• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nöjd med min gummi-combo. Crafter Blue och Aliexpress endlinks. Lite i tjockaste laget så hoppas hitta en tunnare men visat sig inte vara helt enkelt.

IMG_4806.jpeg
IMG_4804.jpeg

Senast ändrad:
Inte meningen att spamma men jag är så jäkla nöjd med denna😊

Det enda "problemet" är att man gärna skulle vilja ha en jubi... förlåt.. "five link bracelet" också, men jag misstänker att det är ett ekonomiskt självmord om man skulle gå till AD och köpa orginal.

Är det någon som kan tipsa om någon bra och prisvärd aftermarket länk som passar den nya BB41?

20250307_085421.jpg
Goda nyheter !!! Uncle har släppt det till 21mm. Nu skriver dom bara Monochrome men det är väl ändå samma till Burgundy ??

Deras lösning med att flytta över original-claspen (man beställer "No Clasp") är skitbra ! Kanske låter jobbigt om man vill växla mellan länkarna med det går faktiskt rätt snabbt och lätt.

1741685584188.png

Goda nyheter !!! Uncle har släppt det till 21mm. Nu skriver dom bara Monochrome men det är väl ändå samma till Burgundy ??

Deras lösning med att flytta över original-claspen (man beställer "No Clasp") är skitbra ! Kanske låter jobbigt om man vill växla mellan länkarna med det går faktiskt rätt snabbt och lätt.

1741685584188.png

Stort tack för tipset!!

Det blir till att lägga en beställning på en sån. Det låter riktigt bra att kunna flytta över orginalclaspen också så man slipper vara utan T-fit.

Stort tack för tipset!!

Det blir till att lägga en beställning på en sån. Det låter riktigt bra att kunna flytta över orginalclaspen också så man slipper vara utan T-fit.
Glad att hjälpa till :) man kanske mejla dom om den funkar till Burgundy också? Jag lever i tron att det är samma men varför skriver dom bara Monochrome?

Något som testat watchwears gummi till bb58? Hur är dom jämnfört med andra formgjutna gummin till den modellen?
Jag är ute efter ett blått gummi till min blåa bb58 så vet någon även hur färgmatchningen är?

Något som testat watchwears gummi till bb58? Hur är dom jämnfört med andra formgjutna gummin till den modellen?
Jag är ute efter ett blått gummi till min blåa bb58 så vet någon även hur färgmatchningen är?
Kommer inte ihåg vart han köpt dem men vet att @Been har rätt schyssta och prisvärda gummin till några av sina 58: or. Klämde och kände sist vi såg och var imponerad över kvaliten, särskilt med tanke på priset vill jag minnas

Kommer inte ihåg vart han köpt dem men vet att @Been har rätt schyssta och prisvärda gummin till några av sina 58: or. Klämde och kände sist vi såg och var imponerad över kvaliten, särskilt med tanke på priset vill jag minnas
Wristbuddys

Tillägg: har en viss misstanke att alla dessa gummiband produceras i ett fåtal fabriker. Mao, allt handlar om vilken marginal säljaren vill ha i sin verksamhet.

”Ja, vi har vårt företagsnamn på insidan. Då lägger vi på en hundring…”

En till grej.
Helvetus (köp ALDRIG från dem): https://www.helvetus.com/collections/tudor-black-bay-straps
”Deras innovativa design med design och produktion i Schweiz, bla bla.” Allt är en lögn. De köper från Kina och med en bra story så säljer de band. MEN de passar inte ens BB58…!!!!

Köp från WhatchWear: https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/gummi/gummi-bb58-fkm/

Senast ändrad:
Jag har ett gäng , vitt blått orange grått och grönt från Wristbuddys och är nöjda med dom

Tack🤩
La en beställning igår kväll på ett gäng nato med deployment!

Aldrig provat, men dom har fått fin kritik, och jag älskar hur dom ser ut! Köpte både i 20 och 22 mm.
IMG_9634.png

Tack🤩
La en beställning igår kväll på ett gäng nato med deployment!

Aldrig provat, men dom har fått fin kritik, och jag älskar hur dom ser ut! Köpte både i 20 och 22 mm.
IMG_9634.png
Oh, läckert! Ett svart sådant till min Tudor Ceramic kanske… 🤔 Återkoppla gärna när du får hem dem och testat lite!

Nu får man äntligen hänga här igen😍
Fråga angående gummit… kommer det att mjukna? Eller lägger sig ”bullarna”
Ja, ni fattar 😂
IMG_9628.jpeg
Grattis !! Tror inte det, iaf inte i lite närtid. Men jag var faktiskt inte så störd av det, gillade gummit på det hela taget. Det är mest på bild det ser störigt ut. Det jag gillade minst var att det ganska snabbt såg lite solkigt ut, minns att jag skrubbat det mer än en gång med tvål och nagelborste.

Grattis !! Tror inte det, iaf inte i lite närtid. Men jag var faktiskt inte så störd av det, gillade gummit på det hela taget. Det är mest på bild det ser störigt ut. Det jag gillade minst var att det ganska snabbt såg lite solkigt ut, minns att jag skrubbat det mer än en gång med tvål och nagelborste.
Håller med! Gillar det mer och mer!
Kan tänka mig att det fastnar smuts på bandet, men jag har många band på ingång, så det kommer att skiftas en del😂

TudorTorsdag, numera är denna den klocka som jag har haft längst tid (sen Dec -20) och faktiskt aldrig nuddat vid tanken att sälja. Uncles jubilee (med Tudors clasp) gäller pga att det är bekvämare och jag får till längden bättre. Kör en hel del gummi från Everest också.
IMG_6037.jpeg

Tillbaka
Topp