• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blev ändå en ganska rejäl höjning:
2022:
7231687E-5E1A-430C-BF2D-4A040D2DF3EC.jpeg

2023:
573D4D59-78D0-4BDF-8240-DD5967E4DF18.png

Med höjningarna blir väl våra kära Tudors också mer ”värda” på marknaden kan tänkas… inte för att det spelar någon större roll. Ska man skynda och köpa 2nd hand…?🙄

Buhuu😥
Är faktiskt riktigt sugen på en Tudor, så man kanske borde skynda sig nu innan beg-priserna. Och då är det en pallplats bättre än min gamla Brons som lockar😎
Det tycker jag. Du borde testa en P39 iallafall, den ligger väl kvar ute på K&S? 😉
Är ganska nöjd med mitt nu. Siktar på att 2023 får bli ett lugnt klockår (fram till Watches and Wonders... 🙄).

Det tycker jag. Du borde testa en P39 iallafall, den ligger väl kvar ute på K&S? 😉
Är ganska nöjd med mitt nu. Siktar på att 2023 får bli ett lugnt klockår (fram till Watches and Wonders... 🙄).
Nää ingen P39 för min del, än😜
Nöjd och nöjd, det blir man väl aldrig, du kommer nog gå crazy så fort det släpps en ny Tudor!

Blev ändå en ganska rejäl höjning:
2022:
7231687E-5E1A-430C-BF2D-4A040D2DF3EC.jpeg

2023:
573D4D59-78D0-4BDF-8240-DD5967E4DF18.png

Ja men Tudor har ju bara höjt 1?gång på ett år storebror höjde ju också igen det blir ju 3 gånger på ett år har jag för mig.
Intressant att se hur de genomför prishöjningarna med olika strategier, Tudor klart den mer sansade av de två. Nog dags att införskaffa nya Tudordinkor om man har planer, tror att priserna kommer fortsätta stiga över snitt framåt för att möta stigande ekonomiska utmaningar…

Undrar om den här prishöjningen landar bra på marknaden? 2023 blir ju knappast nåt bra år ekonomiskt och det påverkar säkert klockförsäljningen också. Rolex kan höja hur de vill så länge ”glappet” till begagnatpriserna finns där, Omega och Breitling säljs med stora rabatter hos AD som vill bli av med sina lager pga att Brandstores tar över. Jag är osäker på hur Tudor står sig i kampen om kunderna i den här prisklassen, själv så känner jag att det här minskade min köplust lite just nu 🙁
En bild för att lätta upp lite, kollade på den här hos Nymans Ur i Västerås i fredags:

9B09F7D2-79E2-4E47-B03A-0C52FEB0F20A.jpeg

Ja men Tudor har ju bara höjt 1?gång på ett år storebror höjde ju också igen det blir ju 3 gånger på ett år har jag för mig.
Stämmer. Rolex körde en höjning 1/1-22 och sedan runt 1/11. Men det var inte på alla modeller på båda höjningarna. Vissa endast 1ggr under ’22 och ett par andra x 2. Tror bland annat YM endast fick sig en höjning i November. Men folket i spåkuletråden har nog koll. 🙂

Tillbaka
Topp