• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Back

Vacheron
2-Faktor
Varför har jag inte kört tropic innan? Kan vara att det inte är curved mot boetten… finns det?
1470F24A-5BFA-4CF5-816D-54FB199EEAA6.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
OK så MT5400, dvs samma som S&G alltså? Chansen att de skulle uppdatera nuvarande BB36 modellerna tror jag är liten. BB36 steel ligger på en bra entry level och komplement till Rangern i samma prisnivå. Men jag instämmer, med specarna på både Ranger och BB36 S&G så borde stål versionen få lite mer kärlek. 🙂
Kollade vad ett kortare band till FXD skulle kosta ligger på ca 2000 sek @rambo_amadeus
Om du köper den ny så är ett kortare ersättningsband gratis.
 

Honk

Omega
Efter ett dygn med 925 får jag säga att den är snygg och allt men lite….tråkig?

Jag gillar iofs när klockor sticker ut och har lite färg så jag kanske borde fattat att jag skulle känna så om denna 😅

Nåväl, bandtest:

70CA35C7-6064-46CC-89D3-DBA4D8815E13.jpeg
014EDD4F-2C24-420B-90E3-C17394D3468A.jpeg
60323530-7254-46CD-B39B-55E3F4F344A6.jpeg
44080AD6-70BE-49AC-8AD8-11F321AAE2F7.jpeg
80B3589E-9FC5-40A1-A54E-2C1BBB1F1A6E.jpeg
F6CC5CDD-37C2-4D91-BF04-49522A4C4BFC.jpeg
3981D36A-2381-4A6D-A896-8DFAA12382A4.jpeg
034B0C18-1D71-4701-9945-F644C41E0FC3.jpeg


Trots att den blir mest monoton så gillar jag nog de gråa alternativen bäst. Frågan är om inte mocka tar hem kampen?
Vad har du för verktyg vid byte av band?
Bruna perlon!? var trevlig bubblare
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Kollade med Robin på nymans inga tider ännu men tror att den kommer inom en snar framtid.
Så tyvärr inget positivt svar.
Tack för att du checkade av. Vi får be mr @rambo_amadeus hålla lite koll där så vi får heads up så fort den kommer
Tack för att du kikade. Är inte så farligt. Ungefär samma pris som vanliga natot. Synd att det inte finns i 20mm. Hade gärna skaffat det till BB58an :)
Sorry för övrigt att jag inte kunde ta mig in till butiken. Vi får styra ihop något snart. Vet att @Burnman vill in till stan så fort S&G finns att testa :D
Korrekt. Vore ju skitskoj med en ny liten Tudor gtg på Nymans
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Vad har du för verktyg vid byte av band?
Bruna perlon!? var trevlig bubblare

Har ett bergeon, tror modellen är 6767. Men alla utom mocka är single pass så där sitter stiften kvar när jag byter 👍

Retar mig så förbannat på repor på bandhornen så är extremt försiktig när jag byter vilket gör att det är lite bökigt och tar tid (även om denna redan hade en del märken när jag tog över ägandet).

Hehe ja typ perlon iaf, fast detta är tätare och blankare än vanliga Perlon. Gillar perlon på pappret men tycker det brukar kännas för sladdrigt väl på klockan
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Alltid snyggt med Tropic och otroligt skönt på sommaren speciellt om ni inte provat innan 😊
Tycker det skall vara raka ändar på bandet då det är så original. Störs ej av detta. Har det själv i flera färger från Tropic
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Fan den är snygg den här eller hur @Burnman kanske skall klippa en jag också
659577E0-872C-4287-BD7D-31EB92D07A97.png
Alltså den växer bara mer och mer på mig för varje bild man ser!! Otroligt bra 👌🏻
Jag tycker absolut du ska klippa en, men du flippar ju rätt sällan va?! Bäst vore om @Limeee högg en pronto så kan jag stå först i flipparkön sen 😬
Gissar på att den där INTE kommer betinga premium på andrahandsmarknaden så kanske vore bra om någon notorisk flippade tog första värdetappet så kan jag göra en bra affär sen 🤗

Man ska ju inte säga för mycket nu men det där känns som en garanterad keeper så jag lär nog försöka hugga en asap så fort AD har den inne
 

Been

Patek
2-Faktor
Alltså den växer bara mer och mer på mig för varje bild man ser!! Otroligt bra 👌🏻
Jag tycker absolut du ska klippa en, men du flippar ju rätt sällan va?! Bäst vore om @Limeee högg en pronto så kan jag stå först i flipparkön sen 😬
Gissar på att den där INTE kommer betinga premium på andrahandsmarknaden så kanske vore bra om någon notorisk flippade tog första värdetappet så kan jag göra en bra affär sen 🤗

Man ska ju inte säga för mycket nu men det där känns som en garanterad keeper så jag lär nog försöka hugga en asap så fort AD har den inne
Tänkte att @Nymans Ur 1851 Västerås skulle sponsra mig med en så kan jag vara deras Tudoransikte i Sverige precis som Beckham är i världen🤣🤣🤣
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Alltså den växer bara mer och mer på mig för varje bild man ser!! Otroligt bra 👌🏻
Jag tycker absolut du ska klippa en, men du flippar ju rätt sällan va?! Bäst vore om @Limeee högg en pronto så kan jag stå först i flipparkön sen 😬
Gissar på att den där INTE kommer betinga premium på andrahandsmarknaden så kanske vore bra om någon notorisk flippade tog första värdetappet så kan jag göra en bra affär sen 🤗

Man ska ju inte säga för mycket nu men det där känns som en garanterad keeper så jag lär nog försöka hugga en asap så fort AD har den inne
Den ser riktigt bra ut faktiskt på de bilder som kommit ut. Tycker annars att bezeln ser för tjock ur på produktbilderna, men ser bättre ut på ”verkliga” bilder. Personligen gillade jag den med silvertavla😊
Men kommer jag köpa den? Nope, så sorry @Burnman. Tur det finns fler notoriska flippare att vända sig till här på KS😜
E6B1F153-41B4-4213-ABFF-8DBBAF1F9F92.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tänkte att @Nymans Ur 1851 Västerås skulle sponsra mig med en så kan jag vara deras Tudoransikte i Sverige precis som Beckham är i världen🤣🤣🤣
Låter faktiskt helt rimligt imho! Du är ju ändå en bra ambassadör för Tudor så på tiden att du får lite uppskattning
Den ser riktigt bra ut faktiskt på de bilder som kommit ut. Tycker annars att bezeln ser för tjock ur på produktbilderna, men ser bättre ut på ”verkliga” bilder. Personligen gillade jag den med silvertavla😊
Men kommer jag köpa den? Nope, så sorry @Burnman. Tur det finns fler notoriska flippare att vända sig till här på KS😜
E6B1F153-41B4-4213-ABFF-8DBBAF1F9F92.jpeg
Håller med. Produktbilder ser inte lika bra ut som de ”vanliga” bilderna man ser. Men jag själv föredrar nog den svarta, men det kan ju ändras när man ser den irl. Konstigare saker har ju hänt 🤣
Är det någon som vet om det är solitt guld i denna? Läste någonstans att det skulle vara det.

Tidigare modeller har ju gold capped länkar :)
Jag är osäker. Som jag förstått det är det ett relativt ”tjockt” lager guld ovanpå stål. Men hoppas givetvis jag har fel och att det är som @Limeee säger nedan.
Som jag förstått så är det solitt guld, vilket är ju ett stort plus jämfört med tidigare two-tone länkar från Tudor😃
Säker på det? Jag var som sagt av uppfattningen jag skrev ovan. Hoppas däremot verkligen att jag har fel och att du har rätt
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Låter faktiskt helt rimligt imho! Du är ju ändå en bra ambassadör för Tudor så på tiden att du får lite uppskattning

Håller med. Produktbilder ser inte lika bra ut som de ”vanliga” bilderna man ser. Men jag själv föredrar nog den svarta, men det kan ju ändras när man ser den irl. Konstigare saker har ju hänt 🤣

Jag är osäker. Som jag förstått det är det ett relativt ”tjockt” lager guld ovanpå stål. Men hoppas givetvis jag har fel och att det är som @Limeee säger nedan.

Säker på det? Jag var som sagt av uppfattningen jag skrev ovan. Hoppas däremot verkligen att jag har fel och att du har rätt
Ska väl säga att jag är osäker. Tudor själva verkar väl inte specificera hur det ligger till.

Läste det här från Fratellowatches (men de verkar ju också gissa och kan ha helt fel):
… and it seems that the gold bits are actually gold now. Tudor makes no reference to plating or capping and the pricing suggests that this is, in fact, gold at work here.
 

G.Clooney

Cartier
Är det någon som vet om det är solitt guld i denna? Läste någonstans att det skulle vara det.

Tidigare modeller har ju gold capped länkar :)
Jag har för mig att jag sett någonstans att det är capped guld i länken och bezeln det enda i solitt guld. Tyvärr. Ska se om jag hittar infon igen.

Edit:
Han talar lite om det vid 4min, om det är "capped" eller "wrapped" vet han inte än. Men solitt är det iaf inte.
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har ett bergeon, tror modellen är 6767. Men alla utom mocka är single pass så där sitter stiften kvar när jag byter 👍

Retar mig så förbannat på repor på bandhornen så är extremt försiktig när jag byter vilket gör att det är lite bökigt och tar tid (även om denna redan hade en del märken när jag tog över ägandet).

Hehe ja typ perlon iaf, fast detta är tätare och blankare än vanliga Perlon. Gillar perlon på pappret men tycker det brukar kännas för sladdrigt väl på klockan
Min GMT har vad som säljaren trodde var spår av perlon på baklocket. Jag kan nog bara hålla med, vad skulle det annars vara? Ja, något i Nato-väg då men sånt är generellt mjukare.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har för mig att jag sett någonstans att det är capped guld i länken och bezeln det enda i solitt guld. Tyvärr. Ska se om jag hittar infon igen.

Edit:
Han talar lite om det vid 4min, om det är "capped" eller "wrapped" vet han inte än. Men solitt är det iaf inte.

Ungefär det jag fått för mig också. Men inte ett minne av vart jag kan fått den infon ifrån?!
Jasså då är det utrett. Synd men å andra sidan håller det ju nere priset.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Min GMT har vad som säljaren trodde var spår av perlon på baklocket. Jag kan nog bara hålla med, vad skulle det annars vara? Ja, något i Nato-väg då men sånt är generellt mjukare.

Nu hängde jag inte med alls 😊

Spår av perlon? Repor?
Min uppfattning är att de perlon jag haft är betydligt mjukare än de Natos jag haft. Men om det ska bli repor får det nog ändå ligga grus emellan eller?
 
Topp