Vad låg den på innan?BB58 i 18k som jag var så sugen på ligger på över 182' i list nu
Lite väl saftigt kan väl tyckas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad låg den på innan?BB58 i 18k som jag var så sugen på ligger på över 182' i list nu
Vad låg den på innan?
Håller med på alla punkterJa, grym klocka! Älskar färgsättningen och powermätare
Är så mycket bättre i verkligheten än på bild, svår att fota
Jovars men rätt rejäl höjning oavsett alltså!Hmm.. 168' om jag inte minns fel. Det var iofs också ganska saftigt
Ja, det hade varit någotHåller med på alla punkter
Skulle länken haft T-Fit så hade det varit en fullpoängare i min lilla värld.
Undrar om @Been fortfarande vill köpa en för halva priset, eller om det nu är för 2/5 av prisetBB58 i 18k som jag var så sugen på ligger på över 182' i list nu
Ja helst när den var svårsåld redan för 168800BB58 i 18k som jag var så sugen på ligger på över 182' i list nu
Rätt av dig nu är det 2/5 av priset så tyvärr kommer den nog aldrig att hamna hos migUndrar om @Been fortfarande vill köpa en för halva priset, eller om det nu är för 2/5 av priset
Ja helst när den var svårsåld redan för 168800
Ja, låt oss!!Vi får köpa en ihop och ha delad vårdnad
Finns ju några beg från 130000 på Chrono kanske läge att slå tillVi får köpa en ihop och ha delad vårdnad
Intressant att se hur de genomför prishöjningarna med olika strategier, Tudor klart den mer sansade av de två. Nog dags att införskaffa nya Tudordinkor om man har planer, tror att priserna kommer fortsätta stiga över snitt framåt för att möta stigande ekonomiska utmaningar…
Det man kan hoppas på är väl att priserna på andrahands marknaden kommer att gå ned. Priserna för klockorna kommer ju att fortsätta stiga iom inflationen. EU har ju en stark inflation nu och de facto in i en lågkonjuktur. Nord Amerika kämpar för fullt för att stävja inflationen och APAC prognostiseras gå in i en runt Q2 i år.Undrar om den här prishöjningen landar bra på marknaden? 2023 blir ju knappast nåt bra år ekonomiskt och det påverkar säkert klockförsäljningen också.
Strategiskt är det ingen överraskning att man positionerar sig mot delvis storebror och mot konkurrensen. En Pelagos 39 som ligger på -60% av en sub eller -20% mot en Seamaster. Ska inte sticka under stolen med att jag skulle vilja ha en sub. Men utöver prislappen så är det främst rånrisken som avskräcker. Och för egen del vill jag kunna använda mina klockor ohämmat, oavsett. 48kSEK är mycket för en klocka så flyger den under radarn och har riktigt bra spec. upplever jag fortfarande att det är värt det.Omega och Breitling säljs med stora rabatter hos AD som vill bli av med sina lager pga att Brandstores tar över. Jag är osäker på hur Tudor står sig i kampen om kunderna i den här prisklassen, själv så känner jag att det här minskade min köplust lite just nu
BB58 i 18k som jag var så sugen på ligger på över 182' i list nu
Bara en tidsfråga innan @Limeee kränger en till gårdagens list.Vi får köpa en ihop och ha delad vårdnad
Finns ju några beg från 130000 på Chrono kanske läge att slå till
Ja det är fortfarande för dyrtJag har kikat lite osunt mycket på den i Spanien. Har dock inte så mycket lediga "klockpengar" just nu vilket kanske är tur
Varför byta denna grymma pjäs?. Kanske det bästa Tudor har att erbjuda i min meningÅret sista frukost inleds med 39:an men som snart byts mot något anna
Byte för kvällen bara den sitter säkert i lådan.Varför byta denna grymma pjäs?. Kanske det bästa Tudor har att erbjuda i min mening
Nejdå, kör! Pruta på!Dum fråga kanske, men.. jag har aldrig köpt en ny Tudor, och vill inte göra bort mig hos AD. Går de i taket om man försöker förhandla om priset på en Black Bay GMT?
Nejdå, kör! Pruta på!
Återkom med hur det gick!Tack, provar!
Återkom med hur det gick!
Fattar! Återkom eventuellt i mars då!Slut i lager hos min lokala Bergströms. De hoppas få in nya i mars..
Ja, är i samma tankar som dig. Lutar nog åt att Tudor börjar bli något dyrt i förhållande till sitt varumärke och att försäljningen får sig en törn. Men men, kanske är en jakt i att positionera sig i par med andra något dyrare märken och då kanske det behövs höja priset och därmed status?Undrar om den här prishöjningen landar bra på marknaden? 2023 blir ju knappast nåt bra år ekonomiskt och det påverkar säkert klockförsäljningen också. Rolex kan höja hur de vill så länge ”glappet” till begagnatpriserna finns där, Omega och Breitling säljs med stora rabatter hos AD som vill bli av med sina lager pga att Brandstores tar över. Jag är osäker på hur Tudor står sig i kampen om kunderna i den här prisklassen, själv så känner jag att det här minskade min köplust lite just nu
En bild för att lätta upp lite, kollade på den här hos Nymans Ur i Västerås i fredags:
Dags att bryta isen och köra all in i 2023
Haha, tack! Du kan får köpa min till "list"Hade du fotat mina gamla klockor hade jag aldrig sålt dom
Haha, tack! Du kan får köpa min till "list"