Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tatt i betraktning at syklister ofte er tynne med ditto håndledd, er jo 43mm en kraftig stor diameter på en slik klokke.
Oj vad jag villhöver den här…
Pelagos FXD Chrono Cycling Edition
Om man redan har fem Tudor och tre BMC borde man nästan få en till skänks tycker jag
Den kunde ju ha släppts på W&W…
Giro d’Italia startar imorgon, Tudor officiell timekeeper.Den kunde ju ha släppts på W&W…
Riktigt bra!
Gå till Rob eller annan AD exempelvis?Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?
Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story
Vad är det för klocka?Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?
Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story
Gå förbi någon fristående urmakare på Söder? Dom lär ta 100-200kr ifall dom inte till och med bjuder på det.Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?
Den var ju faktiskt lite cool. Det bandet borde ju passa som en smäck på min BB ceramic? Är väl 22mm på fxd chrono?
Till och med Ur&Penn tar väl en 150 spänn för att testa till 10 ATM iaf. Trams.Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?
Repigt plexi är livet, då slipper man ju oroa sig för reporÄr man galen när man kollar ner och gillar det repiga plexit?
Helt rätt, grattis kompisOj det bidde en till:
Då är frågan Hur garanterar resistens de utan att testa. Låter märkligt.Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?
Nymans har utrustning för trycktest. Täthetsservice görs på Nymans även om man lämnar in på Krons, iallafall var det så när jag gjorde detDå är frågan Hur garanterar resistens de utan att testa. Låter märkligt.
Tror det handlar om att kunder har varit in på trycktest som blev godkänt men sen tog klockan i alla fall in vatten pga av gammalt gummi som ska hålla tätt. De vill nog minska tjafsetGå till Rob eller annan AD exempelvis?
Låter konstigt att dem inte vill ha möjligheten att kontrollera tätheten vid andra ärenden där klockan måste öppnas så är väl ett svepskäl förmodligen.
En Chrono Heritage och min BB BuchererVad är det för klocka?
Jo, är väl det man får göraGå förbi någon fristående urmakare på Söder? Dom lär ta 100-200kr ifall dom inte till och med bjuder på det.
Till och med Ur&Penn tar väl en 150 spänn för att testa till 10 ATM iaf. Trams.
De garanterar genom en täthetsservice: gammalt byts till nytt.Då är frågan Hur garanterar resistens de utan att testa. Låter märkligt.
Relativt nya dykarklockor då. Jag brukar inte testa såna.Tror det handlar om att kunder har varit in på trycktest som blev godkänt men sen tog klockan i alla fall in vatten pga av gammalt gummi som ska hålla tätt. De vill nog minska tjafset
En Chrono Heritage och min BB Bucherer
Jo, är väl det man får göra
De garanterar genom en täthetsservice: gammalt byts till nytt.
Lite som att gå till tandläkaren ”jo, jag lovar. Vi måste borra…”