• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Med T-Fit längst in så är den aningen för stor och tar jag bort en länk så lär jag ha justeringen längst ut vilket gör att funktionen tappar sitt syfte.
Vill kunna använda den fullt ut.
På min BB39 hamnade justeringen helt perfekt.
1690016045419.jpeg
Precis samma för mig fast på P39 då. Man vill ju kunna använda justeringen åt båda hållen. Rätt märkligt att man inte har halvlänkar från början. Bra att det får lösa via Uncle förvisso men ska inte behöva vara så…

Min P39 sitter mkt bekvämt sedan halvlänken kom på. Nu uppskattar man verkligen T-fit 👍
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Med T-Fit längst in så är den aningen för stor och tar jag bort en länk så lär jag ha justeringen längst ut vilket gör att funktionen tappar sitt syfte.
Vill kunna använda den fullt ut.
På min BB39 hamnade justeringen helt perfekt.
1690016045419.jpeg
Okej då hänger jag med!

Samma för mig på både p39 och pro och skaffade halvlänkar till båda. Trodde dock problemet skulle försvinna när 5-link dök upp iom mindre länkbitar men tydligen är det fortfarande bara tur om den passar då.

Tycker de borde utöka justeringsmöjligheterna eller åtminstone som @Hebbe skrev addera halvlänkar från början.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Okej då hänger jag med!

Samma för mig på både p39 och pro och skaffade halvlänkar till båda. Trodde dock problemet skulle försvinna när 5-link dök upp iom mindre länkbitar men tydligen är det fortfarande bara tur om den passar då.

Tycker de borde utöka justeringsmöjligheterna eller åtminstone som @Hebbe skrev addera halvlänkar från början.
Chansen borde vara större att hitta rätt size när länkbitarna är mindre som på 5-link.

Ja det är klart anmärkningsvärt kan jag tycka att inte halvlänk finns med från början.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Som alltid när det blir semester så måste man ju ha någon ny klocka. Mycket färg tänkte jag mig men landade aldrig riktigt i vad. Sen dök denna upp och tänkte väl att den blir kul att prova! (Hmmm mkt färg, lite rött iaf? Haha)

Falkland strapet funkar ju som alltid bra med det mesta man slänger på den!

Nu får denna följa med på 14 dagars Roadtrip-äventyr i Europa - Blåa storebrodern (FXD) är ju självklart även den med

IMG_3175.jpeg
 

cacan

Omega
Hej
Min fru har börjat små titta på nytt damer. Var inne och provade Tudor BB 31 samt 36mm i silver och guld som hon verkade gilla.
Undrar dock vad ni har för alternativ i tvåtonat? Till en ok prislapp..
 

MightyMowgli

Cartier
2-Faktor
Var inne på Rob E och testade både BB54 och Pelagos 39. Haft ögonen på en Pelagos ett litet tag och blir mer sugen varje gång jag testar den :D

BB54 är också ett riktigt kul move från Tudor med en distinkt vintage-vibe. Rob verkar dock inte börjat leverera dessa ännu (for exhibition only...) Ingen här inne som lyckats lägga vantarna på en?

PXL_20230721_120038286.jpg PXL_20230721_115859592.jpg PXL_20230721_121154175.jpg
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Var inne på Rob E och testade både BB54 och Pelagos 39. Haft ögonen på en Pelagos ett litet tag och blir mer sugen varje gång jag testar den :D

BB54 är också ett riktigt kul move från Tudor med en distinkt vintage-vibe. Rob verkar dock inte börjat leverera dessa ännu (for exhibition only...) Ingen här inne som lyckats lägga vantarna på en?

PXL_20230721_120038286.jpg PXL_20230721_115859592.jpg PXL_20230721_121154175.jpg
Suget efter en P39 var obefintligt ganska länge men den har växt på mig mer och mer.. nu till den grad att jag faktiskt villhöver en riktigt mycket! Blir att införskaffa en när tillfälle ges 😁
 

Been

Patek
2-Faktor
Som alltid när det blir semester så måste man ju ha någon ny klocka. Mycket färg tänkte jag mig men landade aldrig riktigt i vad. Sen dök denna upp och tänkte väl att den blir kul att prova! (Hmmm mkt färg, lite rött iaf? Haha)

Falkland strapet funkar ju som alltid bra med det mesta man slänger på den!

Nu får denna följa med på 14 dagars Roadtrip-äventyr i Europa - Blåa storebrodern (FXD) är ju självklart även den med

IMG_3175.jpeg
Aha du tog en , grattis.
 
  • Like
Reactions: m_s
Topp