• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1000028852.jpg

Ska in till min lokala handlare imon och testa lite Tudor. Vill tro att BB54 kommer kännas bättre än BB58. Skulle inte panelen kunna bidra med lite bilder på dessa 😊
Hade båda ett tag men 54:an är ej kvar. Båda är ju helt fantastiska och det är små detaljer som avgör men kanske främst hur tunn och nätt 54:an känns på leden, dock till det positiva enligt mig. Föredrog dock saker som storlek på index, matt tavla, röda triangeln och storleken överlag på 58:an.

Men det är ju högst personligt vad man föredrar. Älskade dock hur 54:an satt. Otroligt bekväm. Har ca 17cm runt leden som referens.

IMG_4860.png IMG_4789.jpeg IMG_4555.png

Hade båda ett tag men 54:an är ej kvar. Båda är ju helt fantastiska och det är små detaljer som avgör men kanske främst hur tunn och nätt 54:an känns på leden, dock till det positiva enligt mig. Föredrog dock saker som storlek på index, matt tavla, röda triangeln och storleken överlag på 58:an.

Men det är ju högst personligt vad man föredrar. Älskade dock hur 54:an satt. Otroligt bekväm. Har ca 17cm runt leden som referens.

IMG_4860.png IMG_4789.jpeg IMG_4555.png
Tack för att du delar med dig. Har varit inne och testat för att känna lite efter.

Testa GMT i 39mm. Väldigt snygg men upplevde den ganska stor och hög. BB41 satt som en klumpsten på handleden. BB58 var snygg, gillade detaljerna som 54an saknar så som du skriver men tyckte även denna var stor någon aning stor. Påminde mycket om min gamla 116610.

BB54 satt som smäck. Mycket charmig, sitter nätt på handleden men saknar de små detaljerna som 58an hade men det kan man leva med.

IMG_0080.jpeg

Tack för att du delar med dig. Har varit inne och testat för att känna lite efter.

Testa GMT i 39mm. Väldigt snygg men upplevde den ganska stor och hög. BB41 satt som en klumpsten på handleden. BB58 var snygg, gillade detaljerna som 54an saknar så som du skriver men tyckte även denna var stor någon aning stor. Påminde mycket om min gamla 116610.

BB54 satt som smäck. Mycket charmig, sitter nätt på handleden men saknar de små detaljerna som 58an hade men det kan man leva med.

IMG_0080.jpeg
Riktigt fin! Älskar den subtila sunbursten. Tycker 54an är elegant, simpel och sportig samtidigt. Min handled är 16cm så nästan alla dykarklockor ser gigantiska ut.

Riktigt fin! Älskar den subtila sunbursten. Tycker 54an är elegant, simpel och sportig samtidigt. Min handled är 16cm så nästan alla dykarklockor ser gigantiska ut.
Håller verkligen med. Sen kan tycka att är ok med stora dykarklock men känns inte rätt med en tudor. Min 44mm Panerai är jag helt ok med storleksmässigt tex.

Bästa klockan som någonsin producerats. Slår samtliga Rolex jag har. Jag skulle kunna skriva ut alla punkter som gör den oslagbar, men troligen vet ni ju redan.

Tillbaka
Topp