Tack för den information!Behöver inte ha nån sakförsäkring, kan vara bra att ha kvitto och/eller cert samt bilder på en oskadad klocka. Då räcker det oftast med bilder på allt till bolaget för att de ska kunna värdera den via dessa (Kaplans brukar anlitas av de flesta stora fbolag) och du traskar in på AD och ber om ett kostnadsförslag på reparationen, när du ändå håller på bör de kolla övriga skador. Tex rotoraxel kan få stryk vid smällar/fritt fall mot golv etc.
När du får kostnadsförslaget så mailar du bara över detta till bolaget. Flaskhalsen i dessa processer har för mig och vänner dessvärre varit värderingen via Kaplans. I våras tog det 2 månader för dem att värdera utifrån bilder via Trygg Hansa. Ursäkten va personalbrist, och bolaget använder endast dem och ingen annan för värdering - hoppas det går snabbt för Dig!
Är i desperat behov av en ny klocka just nu, orkar inte, i värsta fall, vänta i två månader innan jag får det godkänt. Är dessutom i Luleå just nu fram till sommaren. Jag får helt enkelt ta smällen, eller så säljer jag klockan billigare.