• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dreas89

Cartier
2-Faktor
It is back!
Jäkla svårt med ljuset 🙈
image.jpg
 
Tips på bra sida (gärna i Sverige) där man kan köpa länkar till 41mm BB? Typ någon sorts jubilee med lite kvalité. Läste någonstans att Tudor ska ha 11k för sina och där backar jag just nu.
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Ja de är fina, men eftersom jag redan har Rangern så kunde det bli lite avgörande för vad nästa Tudor blir. Dvs det verkar som att länken bara passar på 58orna (som inte höjer min puls), inte på Pro eller (såklart) GMT som legat bra till annars. Nu kanske jag istället sneglar på en P39 lika gärna som en Pro, och av GMT-modellerna lockar S&G mest.
Äh f*ck it, det kanske får bli en 58 ändå. Vill ha något lite mer dressat i samlingen (Pelagos/NF/Ranger) och P39 och Pro är lite varken eller. Bra GADA-klockor, men det är ju kul att byta runt lite beroende på aktivitet och humör. GMT S&G är etta på listan, men är ganska pricey på länk och så är det de där nitarna…
 
Senast ändrad:

Been

Patek
2-Faktor
Trevligt med fler bb i mälarhusen. Inte du som brukar ha en silver bb på morgonyogan?
Nä inte jag men har ju en 925 men brukar inte vara med på Yogan, mötte dock massa folk som varit på yogan idag när vi kom till stranden, vi bor i Baskemölla när vi är nere på Österlen , men badar alltid vid Mälarhusen .
 

Laplander

Rolex
Är låset på North Flag likadant som på Heritage Ranger, för visst använder Tudor samma lås på flera modeller?
Isåfall borde den här snabblänken från STEEL REEF passa, det vore ju toppen om man kunde justera +5mm on the fly!
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Idag fick Pelagosen följa med på en liten ”weekend” mitt i veckan till Sthlm ☺️
Och säljaren har hittat den sista länkbiten som fattades, så nu är den helt fullset också! Det måste såklart firas med en GT 🥳
Trevlig onsdag på er!
IMG_5279.jpeg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Tillbaks i den härliga tudortråden, då jag köpte en blå bb58 igen, första tudorn jag ägde för övrigt. Den såldes och ersattes med den svarta varianten, vilket senare byttes mot en Tudor sub (som var fantastisk).

Den här blåa är dock magisk, och har enligt mig perfekta dimensioner för en dykare på länk. Extremt mycket bang for the buck, och jag skulle inte tveka på att bada med den här (till skillnad från subben exempelvis). 💙
IMG_20230719_180934_edit_465788811973714.jpg
 

Laplander

Rolex
Vilken gamechanger det skulle kunna vara för North Flag.
Om det funkar så skulle jag kunna tänka mig en igen.
Ja, jag har mailat Steel Reef och erbjudit mej att skicka bilder och mått på låset ifall dom kan jämföra och bekräfta. En så kallad no-brainer om det skulle passa.
Länken verkar ju använda samma koncept som Rolex Easylink, hoppas det inte är någon form av patentintrång?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ja, jag har mailat Steel Reef och erbjudit mej att skicka bilder och mått på låset ifall dom kan jämföra och bekräfta. En så kallad no-brainer om det skulle passa.
Länken verkar ju använda samma koncept som Rolex Easylink, hoppas det inte är någon form av patentintrång?
Återstår att se om det blir något patentintrång men nog är designen onekligen lika som easy link.
Jag mailade Gabe där förra året om North Flag och skickade bilder med mått osv men då fanns det ej.
Det var iof innan företaget Steel Reef grundades och då hette det blackbayowners på instagram och fanns endast till BB58. Han har ju expanderat utbudet sen dess.
Håller tummarna att han har en lösning för NF nu och det vore verkligen en hit.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Återstår att se om det blir något patentintrång men nog är designen onekligen lika som easy link.
Jag mailade Gabe där förra året om North Flag och skickade bilder med mått osv men då fanns det ej.
Det var iof innan företaget Steel Reef grundades och då hette det blackbayowners på instagram och fanns endast till BB58. Han har ju expanderat utbudet sen dess.
Håller tummarna att han har en lösning för NF nu och det vore verkligen en hit.
Skulle vara trist om det skulle ses som ett patentintrång. Men misstänker (hoppas) att det faller på detaljerna i hur micro länken "viks". Känns som att på Rolex viker den längre in på claspen (närmare den inre delen av claspen. Men nu killgissar jag. 🤷🏻‍♂️😉
 

Laplander

Rolex
Återstår att se om det blir något patentintrång men nog är designen onekligen lika som easy link.
Jag mailade Gabe där förra året om North Flag och skickade bilder med mått osv men då fanns det ej.
Det var iof innan företaget Steel Reef grundades och då hette det blackbayowners på instagram och fanns endast till BB58. Han har ju expanderat utbudet sen dess.
Håller tummarna att han har en lösning för NF nu och det vore verkligen en hit.
Ja, det ska bli spännade om man får något svar. Jag tycker och hoppas att det borde funka. 👍
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
En gammal trotjänare kan man väl inte kalla en klocka som sällan blir av att använda. Långt med än länken som aldrig suttit på armen då jag inte är någon länkman. Men jag gillar den fortfarande ändå efter snart 4 år så den får hänga kvar.

Edit: vänta nu, det är strax 5 år sen. Augusti 2018. Tiden går fort. Men tudorn håller sig runt sekunden de gånger jag kollat.


TBB58-1w.jpg
 
Senast ändrad:
Topp