• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tokka

Panerai
2-Faktor
Trevlig Tudor torsdag! (Och gud va sugen jag är på den nya BB58 GMTn)

IMG_0707.jpeg
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Ja du har rätt i att Tudor och Rolex verkar knepiga med vad kunderna får beställa för reservdelar och tillbehör.

Tycker det dödar glädjen lite.

Men dom levererar så solida grejer att man kan leva med det.


Jag har både Uncle Seiko, Strapcode och Forstner aftermarket länkar men ingenting kommer i närheten av känslan i senaste generationen Tudor OEM tyvärr.

Jämför jag oem jubileelänken på min BB41 S&G(förra generationen) med oem jubileelänken på min BB36 S&G(nuvarande generationen) är det faktiskt oväntat stor skillnad även där.

På Tudor/Rolex referenser lanserade efter 2019\2020 är det verkligen fantastiskt hög nivå på tillverkningen. Det hände något där och det både syns och känns tycker jag.
Ja jubilee kanske men ranger länken är ert riktigt rassligt elände
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
1000021017.jpg

1000021019.jpg



Undrar om Tudor medvetet väntade med att släppa den här tills nya produktionsanläggningen i Le Locle var helt inkörd.

För den här kommer dom nog sälja löjligt många enheter av.
Det fanns iaf ett gäng tillgängliga i tudorbutiken I Genève idag enligt Tom som tagit bild nummer två. Både på 3 och 5 delad länk. Har också hört från ADs i USA att dom första leveranserna har landat och börjat säljas. Jag håller tummarna för att Sverige-tilldelningen blir bättre än vad den varit historiskt!
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Kan tillägga att AD i Stockholm fått exakt noll information än så länge. Information ska ges nästa vecka, men gissningsvis maj/juni på första leveranserna om det går som varje år. Ren spekulation dock.
 

DavidB.

Breitling
Jag har precis köpt en Tudor Ranger och är lite sugen att köpa till ett gummiband som komplement till länken.

Har ni några tips på vilka gummiband som är bäst och vart jag kan köpa dem?
Är de Vanguard som gäller?
 
Jag har precis köpt en Tudor Ranger och är lite sugen att köpa till ett gummiband som komplement till länken.

Har ni några tips på vilka gummiband som är bäst och vart jag kan köpa dem?
Är de Vanguard som gäller?
Jag skulle verkligen rekommendera att titta på Delugs CTS. Sjukt sköna och eleganta! Visst är de dyrare än många andra. Men så värda pengarna 🤩
 
Topp