Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har det läckt några priser? Jag hoppas inte att nya FXD gmt ökar då de precis släppt den…Vet inte om det diskuterats tidigare men Tudor kommer göra som storebror och höjer sina priser fr.o.m. 2/1. Fick höra det igår.
Inte vad jag vet, fick inga exakta siffror heller. Skulle förutsätta att FXD åker med på det också tyvärr.Har det läckt några priser? Jag hoppas inte att nya FXD gmt ökar då de precis släppt den…
Det hade inte varit dumt! Min drömversion av BB54 är den här modden som true patina gjort (fler bilder i den här instagram-posten):Är det bara jag som tänker att BB54 borde finnas i svart fast där detaljerna inte är i färgen gult/gilt? Vore så vansinnigt fint.
Nästan ”dubbla” höjningen jämfört med Rolex va? Såg att de flesta Rolex SS modeller i SEK höjdes ca 3%.Tudor har økt prisene med ca. 5-6%.
Tudor FXD koster nå 5,5% mer enn i går.
Tudor Pelagos 39 koster nå 5,4% mer enn i går.
Tudor Pelagos 42 koster nå 5,2% mer enn i går.
Tudor Ranger koster nå 6,5% mer enn i går.
Tudor BB54 koster nå 6% mer enn i går.
Så är det ju. Jag skulle säga att det är ett friskhetstecken på en tidigare sjukt haussad marknad. Dessa höga begagnatpriser har naturligtvis varit med och drivit upp nypriserna till sjuka nivåer!Börjar spredda ganska mycket mellan nypris och beggat för många modeller nu
Vilka modeller tänker du på? Frågan är hur många % det bör skilja sig mellan beg och nytt.Börjar spredda ganska mycket mellan nypris och beggat för många modeller nu
Verkar ju bero mycket på tillgängligheten av klockan. Men om man tar BB58 som funnits ett tag verkar det röra sig om 25% skillnad mellan ny och beg, vilket fortfarande är bra då ”endast” momsen försvunnit då från priset.Vilka modeller tänker du på? Frågan är hur många % det bör skilja sig mellan beg och nytt.
Jaha du tänker så. Antar att du menar med bra att beg ligger fortfarande högt i relation till nytt?Verkar ju bero mycket på tillgängligheten av klockan. Men om man tar BB58 som funnits ett tag verkar det röra sig om 25% skillnad mellan ny och beg, vilket fortfarande är bra då ”endast” momsen försvunnit då från priset.
Beror på om man är köpare eller säljare haha. Menade mer att Tudor modellerna generellt håller sitt värde ok ändå.Jaha du tänker så. Antar att du menar med bra att beg ligger fortfarande högt i relation till nytt?
Beror på om man är köpare eller säljare haha. Menade mer att Tudor modellerna generellt håller sitt värde ok ändå.
Hur är det med den delen i dag? Rabatt möjligt på Tudor?många märken kunde man få rejäl rabatt på redan vid nyköp.
Hur är det med den delen i dag? Rabatt möjligt på Tudor?
Jaha så pass? Visste inte tudor hade lista på sin klockor. Spännande.Dålig koll på det nu, länge sen jag handla helt nytt.
Tveksamt på de heta tudor då det är lista.
Japp, prisutvecklingen på Omega inte konstigt att det faller 30-40% från list för beg. Men som du nämner också, man har ju kunnat få 15-20% rabatt på nypriset där. På Tudor har jag i år hört 5-7% på tillgängliga modeller.Jo men delvis för att list kanske inte vart tokhöga heller.
Alla större märken har ju gjort rejäla ökningar senaste åren och många märken kunde man få rejäl rabatt på redan vid nyköp.
På några fåtal modeller, tex BB41 monochrome och senaste Pelagos GMT också.Jaha så pass? Visste inte tudor hade lista på sin klockor. Spännande.
Kommer ihåg för bara ett par år sedan när man kunde gå in på Franks från gatan utan någon som helst köphistorik och få en ny Aqua Terra för 51k. Tänker tillbaka på det rätt ofta med tanke på att beggat ligger där nu.Japp, prisutvecklingen på Omega inte konstigt att det faller 30-40% från list för beg. Men som du nämner också, man har ju kunnat få 15-20% rabatt på nypriset där. På Tudor har jag i år hört 5-7% på tillgängliga modeller.
Nån i tråden som kanske fått rabatt nyligen på listpris?
Aa den prisutvecklingen är rätt sjuk. Men sen har väl inflationen bidragit ytterligare. En AT kostar typ 83 ny nu?Kommer ihåg för bara ett par år sedan när man kunde gå in på Franks från gatan utan någon som helst köphistorik och få en ny Aqua Terra för 51k. Tänker tillbaka på det rätt ofta med tanke på att beggat ligger där nu.
Kör du på original garmin-band eller den där kopian? Jag letar efter en snygg hook and loop till min FXD MN (tror att jag vill ha grå/ljusgrå), har du några tips?Garmin selger det som "Ultra-fit nylon hook and loop". Du kan også kjøpe lignende fra Amazon: https://www.amazon.com/stores/Abane...ef_=ast_bln&store_ref=bl_ast_dp_brandLogo_sto
Bruker begge, både Garmin og Abanen. Her er min FXD M.N. på Abanen (blått) og Garmin (grønt). Merk at Garmins 22mm er 21,5mm, mens Abanen sin 22mm er 22mm.Kör du på original garmin-band eller den där kopian? Jag letar efter en snygg hook and loop till min FXD MN (tror att jag vill ha grå/ljusgrå), har du några tips?
Denna är ren magi, grattis !God fortsättning och trevlig TT på er alla…
Bra!Ja man får ligga i när man börjar komma till åren, kan ju inte vara i sämre form än fienden.
Bra där, har också ett antal år inom FM.Bra!
Som fd Officer med 10+ år i försvarsmakten, nu 60+ år kör jag fortfarande dagligen i gymmet. Kommer ryssen är jag beredd
Kommer sälja mig dyrt.
Körde IWC under mina aktiva år, den har varit med om en del.
Vad blir det som får åka med ut i fält?Bra där, har också ett antal år inom FM.