal på länken så att den inte blir för tight (Med risk att jag fortfarande inte fattar vad du menar 😆).

6D70ED0A-5C4A-4383-BCBE-578B932D31F7.jpeg

Menar du att det ser ut som att klockan hänger för löst så kan jag konstatera att den inte gör det. Som du känner till så finns det tre hål att spela på och jag är på mitten och där finns det precis lagom marginal på länken så att den inte blir för tight (Med risk att jag fortfarande inte fattar vad du menar 😆).

Jag ger upp.

Att du har klockan över knölen mot handen till...👀

Att du har klockan över knölen mot handen till...👀
Gissar att du menar att han bär den nedanför knölen ?
Precis. Så att den vilar mot handen.

I guess whatever floats your boat. Känner mig mest trygg med att @FilPro inte går omkring slentrianaktigt med armen i 45*-60* vinkel och pratat Tyska. Det hade känts både obekvämt OCH konstigt. 😝

@Deskdiversthlm - det var bra 🤣👍🏼

@Cosmo @Nissestr - Tack för att ni förklarar

@zippan - Jag trodde du skämtade med mig. Förstod inte alls vad du menade. Men nu när det är utrett svarar jag med glädje. Knölen på min handled är inte särskilt stor så den påverkar mig inte på var jag lägger klockan och det är jag glad för.

BB5ADE42-CA0D-4AA4-851E-F8FB36175573.jpeg

F621235E-69B1-4301-893D-2526C33C000C.jpeg
D9BBAFB5-4311-4FC9-86F9-12306F1DA5D1.jpeg
55374871-D8A8-4E6A-A77E-D74C60C71447.jpeg

Känts konstigt och obekvämt för vem? För dig?

Vilket mycket "förståsigpåare" här inne, antar att det har med det dåliga vädret att göra
Nu pratade vi om något helt annat i god ton med @FilPro 🙂
Har inte sett dig mycket här i tråden förutom när det kommer till att hypa upp en BB Brons som sedan läggs ut med god marginal.
Alla kan ju inte tycka lika, tur att det är frivilligt att följa denna tråden. 😉

Nu pratade vi om något helt annat i god ton med @FilPro 🙂
Har inte sett dig mycket här i tråden förutom när det kommer till att hypa upp en BB Brons som sedan läggs ut med god marginal.
Alla kan ju inte tycka lika, tur att det är frivilligt att följa denna tråden. 😉
Verkligen god ton, kul att du pratar om dig själv som "vi" .. trevligt
"God marginal" känns som relativt med tanke på vad som annars säljs på forumet och till vilka marginaler, kommenterar du även alla dessas annonser? Vilken marginal är enligt dig godkänd för att slippa tramsiga och rent av spydiga kommentarer?

Fick även jag några kommentarer när jag sålde min brons 58. Inte så att jag på något sätt behövde sälja den eller på något sätt hypa upp klockan innan försäljning men ”vinsten” på klockan kan jag garantera äts upp av att du är tvungen att åka iväg ganska långt för att hämta klockan.. och det är ju inte direkt heller någon vanlig klocka så att den går för lite mer pengar känns naturligt enligt mig iallafall😃

Fick även jag några kommentarer när jag sålde min brons 58. Inte så att jag på något sätt behövde sälja den eller på något sätt hypa upp klockan innan försäljning men ”vinsten” på klockan kan jag garantera äts upp av att du är tvungen att åka iväg ganska långt för att hämta klockan.. och det är ju inte direkt heller någon vanlig klocka så att den går för lite mer pengar känns naturligt enligt mig iallafall😃
Trist - tycker nivån överlag är ganska låg på sina ställen här.
Men vad vet jag, jag "syns" ju aldrig i några diskussioner förutom när det kommer till att hypa mina egna klockor

Verkligen god ton, kul att du pratar om dig själv som "vi" .. trevligt
"God marginal" känns som relativt med tanke på vad som annars säljs på forumet och till vilka marginaler, kommenterar du även alla dessas annonser? Vilken marginal är enligt dig godkänd för att slippa tramsiga och rent av spydiga kommentarer?
Möjligt att tonen förefaller dryg om man inte är här så ofta. Men man får ta det goda med det onda. 🤷🏻‍♂️

Jag är så sugen på en BB58 41 så jag nästan skiter på mig, i Athen var det inte svårt att få tag på läder iallafall, rabatt i Sverige kan man ju glömma pga "hypen" som öppnat sig pga Rolexinfluensan.

Vad ligger väntetiden på cirkus, är det några veckor eller några månader?

Ni som äger denna klocka, vad är eran uppfattning (har läst och youtubat) men hör gärna folk i samma kretsar tala gott eller mindre gott om den och deras uppfattning.

Tack på förhand

Jag är så sugen på en BB58 41 så jag nästan skiter på mig, i Athen var det inte svårt att få tag på läder iallafall, rabatt i Sverige kan man ju glömma pga "hypen" som öppnat sig pga Rolexinfluensan.

Vad ligger väntetiden på cirkus, är det några veckor eller några månader?

Ni som äger denna klocka, vad är eran uppfattning (har läst och youtubat) men hör gärna folk i samma kretsar tala gott eller mindre gott om den och deras uppfattning.

Tack på förhand
Ja har ingen koll men BB41 är väl inte så svår att få tag på? Isåfall är det helt nytt för mig. Finns ju tex en röd pre-owned hos nymans om det skulle nu vara någon form av kö

Tillbaka
Topp