• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Alla fina bilder på FXD i tråden gör att jag blir sjukt sugen på att testa en. Den svarta FXD skulle vara ett mycket bra komplement till min blå bb58. Bärs den stor så man borde fundera på annat med en handled på 17 cm?
Det är på intet sätt en liten klocka, men jag skulle vilja påstå att den bärs mindre än vad dess mått antyder. Om än märkbart större än BB58. Huruvida den passar för din handled är omöjligt att svara på utan att du provar själv.

De flesta lär instämma med att det är en osedvanligt bekväm klocka att bära, oavsett storlek på handled.

Jag har en svart som komplement till min blå. Och den blå är i sin tur ett komplement till den svarta. Det är ett bra system.

IMG_0964.jpeg
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Pratade nyss med Nymans i Västerås.
de har fått in BB41 på fivelink som man kan komma in och kika på IRL.
Finns dock inte för omedelbart köp. Kölista såklart.
Ingen tidsplan för BB 58 GMT, mer än att de hoppas på leverans inom några veckor.
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Kul!
Har Ni hört ngt om BB58 GMT?
Var där för en liten stund sedan (Krons). Den finns inte inne nu men verkade inte vara något som skulle dröja så mycket längre heller! Supertrevlige säljaren sa att jag kunde dra ett mail om nån vecka och kolla.

Testade 41:an på Oyster, bar MYCKET bättre på min taniga handled än vad jag trodde den skulle göra. Halvkassa bilder nedan:


A8836F05-B53D-4523-8717-ECFD2B699336.jpeg

40D7CFC6-E9EF-4164-9AF1-2E5B296AE924.jpeg
 
Senast ändrad:

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Var där för en liten stund sedan. Den finns inte inne nu men verkade inte vara något som skulle dröja så mycket längre heller! Supertrevlige säljaren sa att jag kunde dra ett mail om nån vecka och kolla.

Testade 41:an på Oyster, bar MYCKET bättre på min taniga handled än vad jag trodde den skulle göra. Halvkassa bilder nedan:


A8836F05-B53D-4523-8717-ECFD2B699336.jpeg

40D7CFC6-E9EF-4164-9AF1-2E5B296AE924.jpeg
Min handled är strax under 16, och jag har tagit bort ALLA borttagbara länkbitar! 😂 Sitter fint som snus, men tydligt att det är där gränsen går ungefär. 15,5 kanske.
 

BankAnden

Panerai
Ja den är riktigt, riktigt bra. Att det skulle ta sådan tid. Blå ring på denna version blir en killer.

Smalare länken än Smiley gör väldigt mycket för helheten. Är som en modernare form av en 5-siffrig No Date.

IMG_0670.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_0670.jpeg
    IMG_0670.jpeg
    588.7 KB · Visningar: 2

Jackdaw

Omega
Var där för en liten stund sedan. Den finns inte inne nu men verkade inte vara något som skulle dröja så mycket längre heller! Supertrevlige säljaren sa att jag kunde dra ett mail om nån vecka och kolla.

Testade 41:an på Oyster, bar MYCKET bättre på min taniga handled än vad jag trodde den skulle göra. Halvkassa bilder nedan:


A8836F05-B53D-4523-8717-ECFD2B699336.jpeg

40D7CFC6-E9EF-4164-9AF1-2E5B296AE924.jpeg
Ser ut att passa bra och mycket fina klockor, men oj vilken skillnad det är gentemot sub! Ser verkligen maffig ut jämfört med sin nättare lillebror🙂 Särskilt vridningen lägger man märke till storleksmässigt när man ser båda bredvid varandra
 
Topp