• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behöver inte ha nån sakförsäkring, kan vara bra att ha kvitto och/eller cert samt bilder på en oskadad klocka. Då räcker det oftast med bilder på allt till bolaget för att de ska kunna värdera den via dessa (Kaplans brukar anlitas av de flesta stora fbolag) och du traskar in på AD och ber om ett kostnadsförslag på reparationen, när du ändå håller på bör de kolla övriga skador. Tex rotoraxel kan få stryk vid smällar/fritt fall mot golv etc.

När du får kostnadsförslaget så mailar du bara över detta till bolaget. Flaskhalsen i dessa processer har för mig och vänner dessvärre varit värderingen via Kaplans. I våras tog det 2 månader för dem att värdera utifrån bilder via Trygg Hansa. Ursäkten va personalbrist, och bolaget använder endast dem och ingen annan för värdering - hoppas det går snabbt för Dig!
Tack för den information!
Är i desperat behov av en ny klocka just nu, orkar inte, i värsta fall, vänta i två månader innan jag får det godkänt. Är dessutom i Luleå just nu fram till sommaren. Jag får helt enkelt ta smällen, eller så säljer jag klockan billigare.

Tack för den information!
Är i desperat behov av en ny klocka just nu, orkar inte, i värsta fall, vänta i två månader innan jag får det godkänt. Är dessutom i Luleå just nu fram till sommaren. Jag får helt enkelt ta smällen, eller så säljer jag klockan billigare.
Ring till AD imorgon och kolla pris på en vridring! Och fråga om insertet är delbart. Då blir det kanske som en självrisk, förutsätter att det går byta själv även på dessa nymodigheter ;)

Ring till AD imorgon och kolla pris på en vridring! Och fråga om insertet är delbart. Då blir det kanske som en självrisk, förutsätter att det går byta själv även på dessa nymodigheter ;)
Yes, har skrivit upp nummer till de som är AD för Tudor i Sverige samt ska ringa försäkringsbolaget också.

Haha, har faktiskt en väldigt händig urmakare här uppe, han pratade till och med om att han var sugen på att komma på nästa GTG i Luleå-

• Like
Reactions: JLW
Yes, har skrivit upp nummer till de som är AD för Tudor i Sverige samt ska ringa försäkringsbolaget också.

Haha, har faktiskt en väldigt händig urmakare här uppe, han pratade till och med om att han var sugen på att komma på nästa GTG i Luleå-
Strålande! Ska bli kul att följa detta, lycklig utgång hoppas vi på!

Behöver inte ha nån sakförsäkring, kan vara bra att ha kvitto och/eller cert samt bilder på en oskadad klocka.
Vad menar du? Om du nu menar att alla hemförsäkringar per automatik har sakförsäkring som täcker otur så lär det knappast vara så. De billigaste försäkringarna täcker ej otur. Som regel är det ett tillägg du måste betala för.

Vad menar du? Om du nu menar att alla hemförsäkringar per automatik har sakförsäkring som täcker otur så lär det knappast vara så. De billigaste försäkringarna täcker ej otur. Som regel är det ett tillägg du måste betala för.
De hemförsäkringar jag har erfarenhet av tänker utan speciella tillägg skador på egendom oftast upp till nutida marknadsvärde, upp till olika maxbelopp. Ring ditt bolag och lyssna lite!

Ett tips till alla här är att ta bild på era dyrgripar tillsammans med en dagstidning och leg/pass samt cert och tillbehör om ni har. Det räcker som värderingsunderlag vid tex. stöld. Better safe than sorry!

Grattis på födelsedagen! Tack, Tack:)
image.jpeg

Strålande! Ska bli kul att följa detta, lycklig utgång hoppas vi på!
Nymans Ur tar 4500kr för en ny bezel, hon jag pratade med sa att det inte går att köpa bara ringen, både att det är knepigt med att byta men även att man måste byta den gamla inserten mot den nya inserten så priset skulle ändå bli detsamma ifall det gick.

Fick detta besked från Länsförsäkringar när jag ringde, har allriskförsäkringen.
Ta ett foto på klockan och skadan, skicka fotot till en handläggare som i sin tur kan verifiera att skadan faktiskt finns. Skicka den till en AD som fixar reparationen, allting över 1500kr står LF för.

Nymans Ur tar 4500kr för en ny bezel, hon jag pratade med sa att det inte går att köpa bara ringen, både att det är knepigt med att byta men även att man måste byta den gamla inserten mot den nya inserten så priset skulle ändå bli detsamma ifall det gick.

Fick detta besked från Länsförsäkringar när jag ringde, har allriskförsäkringen.
Ta ett foto på klockan och skadan, skicka fotot till en handläggare som i sin tur kan verifiera att skadan faktiskt finns. Skicka den till en AD som fixar reparationen, allting över 1500kr står LF för.
Okej, bra att veta om man skaffar en Pelagos.

Skönt att LF hjälper dig med skadan! Trevligt besked innan helgen :cigar:

Tillbaka
Topp