Två väldigt olika klockor. Smaken är såklart som baken men jag gillar Pelagos mycket bättre.
Pelagos är en riktig Toolwatch som är utvecklad för extrema dyk, med 500m vattentäthet, heliumventil, ett sjukt innovativt spänne som är utvecklat för att klockan ska följa med när dykardräkten komprimeras när man dyker.
De yttre markeringarna på spännet är fjädrade så att spännet som sagt justeras efter dräkten.
Vidare medföljer ett mycket skönt gummi och en extra dykarförlängning, åter igen för att den är gjort för att faktiskt dyka.
Jag har äget en BB, och äger nu två Pelagos, och jag tycker Pelagos känns med välbyggd rakt igenom. Tavlan är helt magisk med sin matta sammetsfinnish och dess sköna och lite speciella index.
Jag älskar också den matta vridningen.
En annan skillnad är att Pelagos har datum.
Nästa skillnad, återigen för att Pelagos är en mer dykanpassad klocka är att Pelagosen har en helt sjuk lume. Kan vara världens bästa...
Slutligen har den nya Pelagos (den med fem rader text) ett inhouseverk med 70(!) timmars gångrederv medans BB har ett moddat ETA.
Så sammanfattningsvis äger Pelagos i mina ögon Black Bay. Enda orsakerna att välja BB är i min värld om man tycker den är snyggare eller om man vill spara deg. Det finns dock säkert någon BB-ägare som inte håller med mig