• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Roadtrip klockan!

IMG_3179.jpeg

Vi får vä

Vi får väl se…. Den är knappast värd motsvarande en PAM682. Går den för över 45 så äter jag upp min hatt.
Jo. Jag har ingen relation till den mer än att jag vet att vissa gillar första versionen av bbn, och att priset är högre. Såldes väl en här på ks i år eller om det var förra för runt 50

Börjar bli sugen på att prova en Ranger.
Ena dagen så tilltalar den mig och nästa inte men det brukar leda till att jag lär testa.
Jag har provat den i butik ett antal gånger och upplever inte tavlan så stor mot hur den kan uppfattas på bild.
Gillade även hur den bärs på nato även om jag sällan brukar köra på det.
Men vad säger ni som har eller har haft den om upplevelsen av Ranger?

Är detta ett skämt eller är det något speciellt med den referensen?
Smiley-tavla är speciell men frågan är hur speciell. Det är ju rent krasst en modern sportstål (ja, den produceras inte längre); annat hade det varit om det vore en vintage
Den är speciell, så priserna ligger däromkring, kanske någon tusenlapp mindre.

Sen kan man ju definiera speciell i oändlighet, men lite ovanlig
Med AM-länk så är priset högt!

Börjar bli sugen på att prova en Ranger.
Ena dagen så tilltalar den mig och nästa inte men det brukar leda till att jag lär testa.
Jag har provat den i butik ett antal gånger och upplever inte tavlan så stor mot hur den kan uppfattas på bild.
Gillade även hur den bärs på nato även om jag sällan brukar köra på det.
Men vad säger ni som har eller har haft den om upplevelsen av Ranger?
Nu har jag ju bara testa i butik men för mig är den lite för stor för sin modell. Urtavlan blir så stor jämfört med 58an så klockan överlag känns större. Jag gillar verkligen Rangern men för mig skulle den behöva gå ner till typ 37 mm för att kännas rätt.
IMG_4194.jpeg

Nu har jag ju bara testa i butik men för mig är den lite för stor för sin modell. Urtavlan blir så stor jämfört med 58an så klockan överlag känns större. Jag gillar verkligen Rangern men för mig skulle den behöva gå ner till typ 37 mm för att kännas rätt.
IMG_4194.jpeg
Ja 37 hade nog inte varit ett dumt format.
Ska bli intressant att se om det kommer fler storlekar framöver.

Tillbaka
Topp