• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Suttit på sedan jag fick den i torsdags. Misstänkt länge att den skulle passa mig och det gör den verkligen 😊
1000013472.jpg

Till er andra med BB925 har ni något wiggle room på bandstiften? Mina bandstift går nämligen att röra lite upp och ner och speciellt det ena. Blir orolig att det sliter ut silvret. Klockan är nyinköpt hos ad så ska ta mig förbi dem men tänkte först höra om någon annan upplever samma sak?
Nej jag har inte det.

Omega släppte idag en ny SMP med vinröd bezel och tankarna gick direkt till BB41 burgundy. Hur ballt vore det inte om Tudor skulle släppa BB41 burgundy i guld?
Vore det en hit eller miss? Hade ni köpt?

1000005521.jpg
Coolt och troligtvis en hit enligt mig. SMP:n på bilden ser också riktigt bra ut tycker jag. Men - jag personligen hade inte köpt den. Helguld är inte min grej helt enkelt :)

Hej, kanske fel tråd, men hojta till i så fall.
Jag fyller strax år och har jag kommit till insikt att jag är värd en Tudor Pelagos, i alla fall en begagnad.

Kollat en del på Chrono24, någon som har erfarenhet av att köpa därifrån?
Så få rman passa på att fråga om det är någon särskild variant som är mer åtråvärd än andra? Är det samma luggar på FXD som på den "vanliga"? Är det special armband till FXD:n?
Ska kolla på tube ikväll, så jag får väl en hel del svar där, men om någon har tid och lust så får ni gärna komma med råd.

Jag fyller strax år och har jag kommit till insikt att jag är värd en Tudor Pelagos, i alla fall en begagnad.

Så få rman passa på att fråga om det är någon särskild variant som är mer åtråvärd än andra? Är det samma luggar på FXD som på den "vanliga"? Är det special armband till FXD:n?
Ska kolla på tube ikväll, så jag får väl en hel del svar där, men om någon har tid och lust så får ni gärna komma med råd.

Är inte tillräckligt bevandrad inom Pelagos för att ge några tips, men klart du ska unna dig en födelsedagsrackare!

C24 funkar väl bra - beror på säljaren.
Håll ett öga här på K&S också - beror så klart också på säljaren, men större chans för en F2F, vilket kan vara betryggande

Pelagos (two-liner). Gen 1: 22 mm
- svart och blå
Pelagos (five-liner). Gen 2: 22 mm
- svart och blå
Pelagos 39: 21 mm
- svart
Pelagos FXD: 22 mm och ”fasta bandstift” så single-pass är det enda som funkar
- svart och blå; även GMT

Håll ett öga här på K&S också - beror så klart också på säljaren, men större chans för en F2F, vilket kan vara betryggande

- svart och blå
- svart och blå
- svart
… samt FXD-versioner i kolfiber för Alinghi/Redbull-sponset (vanlig trehandare resp kronograf) samt en kronograf för cykelteamet.

- svart och blå
- svart och blå
- svart
Tackar, håller koll på K&S här, förderar ett F2F köp, eller i alla fall någon från forumet. Såg att det låg ute en FXD nu, men jag velar om jag verkligen vill ha "fasta bandstift" eller inte.

Funderat på vilka versioner/generationer det finns, din beskrivning var kanon!

- svart och blå
- svart och blå
- svart

Jag kanske är ute på cykeln men första generationen finns väl inte i blå? Jag har då inte sett nån iaf.

Tackar, håller koll på K&S här, förderar ett F2F köp, eller i alla fall någon från forumet. Såg att det låg ute en FXD nu, men jag velar om jag verkligen vill ha "fasta bandstift" eller inte.

Funderat på vilka versioner/generationer det finns, din beskrivning var kanon!
Du har dessutom en lite udda fågel i Pelagos LHD, TN25610. Kronan på vänster sida, röd text på ”Pelagos”, gulare vitfärg på visare/timmarkeringar samt roulettehjul på datumet (varannan röd).

Tillbaka
Topp