Va skönt höra att dom löste det, va ju snyggt avslut! Fick jag upp hoppet lite!Jag lämnade min Pelagos LHD hos en välkänd svensk AD för något år sedan då jag hade problem med att verket inte gick igång efter uppdrag. Hade den inne tre eller fyra vändor i rad för samma problem (hade den hemma ngn vecka per gång) och var väl rätt missnöjd med att de inte löste ett problem som tedde sig banalt, vilket jag indikerade inför sista vändan. Då ringde urmakaren på själva serviceverkstaden upp, förklarade att de på verkstaden som gör själva jobbet i princip aldrig pratar med slutkunden men att de hade så märkliga problem med mitt exemplar att han ville höra av sig för att själv förhöra sig om felet och förklara varför det var så struligt, då klockan enligt honom funkade i deras relativt rigorösa tester varje gång. Slutade med att de satte helt nytt verk i klockan med senaste uppdateringarna och därefter funkar den helt klanderfritt. Samt att mitt totalintryck till sist ändå blev positivt, iom det ”erkännande” och respekt man på ngt vis fick av urisens samtal. Han skötte det jävligt bra.
Vad vill jag få sagt? Tja… Det har inte direkt bäring på ditt exakta problem, men kanske att ja, blandade erfarenheter av Tudor-service men att det med lite tålamod slutade väl för mig