• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dubbeltrubbel
IMG_8815.jpeg
Sub + tropic = sant

Har en BB58 som jag köpte 2022. Då fick man vänta några månader innan samtal från AD. Hur är det idag, finns dom ofta inne eller är det fortfarande väntetid?

Har en BB58 som jag köpte 2022. Då fick man vänta några månader innan samtal från AD. Hur är det idag, finns dom ofta inne eller är det fortfarande väntetid?
Beror nog kanske lite på vilken 58:a du vill ha?! Men det är väl ingen idag som det är särskilt stor väntetid på? Kolla med t.ex @Nymans Ur 1851 Västerås de brukar kunna ha ett gäng olika 58: or inne titt som tätt tycker jag

Var inne på Krons för någon månad sen och då fanns bb54 att köpa direkt i butik. Har svårt att se att 58:an är annorlunda. Möjligtvis någon enstaka månad om du timar det när de inte har någon inne just där och då

Senast ändrad:
Jag är ute efter en begagnad BB36 av nya modellen. Har fått napp på en som verkar rätt (något dyr dock men går ju diskutera).

Säljaren hänger inte på KS och har därmed inga referenser här (eller på annat känt ställe).

Jag har fått bilder enligt nedan på när klockan köptes, och kollat med säljaren från Chrono24 att dom sålt klockan till vederbörande osv. Det är jag som maskat serienummer o namn nu av respekt för säljaren, men allt har varit transparent till mig.

Jag har inga skäl till att något skulle verka fel, personen är ärlig och korrekt.

Men frågan är helt enkelt hur jag kan säkerställa att klockan inte är en kopia när vi ses? Hur hade ni gjort? Finns det någon speciell detalj att titta på?

Eller är riskerna helt enkelt försumbara när allt verkar ok?

Tack
IMG_5504.jpeg
IMG_5507.jpeg

Jag är ute efter en begagnad BB36 av nya modellen. Har fått napp på en som verkar rätt (något dyr dock men går ju diskutera).

Säljaren hänger inte på KS och har därmed inga referenser här (eller på annat känt ställe).

Jag har fått bilder enligt nedan på när klockan köptes, och kollat med säljaren från Chrono24 att dom sålt klockan till vederbörande osv. Det är jag som maskat serienummer o namn nu av respekt för säljaren, men allt har varit transparent till mig.

Jag har inga skäl till att något skulle verka fel, personen är ärlig och korrekt.

Men frågan är helt enkelt hur jag kan säkerställa att klockan inte är en kopia när vi ses? Hur hade ni gjort? Finns det någon speciell detalj att titta på?

Tack
IMG_5504.jpeg
IMG_5507.jpeg
”Eller är riskerna helt enkelt försumbara när allt verkar ok?”
Detta är vad jag tror i just detta fall. Du får cert, kvitto, kollar så serienumret stämmer överens osv. Just denna modell är ju inte den mest efterfrågade heller jämfört med tex BB54/BB58/Pelagos osv. så då bör ju risken för en kopia vara mindre också tänker jag.

”Eller är riskerna helt enkelt försumbara när allt verkar ok?”
Detta är vad jag tror i just detta fall. Du får cert, kvitto, kollar så serienumret stämmer överens osv. Just denna modell är ju inte den mest efterfrågade heller jämfört med tex BB54/BB58/Pelagos osv. så då bör ju risken för en kopia vara mindre också tänker jag.
Vad vill säljaren ha för den?
Grym dinka btw
1742121748096.jpeg

Tack
IMG_5504.jpeg
IMG_5507.jpeg
Scanna certet. Alla tudor efter 2020 har rfid chip i certet som för dig till garantisidan för din specifika klocka.

https://www.tudorwatch.com/en/tudor-care/tudor-watch-id

Så här ser det ut för min BB41 från 2024.

1000029581.jpg

Klämde och kände på två Black Bay 58or, vad tycker ni om de? Bronsen är cool men blir alltid lite positivt överaskad av den "vanliga blå":

Tillbaka
Topp