Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blev en riktig Tudor-vecka! En BB till mig och en Prince till sambon. Båda mycket nöjda och även våra första Tudorklockor.
Ser fram emot fina bilder i tråden när du slår till på en riktigt mustig klockaRiktigt snygg! söker själv en GMT SG, inte ägt en Tudor ännu
Ja det blir intressant att se vad som händer. Skulle tycka det vore skoj om de renodlar utbudet lite mer. En uppdaterad Advisor med inspiration from Milgauss skulle vara intressant.Nu är det inte så långt kvar innan Tudor släpper några nyheter . Blir det en blå 39 eller en grön kanske eller något annat kul, vi får se men får väl hållas med den här ännu några veckor
Denna var ju lite trevlig
Får lite Swatch-vibbarDenna var ju lite trevlig
Antar att den som Photoshoppat tänker sig P39 fast med GMT-funktion…Vad skiljer denna från de andra GMT, jag som inte kan Tudor riktigt kan inte sätta fingret på det men den ser helt klart trevlig ut
Triangeln kl 12, block hour markers, streck mellan timmarna (cirklar på OG) + kronskyddVad skiljer denna från de andra GMT, jag som inte kan Tudor riktigt kan inte sätta fingret på det men den ser helt klart trevlig ut
Jag hade en och ångrar litet smått att jag sålde. Hade den varit litet tunnare så hade den fått stanna. Coolt med en Tudor som inte ser ut som en Black Bay.Ibland ser man inte storheten i något förrän det är ”för sent”
North flag är ett sånt exempel i mitt fall. När den ingick i Tudors utbud tyckte jag verkligen den var: ”mjae, sådär”
Numer tycker jag verkligen den är helt outstanding. Har förvisso aldrig känt och klämt irl men på bild och videos är den verkligen spot on
3 månader för att byta tavlaBezel som inte linjerade. Återkopplingen var att tavlan var skev och skulle bytas.
Den satt fast i tullen två veckor. Värre var det med min Cartier. Handlade också om tavelbyte (fläckar på en solarbeat), lämnade in den i september förra året och fick den i januari. Då var det ändå "snabbt" för dom beräknade att det skulle bli klart till slutet av mars....3 månader för att byta tavla
Ja ja kul att du fått tillbaka den iaf
Helt galet,klockbranschenDen satt fast i tullen två veckor. Värre var det med min Cartier. Handlade också om tavelbyte (fläckar på en solarbeat), lämnade in den i september förra året och fick den i januari. Då var det ändå "snabbt" för dom beräknade att det skulle bli klart till slutet av mars....
På dig med!TudorTorsdag på er!
Hur menar du med att det finns olika T-fit lösningar? Även om den yttre delen av spännet är olika så är väl den mekaniska delen där själva justeringen sitter samma lösning? Känns som det bara är brons som avviker. Eller missar jag något?En intressant sant sak jag märkt är att trots att flertalet modeller nu har T-fit så är alla spännen olika (justeringsanordningen). Undrar hur man tänkt där. Kan omöjligt vara kostnadseffektivt
Själva konstruktionen är samma princip, dvs fjäderbelastad inställning. Dock så har vissa ett spår, några två, en tredje har brett spår, någon är matt, någon är polerad på insidan. Längden på mekanismen är olika. Vissa har 5 lägen, vissa 7 etc. Sedan är det skillnad på längden på spännet samt skillnad på låsbygeln. Vissa har logo och vissa text. Allt som allt blir det rätt många kombinationer.Hur menar du med att det finns olika T-fit lösningar? Även om den yttre delen av spännet är olika så är väl den mekaniska delen där själva justeringen sitter samma lösning? Känns som det bara är brons som avviker. Eller missar jag något?