Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detsamma! Kul att få ett face på KSare.Och trevligt att träffa dig! Även om vi inte hann snacka så mycket. Får bli mer nästa gång.
Jag har haft den blå 41mm i flera år men bytte till BB58:an i våras.@iko hur upplevde du monochrome i verkligheten? Jämfört med BB58an?
Jag har haft den blå 41mm i flera år men bytte till BB58:an i våras.
Mellan dem är det en rätt stor skillnad och jag skulle säga att nya 41mm upplever jag någonstans där i mellan fast ändå mer åt BB58-hållet.
Däremot är min handled ca 20cm så jag är ev. mindre känslig för stora och tunga klockor än andra.
Nedan kanske förvirrar mer än vad det hjälper eftersom jag inte har någon direkt profiljämförelse mellan monochrome och BB58 men jag har mellan blå 41mm (M79230B-0008) och monochrome 41mm:
Blå 41mm M79230B-0008
Sen blå 41mm och BB58:
Blå 41mm:
BB58:
Monochrome 41mm:
Nya 41an bärs mer som 58an än som gamla 41an. Subjektiv åsikt. Mina handleder ligger precis under 16. Tycker också 58an är mer topptung.Tack, jag har köat ett tag för monochrome men så köpte jag en blå bb58 så länge. "Problemet" är att jag blivit så förtjust i den så jag är osäker på om jag skall köpa en monochrome, oavsett så kommer jag behålla 58an. Den gamla 41an tycker jag dock känns för stor för mina handleder men har förstått att den nya är lite mindre/enklare att bära?
Samma här, har "köat" länge nu, verkar väldigt populär.Tack, jag har köat ett tag för monochrome men så köpte jag en blå bb58 så länge. "Problemet" är att jag blivit så förtjust i den så jag är osäker på om jag skall köpa en monochrome, oavsett så kommer jag behålla 58an. Den gamla 41an tycker jag dock känns för stor för mina handleder men har förstått att den nya är lite mindre/enklare att bära?
Hur länge har du köat om man får lov att fråga?Samma här, har "köat" länge nu, verkar väldigt populär.
Fick nöjet att testa en sådan på eventet. Mycket bra IRL! Väldigt underskattad klocka.
Snyggt! Håller med, mjukt och skönt band!@davestoni Så kom det längre bandet hem.
Lite kortare än tudors egna men väldigt skönt. Är nöjd med produkten och vad man fick för en billig peng.
Hur upplevs tavlan i vanligt ljus, är det som på din bild? Jag testade en hos AD och tyckte att tavlan kändes lite för ljus i butiken. Misstänker att det kanske var butiksljuset som spökade.Jag hade en 16710 på gång och tänkte sälja denna BB58 GMT, men jag missade Rolexen och därför får denna stanna!
Den bilden är tagen med stort ljusinsläpp utifrån och jag tycker att den speglar hur tavlan upplevs, kanske t.o.m. lite mörkare i verkligheten.Hur upplevs tavlan i vanligt ljus, är det som på din bild? Jag testade en hos AD och tyckte att tavlan kändes lite för ljus i butiken. Misstänker att det kanske var butiksljuset som spökade.
Det låter bra! Tack för svaret. Gillar modellen men blev lite osäker när jag såg tavlan i det ljuset.Den bilden är tagen med stort ljusinsläpp utifrån och jag tycker att den speglar hur tavlan upplevs, kanske t.o.m. lite mörkare i verkligheten.
Även jag upplevde att tavlan såg ”ljus” ut hos AD men den känslan har jag inte längre.
Fick nöjet att testa en sådan på eventet. Mycket bra IRL! Väldigt underskattad klocka.
Den va otippad måste jag sägaOWG med Royal sen i fredags
Oh gosh, sorry - FXDn är kvarDen va otippad måste jag säga
Sålde du banden också eller har du dom kvar?
Jag mailade redan samma dag som announcement (april) men efter att jag inte hade hört något på sex månader så mailade jag igen i början av oktober och då skrev de att jag nu var uppskriven på den.Hur länge har du köat om man får lov att fråga?
Jag är lite sugen på att slå till på den blåa 38:an. Borde kanske avvakta men dina bilder hjälper inte riktigt till med det @LaudaOWG med Royal sen i fredags
Jag är lite sugen på att slå till på den blåa 38:an. Borde kanske avvakta men dina bilder hjälper inte riktigt till med det @Lauda
Vilken modell är det?Längesen denna var på.
Men grym är den
Tudor Black Bay Pro.Vilken modell är det?
Grymt fin, gått lite under radarn för mig men nu blev man nästan lite köpsugenTudor Black Bay Pro.