Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju heritage, den baseras ju på anrika 2022 års P39
Jag föredrar också den svarta, men kändes upplagt för att vara ett ”större” släpp än bara en ny färg. Med prat om heritage m.m.
Svart är ju asnice! Varför gillar ni den inte? Jag hatar blåa klockor. Hade lätt hellre köpt min i svart än blått om det hade gått.
Men många frågor uppstår.
Vad händer med den blåa nu…?
Kommer svarta vara lättare att få tag på?
Hur blir baklocket på den svarta?
Jo jo, men så håller de ju på hela tiden.Jag föredrar också den svarta, men kändes upplagt för att vara ett ”större” släpp än bara en ny färg. Med prat om heritage m.m.
Har US Army använt Tudor
Ändå kul att du la 40’+ på en klocka du hatar färgen på
Svart är ju asnice! Varför gillar ni den inte? Jag hatar blåa klockor. Hade lätt hellre köpt min i svart än blått om det hade gått.
Tror det handlar om att den är alldeles för lik P39 (som gör bandbyten möjliga) och majoriteten hade hoppas på något nytt, mer än bara en ny färg.
Hehe, den fanns ju inte i svart. Hade inget val. Gillar klockan dock, använder den massvis. Klockren storlek och kompromisslös.Ändå kul att du la 40’+ på en klocka du hatar färgen på
De tre (fyra) olika Pelagos-modellerna är ju ganska lika varandra, det håller jag med om. Det mest logiska vore ju om FXD fick ett kvartsverk, det hade varit coolare.Tror det handlar om att den är alldeles för lik P39 (som gör bandbyten möjliga) och majoriteten hade hoppas på något nytt, mer än bara en ny färg.
Den blå består (min gissning)
Mycket möjligt att svart blir mer tillgänglig än blå
Baklocket är lika len som en barnrumpa (om du inte råkar vara en medlem i Seal Team 6 för då är de numrerade, och då menar jag baklocket, inte medlemmarnas rumpor)
Haha skönt, jag räknade med det men ibland blir det fel när jag försöker mig på att skoja så jag tänker att det är lika bra att ta det säkra före det osäkraFörstod att du gjorde det
- Pengar till Tudor kortsiktigt ja, men i längden tror jag FXD-fans kommer att tröttna på två nya varianter om året. Det blir ett urvattnat koncept istället för en åtråvärd annorlunda modell.Och tja.. det där var ju säkert ett jättebra släpp för Tudor och alla fxd-fans.
Så kan det nog vara, jag ska nog inte försöka ställa någon diagnos på vad som är taktiskt rätt eller fel av Tudor som företag att göra - jag lär ha fel oavsett.- Pengar till Tudor kortsiktigt ja, men i längden tror jag FXD-fans kommer att tröttna på två nya varianter om året. Det blir ett urvattnat koncept istället för en åtråvärd annorlunda modell.
Haha! Med risk att vara ganska off topic nu, men hela denna launchen får mig att tänka på:Finns ju två sätt att säga det.
1) vi släpper en ny färg
2) vi har genom ett gediget arv…bla bla…årtionden…skapat en ny klocka
Jag säger för en fin klocka och för hur släppet kommunicerats före och i samband med det
Ja här satt man och hoppades lite på att det skulle komma en Tudor Sub igen..Lite snark på det här släppet.
Ja, den är snygg men P39…
Teaser som snackade om heritage var ju lite smått lögn iom FXD är en modern modell och har ingen historia