• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt nato från Bark and Jack till FXD

33779BF4-1392-4990-B9AE-F31A906B5075.jpeg

1FFB9B0F-2498-40C3-8565-232466405CC4.jpeg

Ställde mig precis på kö på en BB54 trots allt :D Någon som har en uppfattning om hur långt tid det brukar ta innan Tudors släpp kommer till butik?
Har förstått att vissa modeller dröjer mer ändra, men generellt?

Har en svart BB58 nästan ny jag tänkte flippa med när den kommer. Vilken ångest 😅
Vart ställde du dig i kö?

En väldigt bra sammanfattning på vad som är nytt för varje modell :)

I videon så säger man aldrig ”Oyster” eller ”Jubilee” utan man använder alltid ”5-link” och ”3-link”. Någon som har en teori om varför?
Knappast storebror som begränsar då ”Oyster” och ”Jubilee” används friskt av massor med tillverkare

Enligt AD jag talat med är antalet tillverkade FXD lågt och de vet inte ens om de får en enda till butik 2023. De jämförde det med tilldelning av P01 som alltid också varit låg.
P01 tilldelningen har varit allt annat än låg hos den AD jag handlar mest hos, men det kan säkert vara olika. Det jag hört angående FXD är att MN har bestämt en viss tillverkning per år, där hälften är reserverat åt dem.

P01 tilldelningen har varit allt annat än låg hos den AD jag handlar mest hos, men det kan säkert vara olika. Det jag hört angående FXD är att MN har bestämt en viss tillverkning per år, där hälften är reserverat åt dem.
Vem bryr sig om P01? Ser ju ut som en skx007 med dubbelhaka. FXD är ju däremot cool. Sådär meningslöst toolig. Typ en GShock med Tudorpris som man vill ha ”bara för att”. 😂

Vem bryr sig om P01? Ser ju ut som en skx007 med dubbelhaka. FXD är ju däremot cool. Sådär meningslöst toolig. Typ en GShock med Tudorpris som man vill ha ”bara för att”. 😂
Bara hoppas du får den snart då 15 månader är ju lång tid jag tyckte jag fick vänta länge med mina 6 månader , fin klocka men min fick vandra vidare till ett nytt bra hem.

I videon så säger man aldrig ”Oyster” eller ”Jubilee” utan man använder alltid ”5-link” och ”3-link”. Någon som har en teori om varför?
Knappast storebror som begränsar då ”Oyster” och ”Jubilee” används friskt av massor med tillverkare
Jo det verkar vara just det. Att det är rolex namn på länkarna och inte Tudors.

Se när han nämner det i dessa:

Tillbaka
Topp