• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dkej97

Omega
2-Faktor
Dricker drinkar mvh
9ACAFBA3-2B78-44E6-B147-EA87BA98D589.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag har precis köpt en Tudor Ranger och är lite sugen att köpa till ett gummiband som komplement till länken.

Har ni några tips på vilka gummiband som är bäst och vart jag kan köpa dem?
Är de Vanguard som gäller?
Har ett Everest till BB 41mm som är väldigt fin kvalitet, tycker bättre än Zealande som jag har till SMP. Prisfråga kanske? Vanguard är ju billigare men ingen erfarenhet. Provat Crafter Blue som var inget vidare. Sen är det ju det där med passform/längd som är helt individuellt.
 

Degnöt

Breitling
2-Faktor
Jag behöver lite hjälp här; jag har snöat in på pelagos. Älskar toolwatch-stuket och titanlänken.
Har provat en pelagos 39. Skitsnygg och storleken är helt perfekt enligt mig. Väldigt skön att bära! Vad är då problemet?
Jo jag tycker original-pelagosen är ännu snyggare med den matta tavlan/bezeln och den lutande ringen runt index. Men jag är rädd att den är aningen för stor/tjock för mig.
Så en fxd men med länk hade jag gillat!
Det bästa hade ju varit att lyckas prova en 42mm och helt enkelt bestämma att den är för stor. Köper jag en 39a kommer jag alltid att snegla åt t.ex. en LHD.
 
  • Like
Reactions: iko

Hammars

Omega
Någon som vill tipsa om det mest kvalitativa jubilee armbandet till en Tudor Black Bay 54 som jag precis köpt? (kanske inte så dyrt som ett original från tudor)
Tar gärna förslag på band i gummi som kan passa med.
:D
:tudor:
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Någon som vill tipsa om det mest kvalitativa jubilee armbandet till en Tudor Black Bay 54 som jag precis köpt? (kanske inte så dyrt som ett original från tudor)
Tar gärna förslag på band i gummi som kan passa med.
:D
:tudor:
 

Kaka8

Breitling
Momsen och tullavgiften för Jälmers måste varit till deras fördel med tanke på att prispåslaget är lägre än vad momsen låg på.
Känns i mitt tycke rätt osmakligt med gråis som inte ens är AD för märket som åker ned och sedan drar ut den direkt på gråmarknaden. Men.... to each their own. 🤷🏻‍♂️
Han erbjuder ju klockan först av alla i Sverige. Imponerande fort faktiskt.

Så är det någon som är väldigt otålig finns ju nu chansen att få tag på en omgående, dagarna efter att klockan lanserades. Det tror jag ingen hade räknat med😊 Det tycker inte jag at man behöver problematisera.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Han erbjuder ju klockan först av alla i Sverige. Imponerande fort faktiskt.

Så är det någon som är väldigt otålig finns ju nu chansen att få tag på en omgående, dagarna efter att klockan lanserades. Det tror jag ingen hade räknat med😊 Det tycker inte jag at man behöver problematisera.
Nu är inte Jälmers kända för sina låga marginaler. Så ett rimligt antagande är att han för det priset tagit in den utan att betala moms för den men dragit på lite för en avans.

Tekniskt har han lagt ut den som pre-owned, eftersom han inte är AD för märket. Har han dessutom köpt den som privatperson eller om han köpt den genom företaget utan att betala moms+tull avgift så är det i sig ett problem.
Har han dessutom tagit in den i landet med avsikt att sälja den så är även det ett problem.
 

Kaka8

Breitling
Nu är inte Jälmers kända för sina låga marginaler. Så ett rimligt antagande är att han för det priset tagit in den utan att betala moms för den men dragit på lite för en avans.

Tekniskt har han lagt ut den som pre-owned, eftersom han inte är AD för märket. Har han dessutom köpt den som privatperson eller om han köpt den genom företaget utan att betala moms+tull avgift så är det i sig ett problem.
Har han dessutom tagit in den i landet med avsikt att sälja den så är även det ett problem.
Så oetiskt att som företagare inte vara känt för sina låga marginaler!

Vi diskuterar helt olika saker nu. Jag såg det positiva i att klockan finns att få tag i pronto.

Det andra du skriver om har jag ingen aning om, men det låter ju inte så bra.

Nu släpper vi detta & låter tråden handla om Tudor 👑
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Så oetiskt att som företagare inte vara känt för sina låga marginaler!

Vi diskuterar helt olika saker nu. Jag såg det positiva i att klockan finns att få tag i pronto.

Det andra du skriver om har jag ingen aning om, men det låter ju inte så bra.

Nu släpper vi detta & låter tråden handla om Tudor 👑
Vi kan förvänta oss överprisade Tudors nu ett tag, i vanlig ordning från diverse handlare.
Däremot så förstår jag hur föregående talare menar.
Det är rätt osmakligt att handlaren köper en Tudor direkt från butik med syfte att kränga den vidare för 10 över list på hemmaplan. Känns sunkigt.
Troligtvis inget han nämner vid köp av klockan ;)
Gissar att Tudor hellre ser att den går till en slutkund.
Men sen är det självklart upp till var och en om dom vill köpa för det priset eller ej.
Bra släpp från Tudor i övrigt och den nya GMTn väckte ett starkt villhöver behov :)
Screenshot 2024-04-14 at 21.31.04.jpeg
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Vi kan förvänta oss överprisade Tudors nu ett tag, i vanlig ordning från diverse handlare.
Däremot så förstår jag hur föregående talare menar.
Det är rätt osmakligt att handlaren köper en Tudor direkt från butik med syfte att kränga den vidare för 10 över list på hemmaplan. Känns sunkigt.
Troligtvis inget han nämner vid köp av klockan ;)
Gissar att Tudor hellre ser att den går till en slutkund.
Men sen är det självklart upp till var och en om dom vill köpa för det priset eller ej.
Bra släpp från Tudor i övrigt och den nya GMTn väckte ett starkt villhöver behov :)
Screenshot 2024-04-14 at 21.31.04.jpeg
Ser ju ut som man blir åtminstone tvåa som bäst givet att fåntratten på bilden verkade vara före iaf.
 
Topp