• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Med svart ring så var denna i produktion cirka sex månader, därför brukar det vara rätt höga priser. Även ex Bukowskis har haft högt prisläge på denna ref.

Om det är rätt pris för KS har jag ingen aning om, men iom att det är fel länk, så är det iaf en klart prissänkande faktor.

Med den logiken så är min pelagos two liner också speciell 😉
Med svart ring så var denna i produktion cirka sex månader, därför brukar det vara rätt höga priser. Även ex Bukowskis har haft högt prisläge på denna ref.

Om det är rätt pris för KS har jag ingen aning om, men iom att det är fel länk, så är det iaf en klart prissänkande faktor.

Orealistisk hög värdering och inte så överraskande blev den ej såld

Funderar på vart nästa resa ska bli av
IMG_4603.jpeg

Börjar bli sugen på att prova en Ranger.
Ena dagen så tilltalar den mig och nästa inte men det brukar leda till att jag lär testa.
Jag har provat den i butik ett antal gånger och upplever inte tavlan så stor mot hur den kan uppfattas på bild.
Gillade även hur den bärs på nato även om jag sällan brukar köra på det.
Men vad säger ni som har eller har haft den om upplevelsen av Ranger?
Gillar min skarpt. Den kommer inte att lämna samlingen. Som du skriver, den gör sig bra på Nato, och jag rekommenderar att testa på tex Vanguard gummi. Helt klart Tudors vassaste frilutfs/skogs/bergs-klocka. Är tavlan lite stor och tom? Ja kanske lite. Skulle den varit bättre som 36mm. Tror inte det faktiskt. Kanske 37,5. ; )

IMG_3045.jpeg

IMG_2054.jpeg

Orealistisk hög värdering och inte så överraskande blev den ej såld

Helt enig. Sa inte att det var rätt pris, utan att denna modell brukar säljas högre. Mindes dock inte att dom tog i så pass 😬

Spanat runt lite och iom C24-priserna, så får jag hålla med om att det låter som ett högt KS-pris på denna. Sedan om @yonsson slipper äta hatt eller inte, känns lite oklart. Med rätt länk hade han kanske fått göra det 😅

Börjar bli sugen på att prova en Ranger.
Ena dagen så tilltalar den mig och nästa inte men det brukar leda till att jag lär testa.
Jag har provat den i butik ett antal gånger och upplever inte tavlan så stor mot hur den kan uppfattas på bild.
Gillade även hur den bärs på nato även om jag sällan brukar köra på det.
Men vad säger ni som har eller har haft den om upplevelsen av Ranger?
Väldigt nöjd med min - Velade länge precis som du men sen slog jag till. Inte ångrat det alls!

IMG_2806.jpeg

Frugan tappade sin 72033 från ca 1988 för nån vecka sedan som nu ska in på reparation.

Skadorna är glaskross med splitter i verk, tavla och visare repiga, krona skadad.

Åtgärder föreslås bli full service av verket inkl packningar, byte av glas, nya visare och tavla samt ny krona och hals.

Frågan är om man ska byta tavlan och visare (oklart om de är orginal som sitter i)?Enl AD får de tag i samma som sitter i
Lutar just nu åt att köra på detta, men att behålla den utbytta tavlan och ev visare för att kunna återställa framöver. Tips tas tacksamt emot!

Efter tapp
IMG_4561.jpeg

Före tapp
IMG_4581.jpeg
Frugans Tudor tillbaka efter reparation…blev kanon!
IMG_5016.jpeg

Har inte sett suben med den här bezeln förut, men jäklar vad cool den var.
IMG_4615.jpeg
Yes den där insert är fantastisk och tyvärr rätt ovanlig. 79190 hade ju rätt kort tid i produktion och just denna insert har jag för mig vi pratar något år eller två. Verkar något mer vanlig i Asien.

Nu kanske bilden är på 36mm-kusinen(?), som jag har dålig koll på.

Vet inte om jag är två eller trea på bollen men läste precis denna intervju som gav en del intressanta detaljer om inte bara nya FXD Red Bull klockorna men också om hur man kom fram till att göra P01an!

Idag är det två veckor sedan jag plockade ut 58an och den har bara vuxit trotts att jag hade höga förväntningar. Det enda jag hittills har sett som en negativ sak är att spännet kan bli lite obekvämt pga hur klockan sitter på min handled, men jag funderar på att jämna ut länkarna på varje sida så får vi se om det kan hjälpa.
IMG_4637.jpeg

IMG_4636.jpeg

Idag är det två veckor sedan jag plockade ut 58an och den har bara vuxit trotts att jag hade höga förväntningar. Det enda jag hittills har sett som en negativ sak är att spännet kan bli lite obekvämt pga hur klockan sitter på min handled, men jag funderar på att jämna ut länkarna på varje sida så får vi se om det kan hjälpa.
IMG_4637.jpeg

IMG_4636.jpeg
Komplettera med en extension link för ökad komfort

Komplettera med en extension link för ökad komfort
Jag har funderat på en extension eller halv link och sen flytta quick adjusten till det innersta hacket för attt flytta spännet mer mot mitten av handleden. Men vi får se det kändes mer i början men ju mer jag har klockan ju ”mjukare” blir den.

Tillbaka
Topp