Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KöpppppTrevlig Tudor torsdag! (Och gud va sugen jag är på den nya BB58 GMTn)
Planerna på vad som ska avyttras har redan börjat ta form…Köppppp
Tudor spikade designen från början enligt mig. Vette tusan om senare Black Bay trumfar 79220b med annat än bättre komfort och gångreserv, förutsatt att inte storleken har avgörande betydelseMasters börjar idag, det betyder smiley face på mig och smiley face på tavlan
Ja jubilee kanske men ranger länken är ert riktigt rassligt eländeJa du har rätt i att Tudor och Rolex verkar knepiga med vad kunderna får beställa för reservdelar och tillbehör.
Tycker det dödar glädjen lite.
Men dom levererar så solida grejer att man kan leva med det.
Jag har både Uncle Seiko, Strapcode och Forstner aftermarket länkar men ingenting kommer i närheten av känslan i senaste generationen Tudor OEM tyvärr.
Jämför jag oem jubileelänken på min BB41 S&G(förra generationen) med oem jubileelänken på min BB36 S&G(nuvarande generationen) är det faktiskt oväntat stor skillnad även där.
På Tudor/Rolex referenser lanserade efter 2019\2020 är det verkligen fantastiskt hög nivå på tillverkningen. Det hände något där och det både syns och känns tycker jag.
Blå P39 = Ta mina pengar!
Alla vill ha en blå Pelagos 39
Alla vill ha en no-gilt 39 mm GMT
Drömmen börjar här. (vi kan ju kivas om de små detaljerna , insert, GMTvisare mm )
(norpade bilden på nätet, tror den varit uppe här förut)
Det fanns iaf ett gäng tillgängliga i tudorbutiken I Genève idag enligt Tom som tagit bild nummer två. Både på 3 och 5 delad länk. Har också hört från ADs i USA att dom första leveranserna har landat och börjat säljas. Jag håller tummarna för att Sverige-tilldelningen blir bättre än vad den varit historiskt!
Undrar om Tudor medvetet väntade med att släppa den här tills nya produktionsanläggningen i Le Locle var helt inkörd.
För den här kommer dom nog sälja löjligt många enheter av.
Jag fick samma svar från Krons.Kan tillägga att AD i Stockholm fått exakt noll information än så länge. Information ska ges nästa vecka, men gissningsvis maj/juni på första leveranserna om det går som varje år. Ren spekulation dock.
Den är riktigt fin. Är lite nyfiken på champagne tavlan men har inte haft möjlighet att se den irl.Börjar sakna den här.
Villhöver nog prova en anthracite snart.
Min favorit Tudor so far.Den är riktigt fin. Är lite nyfiken på champagne tavlan men har inte haft möjlighet att se den irl.
Var inne på Bergströms i Malmö, det kommer förhoppningsvis finnas visnings-ex i sommar, och försäljnings-ex i höst enligt handlaren därNär tror folket att de nya modellerna finns att beskåda i butik?
Vilken fivelink? Jag säger nog ändå tyvärr nej där. Såvitt jag vet har tudors fivelinks udda mått?! Dvs 19 eller 21mm medans 58:an har 20mm i luggbreddPassar 5 linken till nya 58 GMT?
Jag skulle verkligen rekommendera att titta på Delugs CTS. Sjukt sköna och eleganta! Visst är de dyrare än många andra. Men så värda pengarnaJag har precis köpt en Tudor Ranger och är lite sugen att köpa till ett gummiband som komplement till länken.
Har ni några tips på vilka gummiband som är bäst och vart jag kan köpa dem?
Är de Vanguard som gäller?
Wristbuddys.Jag har precis köpt en Tudor Ranger och är lite sugen att köpa till ett gummiband som komplement till länken.
Jag har ett Vanguard till min Ranger och kunde inte vara mer nöjd.Jag har precis köpt en Tudor Ranger och är lite sugen att köpa till ett gummiband som komplement till länken.