• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

7016 från 1968. I Love this little fucker!!!
image.jpeg
:hungry::hungry::hungry::hungry:

När vissa bestämt hävdar att det är e-cert och andra tvärt om är det ju någon som har fel.
Nu köpte jag också från AD till slut, utan att lägga märke till om kortet drogs eller inte. Jag är mest nyfiken på vad som stämmer.

Tror fan dom drog kortet nu när du säger det! Rätt säker på att dom gjorde det

De drog mitt kort när jag köpte min NF med i mitten på november.

Har köpt en 34mm Tudor, lite sliten tavla med flagad färg runt om samt runt datum. Men är den legitim? Vad har jag köpt?
Gillar den hur som helst och tidhållningen är okej.
DSC_2615.JPG
DSC_2616.JPG
DSC_2612.JPG
DSC_2607.JPG
DSC_2603.JPG
DSC_2595.JPG

DSC_2601.JPG

Edit: Länken heter 357 och kronan är tyvärr inte original..

Efter att ha kikat omkring på forumet så har jag nu helt plötsligt blivit kär i den blå Pelagosen, bor i Örebro, här finns ingen AD vad jag förstått, någon som vet vart närmsta Tudor AD finns så man kan få kika på den irl? :)

Efter att ha kikat omkring på forumet så har jag nu helt plötsligt blivit kär i den blå Pelagosen, bor i Örebro, här finns ingen AD vad jag förstått, någon som vet vart närmsta Tudor AD finns så man kan få kika på den irl? :)

Den enda vettiga klockbutiken här i Örebro är Ahlens ur som säljer bl.a. Oris och Sjöö Sandström. Edwalls ur på drottninggatan får även in lite roliga vintageklockor ibland. För Tudor får du som sagts ovan ta dig till Västerås! :)

Någon som har pris på gummit som följer med till pelagos? Har sett att det fungerar bra på tudor BB. :)

Mail från nymans när jag frågade:
"Hej Hollow123,

Nu har jag fått ett svar från Tudor.

2st ändlänkbitar som tillhör en Black Bay länk kostar 700:-/st = 2st 1.400:-
Gummiarmband till Pelagos med ett pinbuckle i titanium 3.000:-
(Gummibandet kostar 1.800:-och låset kostar 1.200:)

Ska vi beställa blir den totala kostnaden 4.400:-"

Någon som har pris på gummit som följer med till pelagos? Har sett att det fungerar bra på tudor BB. :)

"Hej Hollow123,

Jag kan tänka mig att sälja mitt pelagosgummi inkl lås. Dra ett PM vid intresse.
Klassiska favorit inspobilderna.
image.jpeg
image.jpeg

"Hej Hollow123,

Kan du inte köra med de ändlänkar du har? Borde inte vara några problem?

Bor också i Örebro... Lite tråkigt att det närmsta till "exklusiv" klocka du kan komma är Sjöö Sandström på Ahléns Ur :( De sålde dock Omega för några år sedan...

Tillbaka
Topp