• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Boetten är det inget fel på (inte mycket som hänt med boettens nyans sen 2023)
Patina. 2022 - 2023.png
Jag upplevde det nog värst kring länken och inte så mycket under boetten. Men jag tyckte även att det blev rätt mkt grön sörja kring/under vridringen. Utan rengöring så fastnade den i princip. Med rengöring så blev man ju av med det problemet, och även den värsta ”patineringen”.
Din ser ju fin ut dock. Är den ändå välanvänd skulle du säga?

Jag upplevde det nog värst kring länken och inte så mycket under boetten. Men jag tyckte även att det blev rätt mkt grön sörja kring/under vridringen. Utan rengöring så fastnade den i princip. Med rengöring så blev man ju av med det problemet, och även den värsta ”patineringen”.
Din ser ju fin ut dock. Är den ändå välanvänd skulle du säga?
Den används absolut. Även badat med den så den har fått vara i sitt rätta element.

Köpte ett ZULUDIVER Octopod-spänne här på forumet till min FXD och fick med ett grönt HydraRib band. Extremt bökigt att få till rätt längd eftersom att bandet är väldigt styvt och spännet är så stort, men det blev ganska snyggt när jag väl fick till det!
IMG_4889.jpeg

Curved end gummiband till Bb58 som är lite kortare än stardard - sitter någon inne med tips på var man lämpligen handlar det? Jag brukar vara inne och tugga på de innersta hålen på de flesta standardband och på en BB tycker jag inte att det ser så klädsamt ut med en lång svajflärp.

Flärp har definitivt sin charm men för mig blir det inte rätt på den här klockan.

Curved end gummiband till Bb58 som är lite kortare än stardard - sitter någon inne med tips på var man lämpligen handlar det? Jag brukar vara inne och tugga på de innersta hålen på de flesta standardband och på en BB tycker jag inte att det ser så klädsamt ut med en lång svajflärp.

Flärp har definitivt sin charm men för mig blir det inte rätt på den här klockan.
Har du kikat på wristbuddys och rubber b?

Tillbaka
Topp