Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till P39, ser fram emot dina bilder.
Köp den på länk bara då länken kostar ett antal 7-8 tusenlappar att komplettera med i efterhand..Det sket sig med klockköp idag, målet var den nya gmt’n alt. bb54. båda har väntelista.. Kanske lika bra då jag gillar och fått upp intresset för bb58an, 39mm och knappt 12mm.tjock så tror jag att den kan passa bättre, dessutom verkar den finnas ny eller om jag hittar en bättre begagnad.
BB. 58an jag menar är den med röd triangel på ringen och jag undrar om det är något man ska se upp med vid ev. köp av begagnad? Förutom papper o box då.
mvh//Rickard..
Så jäkla snygg! Är sugen på denna alternativt bb54Tackar!
Hörde någon som sa att Pelagos 39 är svår att dressa upp pga att den är så matt och grå men tycker den gör sig riktigt bra till skjorta på din bild. Vad är din uppfattning?
Tycker den funkar väldigt bra till det som är tanken. Dvs klocka för alla tillfällen. Det matta borstade blir en fin kontrast till det blanka som finns i bezel o tavla. Ger lite ”liv” typ fast på ett lagom diskret sätt.Hörde någon som sa att Pelagos 39 är svår att dressa upp pga att den är så matt och grå men tycker den gör sig riktigt bra till skjorta på din bild. Vad är din uppfattning?
Eureka! Har tenkt en stund på at P39 minnet meg litt om en klokke jeg alltid har hatt lyst på. I dag fant jeg utav det.
De er ikke tvillinger, men det er noen designelementer som ligner for å si det slik.
Synes Tudoren er finest da designet er mer uniformt, men Sinn'en er flott den også.
Förutom att index och visare alla har räta vinklar finner jag absolut ingen likhet alls
Visst. Men inget av dessa fem punkter är en unik kombination vi inte ser på andra håll.og...
Men du fant det viktigste. Ikke mange klokker som er såpass "lik" Tudors særegne formspråk som Sinn her.
- mørk grå urkasse
- sort bezelinsert
- hvite indexer
- bruk av rødt som accent colour
- begge fremstår utilitarian
Visst. Men inget av dessa fem punkter är en unik kombination vi inte ser på andra håll.
Men olikheterna i kronans placering, bandhornens design, bezelgrepp, gummibandens infästning, datumkomplikation mm mm gör olikheterna mycket större än likheterna anser jag
Skulle säga att den är värd det till kvalitet. Men jag gillar inte hur tjock den är och den blir rätt topptung på armen. #IMOHej Är denna bb gmt ett vettigt köp? ca. 45 ny om den finns att handla.
Jag är nollställd när det gäller klockor, har en bb36 som behåller värdet väl gentemot vår fallande krona och tänkte bromsa kronfallet samtidigt som jag får njuta av en snygg klocka.
Tack för åsikter.
mvh Rickard.
Bilagor
Jag är av samma åsikt. 15mm. är inte det jag söker så 58an med sina 39x12mm. Känns perfekt, säger jag utan att ha provat.Skulle säga att den är värd det till kvalitet. Men jag gillar inte hur tjock den är och den blir rätt topptung på armen. #IMO
Så länge som sju år sedan den lanserades . Hade gissat 4-5 om nån frågat.Funderar ibland på att sälja alla klockor och bli owg med denna, inne på 7 året tillsammans.
Insåg nu att det ska vara 6 år. Utplockad på Krons våren 2017, men har för mig att den funnits ungefär ett år redan då.Så länge som sju år sedan den lanserades . Hade gissat 4-5 om nån frågat.
Jag har en pelagos 39 och har haft u1 sdr, och måste faktiskt säga att jag dragit samma parallell! De är verkligen helt olika, men det är något som får dem att kännas besläktade. Jag tror att det är kontrasten mellan mattgrått, intensivt svart, och oversize visare och index i kritvitt som gör det, de är båda två väldigt grafiska.og...
Men du fant det viktigste. Ikke mange klokker som er såpass "lik" Tudors særegne formspråk som Sinn her.
- mørk grå urkasse
- sort bezelinsert
- hvite indexer
- bruk av rødt som accent colour
- begge fremstår utilitarian