Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så billig är den inte. Har man en AD på bra humör så går det att plocka ut en ny billigare.Nu är min blåa Pelagos alldeles för billig. Gör ett kap nu innan priserna stiger imorgon!
![]()
Nu antar jag du skämtar... Hur får du en blå Pelagos för 31500 när nypriset är över 40k?Så billig är den inte. Har man en AD på bra humör så går det att plocka ut en ny billigare.![]()
Jävlar vad fin. Grattis!Dagens inköp. Om ngn har ett extra orginal-plexi: Hojta till!
![]()
Snygg tavla! Påminner lite om en Perstorpsskiva, men snygg som 17!Härligt att vara med Tudor igen![]()
![]()
Det ser ut som en 79260 tycker jag. Alltså ej en big block om jag inte säger något galet nu.Snygg tavla! Påminner lite om en Perstorpsskiva, men snygg som 17!
Är detta en Big block?
Jof har helt rätt, en Prince date Chrono 79260 H serie, 1997 ca. Ja, jag gillar också tavlan, linne. Tack!Snygg tavla! Påminner lite om en Perstorpsskiva, men snygg som 17!
Är detta en Big block?
CorrectomundoDet ser ut som en 79260 tycker jag. Alltså ej en big block om jag inte säger något galet nu.
Ansökan godkändAnsöker om medlemskap i Tudor-familjen genom denna trevliga klocka. Inhandlades idag av en trevlig KS-medlem.![]()
Det ser ut som en 79260 tycker jag. Alltså ej en big block om jag inte säger något galet nu.
Det finns ingen anledning att betvivla äktheten på denna Tudor. Insert är utbytt och har lite för tunn font för att vara det riktiga. Glas går inte att uttala sig om på bilderna men med all säkerhet också utbytt. Original eller inte, who knows. Ställ några specifika frågor till säljaren! Räkna med att en genomgång av verket hos en oberoende urmakare ligger runt ett par tusen kronor. Hos en AD 5-6 tusenlappar.Sitter här o funderar på en begagnad 79090. Försäljaren säger att den har blivit "overhauled" och de ger 1 års garanti. Satte just några bilder i "är den äkta tråden": https://klocksnack.se/posts/1247976/
Om den nu e äkta, vad annat borde man tänka på? Hur mycket bör man lägga undan på en genomgång själv? Vill ju tex. veta att oljorna e i skick. Hur vet man om tex. insert o plexi är äkta Tudor?
Det finns ingen anledning att betvivla äktheten på denna Tudor. Insert är utbytt och har lite för tunn font för att vara det riktiga. Glas går inte att uttala sig om på bilderna men med all säkerhet också utbytt. Original eller inte, who knows. Ställ några specifika frågor till säljaren! Räkna med att en genomgång av verket hos en oberoende urmakare ligger runt ett par tusen kronor. Hos en AD 5-6 tusenlappar.
PS! Att länken har ett rejält intryck nära boetten har du antagligen redan sett. Personligen så har jag svårt för säljare som inte kan presentera bra bilder på ett spåpass dyrt objekt. Jag hade letat vidare
Som sagts, utan bra bilder är det svårt att uttala sig. Spontant ser bezeln inte knivskarp ut så det kan mycket väl vara den ursprungliga som snyggats till.Oh, utbytt insert låter ju inte så bra. Har du annars bra exempel på en äkta? Vad tror du om själva bezeln? Är den också utbytt?
![]()
Snyggt! Vilken rubber b är det som passar så bra?Rubber B passar hyfsat på 79260![]()
![]()
Det där är ett M103 som egentligen är till en femsiffrig sub/gmt, så det fattas nån millimeter upp till boettkanten, men klickar i perfektSnyggt! Vilken rubber b är det som passar så bra?
Kan du visa bild från sidan?Det där är ett M103 som egentligen är till en femsiffrig sub/gmt, så det fattas nån millimeter upp till boettkanten, men klickar i perfekt![]()