• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej Tudor-tråden!
IMG_1214.JPG

Tänkte höra med någon BB-ägare om en fundering. Läste på Hodinkee att Black Bay:en är väldigt svår att byta länk/band på utan speciellt Tudor/Rolex-verktyg. Stämmer det? Går verktyget isåfall enkelt/inte för dyrt att få tag på?

Sedärja, ser ut att vara i riktigt fint skick! Är egentligen ute efter en 7017 eller 7020 men lite sugen blir man ju :)
Ja, den är grym och extremt mycket klocka till det priset, och bara länken är väl värd minst 4k bara den och passar andra Tudors/Rolex bra också, så inget att tveka på egentligen :)

Fattar inte att ingen klippt den där än..
Kan bara hålla med, mycket märkligt!

vad är måttet på¨en blackbay lugg till lugg ???
bär den större än en 116610 eller hyffsat lika ?

vill ha en snygare "vardagsklocka" för jag kommer aldrig sluta vara rädd om min sub ! visserligen rätt lika men vafan snygga som fan båda två!

vad är måttet på¨en blackbay lugg till lugg ???
bär den större än en 116610 eller hyffsat lika ?

vill ha en snygare "vardagsklocka" för jag kommer aldrig sluta vara rädd om min sub ! visserligen rätt lika men vafan snygga som fan båda två!
Cirka 50 mm från bandhorn till bandhorn.
Den bär större än en SubC. Framförallt så känns boetten på BB bra mycket mer biffig än boetten på en SubC. Den känns inte lika elegant.
DSC01433.jpg
DSC01429.jpg

Se länk för mer bilder på en BB och en SubC.
http://forums.watchuseek.com/f2/i-envy-all-you-own-tudor-black-bay-847033.html

Tillbaka
Topp