• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skitsvårt att säga, säljs ju inte så många här på forumet och inte många ute på C24 heller. Närmast att jämföra med är väl denna:

Men en sliten head only kanske ca 20-23k då? Vad har du själv för uppfattning?😃
Ja, det är väl där jag kan tänka mig också egentligen. Dock fick jag ett bra mycket bättre pris än det och det var därför jag blev lite konfunderad. Ska se om jag kan få tag i lite bilder.

Ja, det är väl där jag kan tänka mig också egentligen. Dock fick jag ett bra mycket bättre pris än det och det var därför jag blev lite konfunderad. Ska se om jag kan få tag i lite bilder.
Okej men då är det ju bara att slå till, California dials är riktigt fräna👍 Men posta gärna någon bild, är ju alltid kul att se!

Okej men då är det ju bara att slå till, California dials är riktigt fräna👍 Men posta gärna någon bild, är ju alltid kul att se!
Nej, den fick jag inget bra pris på tyvärr... :(

Det var den här som jag fick ett ok pris på, head only, förutsatt att värdet ligger på 20-23k.
1000035742.jpg
1000035744.jpg
1000035743.jpg

Har du möjligen referens, så blir det lättare. Bör stå på motsatt sida från serienummer (vilket jag tror gör den till en 1958:a).

I avvaktan på referens: Värdet är svårt, speciellt då jag tror det är fel visare och ännu svårare för etiketten - som visserligen är en både knäpp och riktigt rolig detalj. Sannolikt sänker det tyvärr värdet generellt sätt. Du skulle behöva hitta en köpare som älskar det knäppa och vilja betala för det.

En i vettigt skick, med originalvisare och tavla kanske du får ut 10-12tkr här på KS och säljs den via Kaplans etc gissar jag på slutpris om max 15-16 (ink prov) en bra dag med lite tur. Är det korrekt länk kan priset stiga en hel del. Kolla C24 när du har referensen och dra av duktigt, då dom saltar som tusan på dessa gamla Tudor. Har tidigare intressestrat mig för äldre Prince Oysterdate och kunde notera att många låg osålda flera år på C24.

Den fantastiske @thomastheswede kanske har något att addera?
Hittade 7968 och det är väl ref nr

Inte så bra koll på den ref:en, men enig i gissningen om drygt 20 om du köper privat och förstås något högre via handlare. Jumbos är väl i regel mer populära och några tusenlappar över.

Min uppfattning - men nu är jag ute och gissar - är att California dials inte blev någon hit. Men visst, mer sällsynta och det höjer kanske värdet

Tillbaka
Topp