• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

God morgon alla Tudorvänner.
Skulle ta på min BB54 nu på morgonen, och länken delade sig. En sprint / skruv trillade ur när jag tog den ur windern. Tur i oturen får man säga.
Är här någon som ver om skruven är bara en skruv eller om den är tvådelad på dessa länkar?
Jag hann tyvärr inte titta närmre på den imorse.
Får ta tag i det ikväll, men om den är tvådelad får jag höra av mig till AD och be om en ny.
Tack på förhand.

Update,

Jag har godkänt offerten och bytar verket. Kanske fel rent värdemässigt men samtidigt så är tanken att behålla den och "pass-down" för framtida genereationer :)

Det jag inte hade med var att från börjarn vände jag mig till Rydbergs Ur då jag vet att de har en urmakare, han tittade lite snabbt på den men ville inte röra den trotts ETA verket utan hänvisade mig till en AD.

IMG_3767.jpeg
IMG_3768.jpeg
7919

Min "första" klocka inköpt på PK huset i början av 2000 talet, Prince Date chronograf 79273. Har inte hittat särskilt många med just denna kombo, känns den utdaterad eller håller den än?
1000038856.jpg

Tillbaka
Topp