benknäckaren
Basic
Det skulle vart ett alternartiv att kunna välja mellan jubile och NITlänken från ad. Riktigt snyggt är det!!Fortfarande förälskad i länken
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det skulle vart ett alternartiv att kunna välja mellan jubile och NITlänken från ad. Riktigt snyggt är det!!Fortfarande förälskad i länken
![]()
Utan att vara ingenjör och killgissa lite skulle jag säga att det är tre helt olika klockor i utförande, vikt och storlek. Vilket kan påverka hur de bärs beroende på konstruktion.Själva konstruktionen är samma princip, dvs fjäderbelastad inställning. Dock så har vissa ett spår, några två, en tredje har brett spår, någon är matt, någon är polerad på insidan. Längden på mekanismen är olika. Vissa har 5 lägen, vissa 7 etc. Sedan är det skillnad på längden på spännet samt skillnad på låsbygeln. Vissa har logo och vissa text. Allt som allt blir det rätt många kombinationer.
![]()
![]()
![]()
Kan vara så. Dock så är Pro tyngst och har det minsta ”spåret”Utan att vara ingenjör och killgissa lite skulle jag säga att det är tre helt olika klockor i utförande, vikt och storlek. Vilket kan påverka hur de bärs beroende på konstruktion.
Intressant. Har inte tänkt på det förut.Själva konstruktionen är samma princip, dvs fjäderbelastad inställning. Dock så har vissa ett spår, några två, en tredje har brett spår, någon är matt, någon är polerad på insidan. Längden på mekanismen är olika. Vissa har 5 lägen, vissa 7 etc. Sedan är det skillnad på längden på spännet samt skillnad på låsbygeln. Vissa har logo och vissa text. Allt som allt blir det rätt många kombinationer.
![]()
![]()
![]()
Kan vara så. Dock så är Pro tyngst och har det minsta ”spåret”tror inte det har en jättestor påverkan. Kan dock vara olika iterationer och att man gjort förbättringar allt eftersom nya modeller släpps (och Tudor är kända att inte ändra/uppdatera på befintliga modeller)
Jag upplever att T-Fit på Pro känns aningen mer stabil/gedigen än den på Pelagosen.Utifrån release:
1. Brons/Brons/ inga spår/41mm
2. Pro/Metall/ett spår)/39mm/
3. Ranger/Metall/inga spår /39mm (samma som Brons)
4. P39/Titan/två spår/39mm
Min gissning skulle också ligga på olika iterationer, men eftersom Brons och Ranger har samma lösning finns ingen konsekvens. Sedan kan man undra varför den nya GMT'n inte fick en T-fit? Även svårt att säga vilken klocka som är tyngst eftersom det är headweight som är viktigt och inte totalvikten som nämns i alla specar.![]()
Ska du till Skåne?TudorTorsdag och nu ligger Suben och laddar inför sin första utlandsresa (med mig)
![]()
Har precis suttit och våndats över att välja en av dessa, det landade på 58:an till sist trots att P39 var den som fick mig att vilja prova min första Tudor.Ynnesten att få ha de här två liggande bredvid varandra
![]()
Trevlig helgÄntligen fredag och trevlig helg alla Tudors
![]()
Blev riktigt bra med två till att börja med så tänkte känna in det läget först.Trevlig helgFick du till passformen med halvlänkarna?
Grattis till en grym klocka.Trevlig helg önskar jag och min nykomlingFörsta intrycket av denna är att den verkligen kommer användas, ofta!
![]()
Stort tack! Kärlek vid första handledskastetGrattis till en grym klocka.
@Cosmo utbildar barn i helgen om den pärfekta passformenBlev riktigt bra med två till att börja med så tänkte känna in det läget först.
Men tänkte även prova med fyra i helgen.
En halvlänk är ju strax under 0,6 så det är lite utav ett finlir men vad gör man inte för en optimal passform![]()
Grattis, den är riktigt bra. Blir i mitt tycke grym med gummit.Trevlig helg önskar jag och min nykomlingFörsta intrycket av denna är att den verkligen kommer användas, ofta!
![]()
Ser fram emot att testa! Det får dröja lite dock. Men sommaren är ju bara runt hörnet@Cosmo utbildar barn i helgen om den pärfekta passformen
![]()
Farbror Barbro | Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. | By SVT Humor - Facebook
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.fb.watch
Grattis, den är riktigt bra. Blir i mitt tycke grym med gummit.
Som @Deskdiversthlm så är gummit grymt , jag gillar länken också riktigt mycket.Ser fram emot att testa! Det får dröja lite dock. Men sommaren är ju bara runt hörnetDet swishar till bara så är vi i juni
![]()
Spanade på Säffle men det var tyvärr över budget denna gång, så det får vi spara till en framtida bröllopsresaSer ju inte ut som Säffle![]()