• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_4616.jpeg

TLDR;
Har en BB58 som gick långsamt. AD "justerade" klockan som enda åtgärd. Verkar fortfarande inte helt ok.

Lite uppföljning från min sida. Var inne på Rob Engström och förklarade att klockan tappade 15 s/dygn.

Mannen som tog emot mig tog klockan och sa att kan skulle titta på den, bad inte ens om att få se mitt garantikort. Sedan försvann han bort i minst 20 minuter, och jag gick en stor del av tiden ensam runt i butiken och kikade på det lite skrala utbudet. Hann läsa ett par artiklar i Rolex kundtidning.

När han kom tillbaka (detta var precis innan stängningsdags) så fick jag tillbaka klockan. Jag frågade om de "hittat något".
Då fick jag till svar att det inte fanns något att hitta, det är inget fel på klockan.

Men han tillade också att klockan blivit "justerad" och att den nu gick korrekt. Han nämnde också att jag ska använda klockan.

Jag kände mig en smula idiotförklarad. Bara för att jag inte hade klockan på armen (jag räknade ju med att lämna in den) så förutsatte han att jag hade den liggande för jämnan.

Hursomhelst, om detta löste mitt problem så blir jag nöjd, Svalde stoltheten och gick från affären.

Nu går den betydligt mer exakt, den tappar c:a 1/s dag.

Däremot är jag fortfarande inte säker på att den är helt ok. Energireserven verkar var helt åt skogen. Jag brukar kunna ha den liggande över helgen, eller åtminstone fredag - söndag om jag burit den normalt i ett par dagar.

När jag inte använder klockan på ett tag brukar jag ha den i en winder med 650 tpd. Nu stannar den efter ett par dagar i windern.

Så, det blir nog en tur tillbaka till Rob Engström. Men innan dess ska jag försöka lista ut om det är automatmekanismen eller reserven som strular.
Det blev en tur tillbaka till Rob Engatröm och de plockade in klockan. Efter någon månad fick jag besked att de beställt delar till klockan för reparation.

Igår fick jag ett mail att klockan gick att hämta. Var förbi idag (21 dec.) och hämtade klockan.

Jag har fått ett nytt urverk. Känns inte helt dumt, med bara sex månader kvar på garantin.
Fick intyg på bytt urverk och en tjusig ”service-pouch” från Tudor.

Härlig julklapp! När man varit utan klockan i några månader känns den som ny igen

IMG_1051.jpeg

Inser att det skulle kunna vara lätt att avfärda en sån här dinka om man bara utgår från dess dimensioner på papperet.
Men väl på handleden så bärs den kanon och är oerhört komfortabel.
Skulle utifrån det kunna tänka mig en monochrome med i framtiden eller om Tudor kommer med en blå. Love it! :tudor:🎅
1734863845504.jpeg

Ni med BB41 Monochrome, är ni nöjda? Någon som haft både den samt SMP?
Jag har idag en svart SMP som jag överväger att avyttra och ersätta med en svart BB41 på jubilee. Men är lite kluven, behöver lite inputs tack 😅

Jag tycker att Tudor Sub Snowflake-modellen är den snyggaste bland dina många alternativ. Snöflingans händer på denna modell är mycket distinkta. Viktigast av allt, det är robust och hållbart, perfekt för dykning, och jag tycker att det är mycket för pengarna!kslikekslike

Jag har idag en svart SMP som jag överväger att avyttra och ersätta med en svart BB41 på jubilee. Men är lite kluven, behöver lite inputs tack 😅

☝️ Denna side-by-side video kanske kan hjälpa (om du inte redan sett den). 3-länk förvisso.

Har haft båda, har BBn nu. Tycker om båda men personligen föredrar jag Tudorns utseende. Den är betydligt skönare på handleden än äldre 41or

Har haft båda, har BBn nu. Tycker om båda men personligen föredrar jag Tudorns utseende. Den är betydligt skönare på handleden än äldre 41or
Rent spontant tror jag som du säger att Tudorn bärs bättre och har bättre proportioner.
Jubileet ser mycket bättre ut än smp’s länk och mest troligt mer bekvämt, låset på SMP är ju svinstort också..

Men, jag är rädd att BB är/blir lite tråkig…
Får försöka klämma på en innan jag tar något beslut 😊

Rent spontant tror jag som du säger att Tudorn bärs bättre och har bättre proportioner.
Jubileet ser mycket bättre ut än smp’s länk och mest troligt mer bekvämt, låset på SMP är ju svinstort också..

Men, jag är rädd att BB är/blir lite tråkig…
Får försöka klämma på en innan jag tar något beslut 😊
Det är väl lite grejjen med den, tråkig så den blir bra, typ som en Submariner 😊

Tillbaka
Topp