Den är fin men inte sååå fin Tycker du kan slå till på Lollipopen som ligger ute på K&STack
Dags att skaffa en då. Vi kan byta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är fin men inte sååå fin Tycker du kan slå till på Lollipopen som ligger ute på K&STack
Dags att skaffa en då. Vi kan byta
Tanken har faktiskt slagit mig. Men just nu behöver stadskassan påfyllning och det finns annat som hägrar både inne och utanför klockvärlden (va utanför?! OK OK jag kan visa mig själv till dörren..... ).Den är fin men inte sååå fin Tycker du kan slå till på Lollipopen som ligger ute på K&S
Fin! Tycker det är ett riktigt trevligt ex.@Heinz Här kommer ett försök på att visa lite bevels. Så nu är det dags för domedagen, får den godkänt?
Den där är mysig den med. Kul att det börjat dyka upp lite mer vintage/neo-vintage Tudor i tråden!Sub-söndag!
Hade gärna haft en 9315-länk men de är ju så satans dyra, så jag nöjer mig nog med min 78500. Tycker det är en rätt trevlig länk ändåFin! Tycker det är ett riktigt trevligt ex.
Du kanske kan hitta en 9315-länk för den ultimata vintage-känslan? Jag har en 78500 på min svarta flinga och det är en bra länk, men jag tycker att de vikta länkarna har något speciellt . Lite som en 1039 på en speedmaster vs en Forstner.
De är inte gratis och inte superlätta att hitta i bra skick tycker jag. Sant, 78500 är en redig länk och jag gillar att den smalnar av lite också.Hade gärna haft en 9315-länk men de är ju så satans dyra, så jag nöjer mig nog med min 78500. Tycker det är en rätt trevlig länk ändå
Aldrig sett den kombon tidigare och då har jag letat Tudor Chronos en hel del. Den är trevlig och tror att den upplevs bättre i verkligheten då ljussättning känns inte smickrande. Ett svart gummi eller läder hade varit en lyckad komboDen här blev jag lite sugen vad tycker ni?
Tyvärr lite skillnad på pris om man jämför med G-shock måste sälja av lite annat först. Men denna får ligga kvar på villhöverlistanAldrig sett den kombon tidigare och då har jag letat Tudor Chronos en hel del. Den är trevlig och tror att den upplevs bättre i verkligheten då ljussättning känns inte smickrande. Ett svart gummi eller läder hade varit en lyckad kombo
Säger som G-Shockarna: ”KÖÖÖÖP”
Ingen förnedring, men nog fortfarande svårt att bara knalla in och köpa direkt över disk eftersom många bokade när den släpptes. Jag fick vänta i ungefär två månader utan köphistorik i butiken.Är det kö/listor och förnedring för en newbie även på en Pelagos 39?
Bra sammanfattning! Jag gillar den just för att den är en riktig toolig dykare trots diskret format. Skulle hellre vara owg med en bb58, men ifall man redan har några mer dressade klockor är den en perfekt ”lyxbeater”.Nu är denna undanlagd ett par veckor för att se om den kommer att saknas. Att ha kört OWG med den i tre månader har varit en intressant upplevelse. Spontant är det (för mig) den bästa Tudorn jag ägt. Det enda som skulle kunna toppa den är @Limeee Sub som han kommer att sälja till mig snart.
Skämt åsido, en sub är en dröm men den skulle bedömts på helt andra kriterier.
Så helt oombett kommer lite av mina tankar och reflektioner som ingen bett om (men hoppas det kanske kan hjälpa andra som funderat på en)
Detta är som sagt mina tankar omkring den, det är säkert olika för alla som läser detta. Och om man endast har utrymme för en klocka eller en dykare så är det på intet sätt något dåligt val och man ska ju alltid köra på det som fungerar för en själv.
Design: Delad plats med FXD som den bästa designen. Men som klocka sett ser den väldigt slätstruken ut. Den smälter in och från ett avstånd skulle det kunna vara en SPB143. Just att den inte sticker ut gör den till en (för mig) duglig klocka då det gör att den kan bäras i alla olika situationer där man inte vill dra på sig uppmärksamhet.
Vridringen som ger en modern men ändå lite vintage ghost känsla är helt fenomenal. Alla skriverier om sunray och Tudors egna bilder var minst sagt missvisande. Länken är riktigt bra, det enda rent estetiska som stundtals kan irritera är just längden på claspen även om det inte syns, känns eller är märkbart i själva bärandet. Likt många påpekat så skulle man kunna sparat någon mm genom att skippa extension delen på spännet. Även om jag inte komme att använda den delen så skulle det inte vara en Pelagos om de tagit bort den.
Som ägare till ett par BB58r ( ) där en bidragande orsak till att de inte fick stanna kvar var att de var för dressade, P39:an har de rätta måtten och känns mer kapabel i dess utformning
Komfort: Komforten är riktigt bra. Inledningsvis var jag riktigt skeptisk och upplevde att det gav ett plastigt intryck med titanen. Men kunde inte ha mer fel. När jag väl vant mig vid det så kändes det riktigt fint. T-fit fungerar riktigt bra och det har använts varje dag. Har fått frågan ett fleral gånger om den långa claspen skär in eller märks av, men den märks inte alls. Det är mer en estetisk fråga.
Där Titan kommer till sin rätt är med dykar gummit på. Kan ångra att jag inte gav det en chans tidigare. Vansinnigt bra, inga problem med att det skulle vara för styvt eller hårdna när det blir svalare ute etc. Till sommaren kommer den bäras enkomt på gummi. Testade lite olika andra band till men landar i att jag upplevde gummit som bäst.
GADA kompatibilitet: För mig att detta inte en GADA. Och det är en tool watch. Men det är nog här det brister mest. Till vardags hemma eller på kontoret fungerar den bra. Men med jul och nyårshelgerna med diverse olika festligheter och formellare klädsel passar den inte. Detta är givetvis en högst personlig smakfråga, men för egen del kändes det inte rätt. Det hade varit en annan sak om jag varit OWG med en fem-siffrig sub sedan de senaste 30 åren tillbaks. Då hade det funnits en personlig koppling. Men detta är ju bara min egna reflektion; var och en ska givetvis bär vad han/hon känner för och vad man är bekväm med.
Övrigt: I mina första tankar omkring den när jag testade den så var det ett rungande nej. För slätstruken och plastig var känslan. Varför lägga pengarna på den. Men efter lite ytterligare test hos AD och möjligheten att hämta ut en så blev ett nej till ett "why not?". Det var helt rätt att köra OWG med den och ge den en chans. Risken annars att jag gått tillbaks till något annat hade varit stor.
Utifrån det Tudor har att erbjuda idag kommer den att få stanna och har en klar plats i lådan (det enda som skulle kunna ändra är om det kommer en med GMT funktion med samma mått).
För mig kommer det aldrig bli en GADA även om komforten och dugligheten finns där. Men det "faller" på att den (i mitt tycke) helt enkelt blir för klumpig med allt från kavaj till kostym. Däremot upplevde jag det trevligare med en mer utpräglad dykare ijmf med BB58:an som är en mer designad dykare.
Trevlig söndag alla Tudor nerdar!
Hittade inte just den som du hade bilder på men hittade en där bilderna är nog mer rättvisaTyvärr lite skillnad på pris om man jämför med G-shock måste sälja av lite annat först. Men denna får ligga kvar på villhöverlistan
Jag hittar min på Chrono 24 finns två till salu en NOS för 80000 och en i bra skick för 63000.Hittade inte just den som du hade bilder på men hittade en där bilderna är nog mer rättvisa
Hittade även den här, som jag nog kan offra en kroppsdel för. Så jäkla funkig och cool!
Väldigt! Och bäst av allt är att grabben är relativt slutkörd resten av dagen så nu går allt i lugnets tecken Ja, efter att ha roddat med några kbm ved förståsFint! Den där timmen-ish på läktaren är för jäkla trevlig.
Insåg nu att den jag hittade har Tachymetre, medan din har 12-timmars bezel som i mitt tycke är mer användbart.Jag hittar min på Chrono 24 finns två till salu en NOS för 80000 och en i bra skick för 63000.
Ref 79273p
Ja men tjena vad e det för referens på nedersta?Hittade inte just den som du hade bilder på men hittade en där bilderna är nog mer rättvisa
Hittade även den här, som jag nog kan offra en kroppsdel för. Så jäkla funkig och cool!
Ja men tjena vad e det för referens på nedersta?
Riktigt fin den där.Rullar vidare med den här.