• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja tack!!
Förstår inte varför man gör narr av att de släpper en mindre klocka?
Precis. Tänk om de vågat ta steget fullt ut istället och adderat en BB54 som bevarade originalproportionerna men passade kvinnor som ju trots allt har en annan handledsstorlek. Dubblad potentiell marknad! Det är trots allt inte så många märken som gör dykare som behåller det råare toolutseendet hos en vanlig dykare i "damstorlekar", det blir rätt ofta "pink it and shrink it" (TagHeuer gör det väl bra men vem annars?) .
Jag tycker 54an är helrätt men 37mm är trots allt en lite småängslig krympning som ju i princip träffar exakt samma marknad som BB58. En BB med samma look som 54 nånstans i 30-35mm spannet hade ju varit mer av ett statement.

Man kan tänka sig att svart-vita klockor är de främsta strapmonsters men jag måste säga att BB58 Blue klarar sig galant med de flesta färger 😎
IMG_6800.jpeg

Är intresserad av Tudor BB 925 men är lite fundersam över hur snabbt den oxiderar och i hur stor omfattning. Ni som har denna, vad är er uppfattning hittills? Pratade med en AD och de sa att den oxiderade snabbt, på bara några månader, till en mörk ton, som oputsade silverföremål, dvs. nästan svart. Stämmer detta? Hur sköter ni om era?

Är intresserad av Tudor BB 925 men är lite fundersam över hur snabbt den oxiderar och i hur stor omfattning. Ni som har denna, vad är er uppfattning hittills? Pratade med en AD och de sa att den oxiderade snabbt, på bara några månader, till en mörk ton, som oputsade silverföremål, dvs. nästan svart. Stämmer detta? Hur sköter ni om era?

53ACB981-D499-4798-8DAE-2C83E1B6D9EB.jpeg

☝️ 2 bast på nacken. Vad jag fattar oxiderar det långsammare ju mer den används.
(Ps; till salu m läder o gummi)
Finns en yputube från watchbox där man använt någon katalysator kolla den för framtida visualisering.

Det känns som att för varje Submariner eller daytona som Rolex producerar så finns där ett Tudoralternativ fast till en mycket billigare peng. Är inte superförtjust i Tudors visare men deras klockor ser väldigt fina ut, särskilt deras panda (kan ej deras modeller)

• Like
Reactions: 308
Det känns som att för varje Submariner eller daytona som Rolex producerar så finns där ett Tudoralternativ fast till en mycket billigare peng. Är inte superförtjust i Tudors visare men deras klockor ser väldigt fina ut, särskilt deras panda (kan ej deras modeller)
Har haft flera Rollar, men är en 'Tudor kille' nu. Personligen tycker jag inte att kvalitén är sämre på en Tudor när det kommer till best bang for the buck, och snowflake visaren är definitivt mer unik än Rolex mercedes som nästan alla andra märken verkar kopiera :)

Har haft flera Rollar, men är en 'Tudor kille' nu. Personligen tycker jag inte att kvalitén är sämre på en Tudor när det kommer till best bang for the buck, och snowflake visaren är definitivt mer unik än Rolex mercedes som nästan alla andra märken verkar kopiera :)
Håller med där. Känns som att när man kommer till en viss prisnivå så är klockor generellt sett på samma nivå. En sak som jag inte kan förstå, hur lyckas inte företagen med att få logga på kronan att ligga rätt när den är inskruvad 😁

En sak jag reagerat på är att vissa butiker eller länder verkar ju redan ha fått BB54 levererad så folk kunnat gå in och köpa den. Tex videon ovan där han jämför BB58 och BB54. Men här har väl ingen faktiskt sett någon. Är Sverige nedprioriterat av Tudor eller hur kommer det sig att våra ADs inte har den inne?

En sak jag reagerat på är att vissa butiker eller länder verkar ju redan ha fått BB54 levererad så folk kunnat gå in och köpa den. Tex videon ovan där han jämför BB58 och BB54. Men här har väl ingen faktiskt sett någon. Är Sverige nedprioriterat av Tudor eller hur kommer det sig att våra ADs inte har den inne?
Jag tror det beror på AD:n. T.ex. Så för Bergströms i Malmö inte lika många Rolex av de populäraste modellerna som Rob Engström får i Stockholm då han omsätter betydligt fler klockor.

Min har inte förändrats alls på mer än ett år nu.

vet någon hur lång kön vart på popup butiken i Genève?
Vi är två som funderar på att åka.
Bronze verkar finnas i butik 😅

Update: Lagt ner planerna.

Senast ändrad:
Precis. Tänk om de vågat ta steget fullt ut istället och adderat en BB54 som bevarade originalproportionerna men passade kvinnor som ju trots allt har en annan handledsstorlek. Dubblad potentiell marknad! Det är trots allt inte så många märken som gör dykare som behåller det råare toolutseendet hos en vanlig dykare i "damstorlekar", det blir rätt ofta "pink it and shrink it" (TagHeuer gör det väl bra men vem annars?) .
Jag tycker 54an är helrätt men 37mm är trots allt en lite småängslig krympning som ju i princip träffar exakt samma marknad som BB58. En BB med samma look som 54 nånstans i 30-35mm spannet hade ju varit mer av ett statement.
Exakt så. Jag gillar min Seamaster på 28mm. Men de görs ju inte längre.
Kanske marknaden är för liten, eller så är det bara vad de tror. Som du säger, konkurrensen där är i princip obefintlig så den som släpper en sådan klocka har iaf vunnit mig som kund.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp