• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då får du en betydligt äldre, tycker det är bra prissättning på den nu. Många problemfria år med 4,5år garanti. Nypriset har stigit en hel del senaste 2åren, så de gamla låga beg. priserna kommer troligtvis inte tillbaka. Just nu är det dock trögt speciellt här på KS, så är säljaren tillräckligt desperat så kan du ha tur. Till våren vill alla ha dykare igen…
Håller med om att prissättningen är schysst. Listar för 55,5 nu. Som du säger så är den nyligen uttagen och skicket riktigt bra vad det verkar. Hade jag letat efter en sådan här hade jag inte tvekat till det priset. Men visst, det kanske är möjligt att hitta till ännu bättre pris men då har den nog några fler år på nacken och i ett sämre skick. Skick och hur nyligen den tagits ut hade jag själv prioriterat högt iallafall är vad jag säger.

Håller med om att prissättningen är schysst. Listar för 55,5 nu. Som du säger så är den nyligen uttagen och skicket riktigt bra vad det verkar. Hade jag letat efter en sådan här hade jag inte tvekat till det priset. Men visst, det kanske är möjligt att hitta till ännu bättre pris men då har den nog några fler år på nacken och i ett sämre skick. Skick och hur nyligen den tagits ut hade jag själv prioriterat högt iallafall är vad jag säger.
Håller med dig om din åsikt. Men om något är över budget så kanske det inte finns mer pengar att hitta. Även om tudor är ett bra ”värde för pengarna” så är de fortfarande riktigt dyra leksaker 😅

Dagen avklarad ☺️
IMG_20240212_172954.jpg
IMG_20240212_172927.jpg

De skulle gjort en silver-länk för den gör sig fruktansvärt bra på länk!

Märker du mycket av skillnaden i metall?
Håller verkligen med!
Det gör jag bara om jag verkligen anstränger mig. Så caset har väl för stunden en lite mörkare ton än helt ny ur butik antar jag. Men helt ärligt så tror jag inte jättemånga hade stört sig på skillnaden. Men det kan ju ha o göra med patina också som sagt. Olika exemplar skulle väl kunna patineras olika och olika fort på olika handleder också. 😊

Håller med 100%
(Över tid kommer väl silver 925 få en mörkare patina vs stål 316L?! men det går att fixa med en tvätt)
Ja men det är nog över rätt lång tid. Från början har 925 ljusare lyster än 316L. Som du säger, det går absolut att tvätta när patinan nått ”för långt” om man vill det 👍🏼

Patinan upplever jag inte går i närheten så fort som det gör för bronsaren. Man kan se mörkare/smutsiga små spots på luggarna intill vridringen på min om man tittar noga och det var där det märktes först på mitt tidigare exemplar av samma klocka.

Nu blir det Octopod på FXD
IMG_6078.jpeg
IMG_6077.jpeg
Ta många bilder, är intresserad vad du tycker om kombination. Lite trixigt att få många band att sitta bra på handleden med fixed luggs. Gummit som följde med ger på min handled en för stor utbuktning före det svänger om handleden. Hoppas detta är mer följsamt?

Edit. Kardborrebandet sitter mycket bättre än gummit

Ta många bilder, är intresserad vad du tycker om kombination. Lite trixigt att få många band att sitta bra på handleden med fixed luggs. Gummit som följde med ger på min handled en för stor utbuktning före det svänger om handleden. Hoppas detta mer följsamt?
Ska ta mer bilder så småningom! Hittills känns det bra med claspen, gillar att man slipper den annars normala flärpen från naton.

Håller med om originalgummit, fruktansvärt fult när det sticker ut så mycket… Dessa band påminner mer om naton och är mycket mer följsamma👍

Tillbaka
Topp