• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det var länge sedan "verktygsur" i klassen 100k+ hade som syfte att användas i gruvan/grottan/havsdjupet. Men visst, rent reaktionärt resonerat så absolut.
Då tycker jag att man skall gå den rimliga vägen, dvs snälla till dem. Sänk djupklassningen och gör smidigare boetter/profiler. Nuförtiden har vi alldeles för många pyntade klumpiga verktygsur.

Utklädda verktyg.

Men vi tycker alla olika, finns sällan några sanningar i formgivning. Iaf inte om vi skall komma överens online.

Då tycker jag att man skall gå den rimliga vägen, dvs snälla till dem. Sänk djupklassningen och gör smidigare boetter/profiler. Nuförtiden har vi alldeles för många pyntade klumpiga verktygsur.

Utklädda verktyg.

Men vi tycker alla olika, finns sällan några sanningar i formgivning. Iaf inte om vi skall komma överens online.
Håller med.
Man gillar det man gillar, funkar det så funkar det.
Både blingiga dressdykare och stenhårda tooldykare kan vara fantastiska om man får ihop helheten

IMG_8521.jpeg

Håller med, missade det. Gröna och blåa ser bra ut!
Den urtavlan på en BB58 😍

Harrods har svart tavla. Fortfarande den bästa BB (original format)

Vad är detta för någon modell? AI?
Trodde faktiskt att det var en "standard" modell från Harrods fast i TT. Det är visst en limiterad till 175 ex för Harrods 175 års jubileum.
ref M7941A1A3NU

Trodde faktiskt att det var en "standard" modell från Harrods fast i TT. Det är visst en limiterad till 175 ex för Harrods 175 års jubileum.
ref M7941A1A3NU
Just ja. Nu ramlade poletten ner för den limiterade modellen

Ändå lite förvånad att många verkar vara så positiva till blå sunburst på BB54 (på Insta framförallt). Tycker att den hade varit mycket finare med matt precis som (den nu) gamla BB58.

Överlag inte kanske de roligaste släppen, men glad att de fortsätter uppdatera befintliga modeller med 5link, t-fit, metas osv👍
Det är ju helt uppenbart så att de gamla matta tavlorna är mer Tudor och överlägset snyggare ihop med resten av BB-formgivningen. Men jag tror inte Tudor har fel i att gissa att det mer blingiga är mer lättsålt i dagens marknad och den blå funkar trots allt betydligt bättre än den röda.

Sen är det ju min personliga tolkning att det var när man gick över till alltmer blankt och blingigt i mitten på 90-talet som märket gick ner i toaletten förra gången och jag tror det är en klar risk att man går vilse från märkets kärnvärden även på denna inslagna vägen.

Det är ju helt uppenbart så att de gamla matta tavlorna är mer Tudor och överlägset snyggare ihop med resten av BB-formgivningen. Men jag tror inte Tudor har fel i att gissa att det mer blingiga är mer lättsålt i dagens marknad och den blå funkar trots allt betydligt bättre än den röda.

Sen är det ju min personliga tolkning att det var när man gick över till alltmer blankt och blingigt i mitten på 90-talet som märket gick ner i toaletten förra gången och jag tror det är en klar risk att man går vilse från märkets kärnvärden även på denna inslagna vägen.
Efter att ha sett denna inser jag att jag inte är Tudors målgrupp och att märket inte är för mig längre. 😳

Efter att ha sett denna inser jag att jag inte är Tudors målgrupp och att märket inte är för mig längre. 😳
Äh, det där är bara reklamfluff. Det avgörande ligger i substansen, vad är det för klockor de faktiskt kommer med.
Klockmärken har i alla tider blandat cool reklam med töntreklam och dorkiga endorsments av fåntrattar och kändisar för dagen. Vi minns de annonser och de klockbärare vi gillar och glömmer de icke minnesvärda.

Har smällt dagen något och kommit till insikten att dagens bästa släpp är Monarch 😍
Tror den kan bli en stark framtida kandidat
IMG_2332.jpeg
Ska bli intressant att prova Monarchen i butik.
Är nyfiken på känslan i nya länken.

Jag fick upp nyfikenheten för 58 GMT nu när det finns en 5-link. Ger ett helt annat intryck i kombination med komfort.

Har smällt dagen något och kommit till insikten att dagens bästa släpp är Monarch 😍
IMG_2332.jpeg
Ville också smälta den lite innan jag sade bu eller bä och precis som du landade jag i att jag verkligen gillar den. Mycket snyggt nytt som sticker ut, fin sammansmältning av gamla och nya element. Som andra lite orolig för storleken men vill verkligen prova den innan jag säger att den skulle varit mindre.

12mm tjock o 39mm diameter. Fan bättre än så kan de väl?

Gällande designen, den gillar jag. De lyckas ju på något vänster hålla en royal under 10mm.
Förvisso, och majoriteten vill ju ha en mindre dressare. Jag själv däremot kan föredra en lite större klocka emellanåt, även om den är lite av ett dressur. Måste ju testa den först innan man kan säga något konkret, men för mig kan den vara riktigt bra.
Ska bli intressant att prova Monarchen i butik.
Är nyfiken på känslan i nya länken.

Jag fick upp nyfikenheten för 58 GMT nu när det finns en 5-link. Ger ett helt annat intryck i kombination med komfort.
Jag med. GMT är bra, särskilt med 5-link möjligheten. Men jag själv hade hoppats på någon annan rolig färg, och även möjligheterna att byta länk mellan gmt och min 58 og. Men det ska ju tydligen inte gå 😖
Men hade det funkat, och det kom någon spännande färg på tavla och bezel hade jag troligtvis lagt mina pengar där.
Ville också smälta den lite innan jag sade bu eller bä och precis som du landade jag i att jag verkligen gillar den. Mycket snyggt nytt som sticker ut, fin sammansmältning av gamla och nya element. Som andra lite orolig för storleken men vill verkligen prova den innan jag säger att den skulle varit mindre.
Helt enig. Jag tycker min 58 bärs perfekt, och även när jag hade min s&g BB i 39 var storleken bra. Så jag är öppen för vad min slutgiltiga dom blir tills jag testar den

IMG_2332.jpeg
Håller med. Tyckte den kändes ytterst ointressant vid en första anblick och fokuserade mest på BB58orna - men den har växt sedan dess. Har mer landat i att jag nog inte är helt såld på länken. Tror faktiskt att denna hade gjort sig bättre på läder, likt på bilden nedan.
1776230758667.png

Håller med. Tyckte den kändes ytterst ointressant vid en första anblick och fokuserade mest på BB58orna - men den har växt sedan dess. Har mer landat i att jag nog inte är helt såld på länken. Tror faktiskt att denna hade gjort sig bättre på läder, likt på bilden nedan.
1776230758667.png
Smaken är som baken. Jag tycker länken ser riktigt bra ut och ger ett, i min mening, exklusivt intryck. Men med det sagt så ser den riktigt bra ut på bandet du postade ovan 👌🏻

Nu har jag också smält intrycken lite från igår.

Håller med om att Monarch är ett bra släpp, dock vill jag se en annan färg på tavlan framöver för att ev börja fundera på riktigt över ett köp. Den där typen av färg på tavlan ledsnar jag ganska snabbt på. Dessutom tycker jag att list 61.300:- känns lite i överkant.

Den uppdaterade Royal 40, med batong-index och omarbetad boett känns dock som den stora vinnaren i detta släpp. Riktiga mördarspecs med COSC-verk och 70 timmars power reserve för 38k?? Ja tack! När de släpper några ytterligare tavlor (blå/grön) till denna utöver svart och silver så kommer den att bli helt oemotståndlig :)

Den uppdaterade 36:an känns redan komplett. Den är dock för liten för mig men den borde bli väldigt populär. Tycker den är bättre än Land-Dwellern (om man nu ska dra paralleller dit).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp