• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej. Har kollat och kollat och funderat men de blir nog en Tudor igen.
Black Bay it is. men heritage eller 58? står mellan dessa 2 och JAG tycker att den med blå bezel ser annorlunda ut i materialet konstigt nog? det ska väl inte skilja något men ändå tycker jag att heritage liksom skiner mer i länken och bezel. Har nog inte sett en enda bild där jag tycker att 58an med svart bezel liksom skiner? känns matt och tråkig men har aldrig sett en i verkligheten heller. Kan såklart skilja på olika ljus men har kollat så många bilder och videos nu.
mitt förstaval är 58an ska sägas. Men vill höra om de skiljer något eller om dom upplevs olika i verkligheten.
(Lånade bilder)
Så här såg den ut på min arm när jag testade hos AD. Tyckte absolut inte att den såg matt ut. Hade jag inte varit student hade jag köpt den blå 58an för längesen så jag tycker att du i vart fall ska testa den innan du avfärdar den!

Edit: såg att det inte var exakt samma modell, ber om ursäkt men kanske kan hjälpa dig ändå 😬

Bilagor

• AA70574C-8A5D-416C-B7FE-D04A5FC71407.jpeg
    AA70574C-8A5D-416C-B7FE-D04A5FC71407.jpeg
    286 KB · Visningar: 14
  • B66C89A2-E58C-4F66-A238-942B48CD47CA.jpeg
    B66C89A2-E58C-4F66-A238-942B48CD47CA.jpeg
    331.3 KB · Visningar: 14
  • 5A40AC1E-051C-43F5-903D-40FF54E6BEF1.jpeg
    5A40AC1E-051C-43F5-903D-40FF54E6BEF1.jpeg
    334.2 KB · Visningar: 16
Så här såg den ut på min arm när jag testade hos AD. Tyckte absolut inte att den såg matt ut. Hade jag inte varit student hade jag köpt den blå 58an för längesen så jag tycker att du i vart fall ska testa den innan du avfärdar den!

Edit: såg att det inte var exakt samma modell, ber om ursäkt men kanske kan hjälpa dig ändå 😬
Tack för bilden! Inte samma men det hjälper.

Kanske jag som har dålig koll eller så missuppfattar vi varandra men BBH41 med blå bezel svart tavla jag skickade på mot den han skickade på som är blå blå finns bara som BB58 eller? 😁

Jag som var slarvig, den jag skickade är en BB58 i helblå och inte en Heritage! Sorry om jag skapade förvirring hahaha
Inte helt lätt att se skillnad just de två!

Kom ihåg att Heritage har en smiley-dial (1a generationen) vilket är en trevlig detalj!

Har kollat massor av bilder och videor.. Masssooor och inte förrän nu jag ser att BB58 Svart tavla har den här roseguld bruna färgen i bezeln mot BBH41 som har grå/silver.. tror valet faller på en BBH41 svart tavla även om den tråkigt nog är typ 15mm tjock. Borde ändå gå in under skjortärmen va?

Har kollat massor av bilder och videor.. Masssooor och inte förrän nu jag ser att BB58 Svart tavla har den här roseguld bruna färgen i bezeln mot BBH41 som har grå/silver.. tror valet faller på en BBH41 svart tavla även om den tråkigt nog är typ 15mm tjock. Borde ändå gå in under skjortärmen va?
Köp större skjortor 🤣
Prova innan du köper!
Jag har en gammal Seiko som är 15mm tjock, funkar inte speciellt bra med skjortärm. Tycker jag.
Gå till skräddaren och be dem justera manchetten 😃

Verkar som det blir P 39 som får åka med sedan får väl någon annan klocka också följa med för kvällsaktiviteterna🤩🤩🤩🍾🥂🍾🍽🍽

Tillbaka
Topp