• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

_bb58_

Cartier
1F8C11D6-8D4B-4C2B-B5D8-DFAF7FFC25C3-5533-0000043B83713EBA.jpeg
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Var har alla Tudor-säljannonser blivit av? Tyckte det krylla av de för någon månad sedan men nu kommer där knappt ut något alls när man blev sugen på en Tudor igen :)
 

RandyMarsh

Cartier
2-Faktor
Måste säga att det känns lite orättvist efter en vecka i London…både Bucherer i Covent Garden och Selfridges på Oxford street hade i stort sett alla Tudor inne för försäljning över disk.
Undantaget såklart den som lockar mest just nu nya BB Heritage på jubilee. Priserna med dagens kronkurs är dock inte så kul.

Men något som slog mig efter att ha testat några bb36-41 på deras nya fivelink är att de är små. Jag har ca 18.5cm handled (kanske 19 i värmen) och med de fulla länkarna som följer med så är de för små, testade på båda ställena och det var samma, tänkte först att de hade plockat bort nån länkbit pga skyltning men det verkar inte så.
Nån mer som upplevt liknande?
Känns inte rimligt att behöva köpa till extra länkbitar på en sprillans klocka för att kunna använda den.
Jämfört med deras ”Oyster” där jag får plocka bort en länkbit för optimal passform.

IMG_2350.jpeg

Trevlig helg!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När jag såg jubilee länken i titan på uncle seiko visste jag direkt att det måste provas.
Nu sitter den monterad och tycker det bler riktigt trevligt.

Hade önskar skruvade länkar då push pin inte är någon favorit. Men man tar vad man får.
IMG_0828.jpeg
Klockrent, passar den utmärkt😍 Nästan så jag själv blev sugen på P39 efter den bilden!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Måste säga att det känns lite orättvist efter en vecka i London…både Bucherer i Covent Garden och Selfridges på Oxford street hade i stort sett alla Tudor inne för försäljning över disk.
Undantaget såklart den som lockar mest just nu nya BB Heritage på jubilee. Priserna med dagens kronkurs är dock inte så kul.

Men något som slog mig efter att ha testat några bb36-41 på deras nya fivelink är att de är små. Jag har ca 18.5cm handled (kanske 19 i värmen) och med de fulla länkarna som följer med så är de för små, testade på båda ställena och det var samma, tänkte först att de hade plockat bort nån länkbit pga skyltning men det verkar inte så.
Nån mer som upplevt liknande?
Känns inte rimligt att behöva köpa till extra länkbitar på en sprillans klocka för att kunna använda den.
Jämfört med deras ”Oyster” där jag får plocka bort en länkbit för optimal passform.

IMG_2350.jpeg

Trevlig helg!
Jag testade den nya röda 41:an med five Link. Min handled är ca 20 cm och det var gott om plats i länken. Jag hade säkert varit tvungen att ta bort minst en länk. Jag provade hos @Nymans Ur 1851 Västerås.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Äh f*ck it, det kanske får bli en 58 ändå. Vill ha något lite mer dressat i samlingen (Pelagos/NF/Ranger) och P39 och Pro är lite varken eller. Bra GADA-klockor, men det är ju kul att byta runt lite beroende på aktivitet och humör. GMT S&G är etta på listan, men är ganska pricey på länk och så är det de där nitarna…
Enl ett inlägg på fb så ska det funka att ha Pro på Rangerlänken. Antar dock att man får använda Pros ändlänkar.
IMG_3239.jpeg
IMG_3238.jpeg
IMG_3237.jpeg
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Riktigt fin.
Tyvärr insåg jag efter att ha provat den på 5-link att det skulle behövas en halvlänk.
Fick reda på av Unclestraps att det däremot finns halvlänkar till oysterlänken.
Samma som till BB58 så det är ju bra.
Men jag är mest sugen på kombinationen med 5-link aka jubilee :rolleyes:
Ja den är grym verkligen!

Halvlänk på jubilee blir nog svårt, på vilket sätt får du den inte att passa? Jag har nästan alltid justeringen ett ”snäpp” ut från första men kan ju sedan justera ut om det behövs. Är det samma på din BB39:a?😃
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ja den är grym verkligen!

Halvlänk på jubilee blir nog svårt, på vilket sätt får du den inte att passa? Jag har nästan alltid justeringen ett ”snäpp” ut från första men kan ju sedan justera ut om det behövs. Är det samma på din BB39:a?😃
Med T-Fit längst in så är den aningen för stor och tar jag bort en länk så lär jag ha justeringen längst ut vilket gör att funktionen tappar sitt syfte.
Vill kunna använda den fullt ut.
På min BB39 hamnade justeringen helt perfekt.
1690016045419.jpeg
 
Topp