• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej, den blev lite mer spännande nu när @watchesofespionage på insta hävdar att modellen redan funnits i ett år som issued till Seal Team 6, då med numrerad caseback och lite andra detaljer. Så okej då… En sådan issued-variant skulle man ju kunna ha 😇

Det är ju heritage, den baseras ju på anrika 2022 års P39🤪
1694710436336.png

IMG_0264.jpeg
275D1FDA-3EFD-4C66-A29C-779FD2B4DCBE.jpeg

Svart är ju asnice! Varför gillar ni den inte? Jag hatar blåa klockor. Hade lätt hellre köpt min i svart än blått om det hade gått.

Men många frågor uppstår.
Vad händer med den blåa nu…?
Kommer svarta vara lättare att få tag på?
Hur blir baklocket på den svarta?

IMG_0264.jpeg

Svart är ju asnice! Varför gillar ni den inte? Jag hatar blåa klockor. Hade lätt hellre köpt min i svart än blått om det hade gått.

Jag föredrar också den svarta, men kändes upplagt för att vara ett ”större” släpp än bara en ny färg. Med prat om heritage m.m.

…it comes as the ultimate modern “Milsub”.

Dock rycker det lite i köptarmen. Får se om några år, om suget består. Behöver landa lite först när man nyligen har införskaffat sig en P39 :rolleyes:
Tycker att de har släppt lite väl tätt inpå Redbull-editions. Borde istället vänta tills nästa år eller nåt. Lite väl aggressivt.

Personligen är det här den FXDn jag skulle köpa.
Stenhård arvtagare till Rolex/Tudor Sub från då det begav sig ju!
Vad en modern Rolex Sub borde vara, istället har den blivit blingig finklocka.

IMG_0264.jpeg

Tror det handlar om att den är alldeles för lik P39 (som gör bandbyten möjliga) och majoriteten hade hoppas på något nytt, mer än bara en ny färg.

Den blå består (min gissning)

Mycket möjligt att svart blir mer tillgänglig än blå

Baklocket är lika len som en barnrumpa (om du inte råkar vara en medlem i Seal Team 6 för då är de numrerade, och då menar jag baklocket, inte medlemmarnas rumpor)

Ändå kul att du la 40’+ på en klocka du hatar färgen på ;)
Hehe, den fanns ju inte i svart. Hade inget val. Gillar klockan dock, använder den massvis. Klockren storlek och kompromisslös.

Tror det handlar om att den är alldeles för lik P39 (som gör bandbyten möjliga) och majoriteten hade hoppas på något nytt, mer än bara en ny färg.

Den blå består (min gissning)

Mycket möjligt att svart blir mer tillgänglig än blå

Baklocket är lika len som en barnrumpa (om du inte råkar vara en medlem i Seal Team 6 för då är de numrerade, och då menar jag baklocket, inte medlemmarnas rumpor)
De tre (fyra) olika Pelagos-modellerna är ju ganska lika varandra, det håller jag med om. Det mest logiska vore ju om FXD fick ett kvartsverk, det hade varit coolare.

- Pengar till Tudor kortsiktigt ja, men i längden tror jag FXD-fans kommer att tröttna på två nya varianter om året. Det blir ett urvattnat koncept istället för en åtråvärd annorlunda modell.
Så kan det nog vara, jag ska nog inte försöka ställa någon diagnos på vad som är taktiskt rätt eller fel av Tudor som företag att göra - jag lär ha fel oavsett.

Men för min högst personliga del känner jag att det har varit lite klent med panache bland deras senare släpp - root beer undantagen då. Jag gillar Tudor men just nu får jag lite känslan av att de kunde kosta på sig att vara liite skojigare mellan varven. Men, återigen, min känsla och inte någon universell sanning.

Tillbaka
Topp