Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Definiera dresstudor.Vad kan man tänkas behöva ge för en dress tudor?
Den här har jag för mig att jag betalade ca 9 tkr....Vad kan man tänkas behöva ge för en dress tudor?
typ som deras daydate eller sen som unclebear precis la upp bild påDefiniera dresstudor.
Tudor dateday kostar väl mellan, sådär, 14 och 17k nuförtiden.typ som deras daydate eller sen som unclebear precis la upp bild på
Den här har jag för mig att jag betalade ca 9 tkr....
![]()
Då ingick garantihandlingar och box
Tack, gillar den skarpt själv. Använder den dock sällan. Det har inte ursprungsägaren gjort heller. Är från -66.Sjukt fin !!
Tack, gillar den skarpt själv. Använder den dock sällan. Det har inte ursprungsägaren gjort heller. Är från -66.
Klockan var en gåva från företaget efter 25 år på firman. Mottagaren har inte slitit på klockan alls. Riktigt bra skick och kul med fullset....
Den är 34 mm (35 mm med Rolexkronan), 9 ct guldSer onekligen bra ut för en 66:a och fullset är riktigt skoj! =) Vad mäter den i diameter ungefär? Ser ut som 36, kanske t o m 34 cm?
Ja den var väldigt trevlig!Trevlig fredag !
![]()
De nya med inhouse finns ju också tillgängliga i blått utförande. En annan skillnad är antal textrader på själva tavlan. 2 textrader vs 5 textrader vilket jag tycker påverkar utseendet en hel del.Planerar att köpa en Tudor till sommaren och har nästan endast tittat på Black Bay. Jag har på senare tid fått upp ögonen för Pelagos men har ett par frågor. Vad jag förstår verkar det finnas 2 olika Pelagos, ett med ETA-Verk samt ett med Tudors Inhouseverk. Sitter det ETA i de äldre klockorna och inhouse i de nyare eller finns det 2 versioner av klockan? Sedan antar jag att ett inhouseverk kostar mer än ETA-verket. Är det stor skillnad på dom och värt att lägga extra slantar på ett inhouseverk, vilket jag antar kostar lite mer?
Verket byttes från ETA till in-house under 2015. Skillnaden på utsidan är tavlan. Den gamla med ETA har 2 rader text på tavlan och den nya fem.Planerar att köpa en Tudor till sommaren och har nästan endast tittat på Black Bay. Jag har på senare tid fått upp ögonen för Pelagos men har ett par frågor. Vad jag förstår verkar det finnas 2 olika Pelagos, ett med ETA-Verk samt ett med Tudors Inhouseverk. Sitter det ETA i de äldre klockorna och inhouse i de nyare eller finns det 2 versioner av klockan? Sedan antar jag att ett inhouseverk kostar mer än ETA-verket. Är det stor skillnad på dom och värt att lägga extra slantar på ett inhouseverk, vilket jag antar kostar lite mer?
Är bezelen i keramik? Battlescars. Behöver inte bytas, klockor ska användas![]()
![]()
Som ni ser lyckades jag med konststycket att få hela två Dings i bezeln, trots att den är av keramik. Ska ringa rob, nymans osv och höra med dom men vill även höra med er, vad kostar en ny bezel?
Såg en gammal tråd från watchuseek att rolex HQ tar 475$ för basa bezeln, tråden var från november 2013
Min säljannons är tillbakadragen ifall ni undrar.
Njet, citet Hodinkee: The bezel of the Pelagos is pretty interesting itself. Like the modern-day Submariner's bezel, it is made of ceramic.Bezelen är väl titan och inserten keramisk?
Den har redan fått sina ärr, detta ärr är snarare en varinfektion som måste bort. Titan är helt fel material för mig, så som jag slänger och har mig.Är bezelen i keramik? Battlescars. Behöver inte bytas, klockor ska användas![]()
Där har du svaretNjet, citet Hodinkee: The bezel of the Pelagos is pretty interesting itself. Like the modern-day Submariner's bezel, it is made of ceramic.
https://www.hodinkee.com/articles/tudor-pelagos-review
Den har redan fått sina ärr, detta ärr är snarare en varinfektion som måste bort. Titan är helt fel material för mig, så som jag slänger och har mig.
Vad var det som hände? Du måste ha slängt rätt hårt för att få sådana märken.Njet, citet Hodinkee: The bezel of the Pelagos is pretty interesting itself. Like the modern-day Submariner's bezel, it is made of ceramic.
https://www.hodinkee.com/articles/tudor-pelagos-review
Den har redan fått sina ärr, detta ärr är snarare en varinfektion som måste bort. Titan är helt fel material för mig, så som jag slänger och har mig.
Där har du svaret
Haha, då måste jag ha blandat ihop begreppen hej vilt.Bezel syftar ju bara på själva inlägget, inte hela vridningen runt om. Vridningen är ju i samma i material som resten av klockan, syns väl rätt tydligt?
Har du ingen otursförsäkring? Kostnaden för det där lär överstiga ev. självrisk.![]()
![]()
Som ni ser lyckades jag med konststycket att få hela två Dings i bezeln, trots att den är av keramik. Ska ringa rob, nymans osv och höra med dom men vill även höra med er, vad kostar en ny bezel?
Såg en gammal tråd från watchuseek att rolex HQ tar 475$ för basa bezeln, tråden var från november 2013
Min säljannons är tillbakadragen ifall ni undrar.
Ja du, bra fråga. Sedan jag la ut klockan till försäljning har jag bar använt den en gång och det var i söndag. Jag naturligt klumpig av, går in i saker hela tiden osv. det är så pass vanligt att jag inte längre anmärker när jag börjar blöda eller slår i tån. Förmodligen från någon händelse jag gjorde i söndags som ledde till hacket, jag har ingen som helst minne av att jag slog i klockan...Vad var det som hände? Du måste ha slängt rätt hårt för att få sådana märken.
Trist...
Har hemförsäkring, dock är min gamla klocka fortfarande försäkrad där och inte den nya som jag har nu. Ska ringa dem imorrn!Har du ingen otursförsäkring? Kostnaden för det där lär överstiga ev. självrisk.
Behöver inte ha nån sakförsäkring, kan vara bra att ha kvitto och/eller cert samt bilder på en oskadad klocka. Då räcker det oftast med bilder på allt till bolaget för att de ska kunna värdera den via dessa (Kaplans brukar anlitas av de flesta stora fbolag) och du traskar in på AD och ber om ett kostnadsförslag på reparationen, när du ändå håller på bör de kolla övriga skador. Tex rotoraxel kan få stryk vid smällar/fritt fall mot golv etc.Har hemförsäkring, dock är min gamla klocka fortfarande försäkrad där och inte den nya som jag har nu. Ska ringa dem imorrn!