Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De satte ett seglarteams namn på klockan.Nu handlar ju kritiken om att de satt Red Bull på baklocket, och inte om kappsegling i sig. Vaknar vi upp från hängdalen här va.
Fanns en på gummi och en på oysterlänk hos Nymans i Västerås för någon vecka sedan.Finns denna inne hos någon AD för närvarande?
Hur badar du? Är hela familjen o släkt i badkar o busar eller vad?Jag måste erkänna att P39 är lite väl rough och vass. Har badat mycket med den med familjen och jag har rivit halva släkten inkl. Barn och fru med klockan.
Det är kanske meningen med en tool Watch men nja, det stör lite. Folk sa det i början men jag var nog för nykär…
Ser det lite så här framför migHur badar du? Är hela familjen o släkt i badkar o busar eller vad?
Jag har ägt min sedan oktober eller så och ja, att lyfta och leka med barnen allt annat än väldigt medvetet om var klockan är varje sekund leder till ett ”aj!” hos barnen. Det är en vass klocka i jämförelse med t.ex. en BB58. Helt klart.Jag måste erkänna att P39 är lite väl rough och vass. Har badat mycket med den med familjen och jag har rivit halva släkten inkl. Barn och fru med klockan.
Det är kanske meningen med en tool Watch men nja, det stör lite. Folk sa det i början men jag var nog för nykär…
Jag har ägt min sedan oktober eller så och ja, att lyfta och leka med barnen allt annat än väldigt medvetet om var klockan är varje sekund leder till ett ”aj!” hos barnen. Det är en vass klocka i jämförelse med t.ex. en BB58. Helt klart.
Visst är det lite skillnad på nya.Se senter stack. Ser du noen forskjell opp mot urskivens farge?
Ja.Visst är det lite skillnad på nya.
Den fanns på 5 länk också men den köpte jagFanns en på gummi och en på oysterlänk hos Nymans i Västerås för någon vecka sedan.
Dock ej med den 5 link aka jubilee länken.
Oklart på vilket sätt ni badar i er familj men har aldrig råkat ut för detta.Jag måste erkänna att P39 är lite väl rough och vass. Har badat mycket med den med familjen och jag har rivit halva släkten inkl. Barn och fru med klockan.
Haha ok kanske överdriver lite men ni fattar poängen.
Ungefär sådär minus våldet är en bra representation för situationerna det hänt i. Men det har också hänt till vardags ifall någon klänger på en. Med två marodörer man skojbråkar med är det inte optimalt att klockan är såpass vass :/Oklart på vilket sätt ni badar i er familj men har aldrig råkat ut för detta.
Jag hade nog börjar med att ställa den efter mobilklockan och låtit den snurra någon vecka för att se om man redan där kan avgöra någon avvikelse från det normala. Men jag tror att ett sådant fall borde vara lugnt för den typen av klocka.På tal om marodörer så har den som ger mig mest grå hår adderat några till listan. P39an föll i golvet från köksön så 100cm ner i trägolvet.
Klockan verkar ha klarat sig - Har dragit igång en kontroll av tiden för att se hur den går.
Åka in till urmakare för kontroll är kanske en absolut rekommendation? Måste man in till någon ÅF eller räcker det med vilken som med en Timegrapher?
Utan att vara urmakare, men ändå ha erfarenhet av att ha plockat isär i molekyler, rengjort, smort och sen satt ihop igen, så skulle jag säga att om det vore en gammal klocka så skulle balansaxeln förmodligen gått av i samband med markkänningen, men eftersom det är en nyare klocka med fjärdrande upphängning av balansen, just av skäl som det du beskriver, så är klockan designad för att tåla "vardaglig" användning. Kanske passerade du gränsen för det i o m en så kraftig stöt. Men om du testar den i en timegrapher och ser att amplituden ser bra ut samt att beat error ser rimlig ut, då skulle jag sova tryggt.På tal om marodörer så har den som ger mig mest grå hår adderat några till listan. P39an föll i golvet från köksön så 100cm ner i trägolvet.
Klockan verkar ha klarat sig - Har dragit igång en kontroll av tiden för att se hur den går.
Åka in till urmakare för kontroll är kanske en absolut rekommendation? Måste man in till någon ÅF eller räcker det med vilken som med en Timegrapher?
Shit vad läcker denna ärSommarklockan
Tack, den får rulla två veckor och sen kanske jag är förbi någon med en TimegrapherUtan att vara urmakare, men ändå ha erfarenhet av att ha plockat isär i molekyler, rengjort, smort och sen satt ihop igen, så skulle jag säga att om det vore en gammal klocka så skulle balansaxeln förmodligen gått av i samband med markkänningen, men eftersom det är en nyare klocka med fjärdrande upphängning av balansen, just av skäl som det du beskriver, så är klockan designad för att tåla "vardaglig" användning. Kanske passerade du gränsen för det i o m en så kraftig stöt. Men om du testar den i en timegrapher och ser att amplituden ser bra ut samt att beat error ser rimlig ut, då skulle jag sova tryggt.
En enklare koll är att just kolla om den verkar hålla tiden p s s som innan. Om ja, skulle jag inte ha gjort mer.
Verkar nåt förändrat så behöver en urmakare öppna och se vad som skadats, eller hänt. T ex skulle balansen kunna komma snett, men det märks i s f på gången.
Gör sig riktigt bra på jubileeKlockan som används klart mest