Färre rader text duger fintÄntligen en fetare Pelagos - hade kanske önskat lite mer design skillnader men den ska bli kul att se!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Färre rader text duger fintÄntligen en fetare Pelagos - hade kanske önskat lite mer design skillnader men den ska bli kul att se!
Ändå helt otroligt att du inte hunnit äga och sälja dem ännuBra släpp tycker jag!! BB58 på jubilee kommer jag vara sugen på
![]()
![]()
![]()
![]()
Jaa jag vill ju ha den rödaÄndå helt otroligt att du inte hunnit äga och sälja dem ännu![]()
Finns inte några större pengar i Kina/Hong Kong nu heller. Lyxsegmentet har ju dalat för alla märken där senaste två åren. Och om det spenderas på lyxkonsumtionsartiklar så är det mer på inhemska märken än utländska. Endast Hermes och Chanel som växt senaste året i Kina.Absolut. Särskilt som det är där det finns pengar at hämta just nu. Ingen jättepoäng att fokusera på Europa & USA i nuläget.
Men GS släppte ju en liten 37milimetare så det kanske finns hopp att den marknaden håller på att svänga från hockeypuckskärleken?
Kör! Får man lägga en beställning sen när du tröttnat?Jaa jag vill ju ha den rödaOch lär sälja inom 2 sek
Har för mig att snowflake-visarna utvecklades 1968.Vi vet ju var 54 och 58 kommer ifrån. Men var kommer ”68” ifrån?
58:an va ju ball, ska bli kul att se hands-on reviews..Bra släpp tycker jag!! BB58 på jubilee kommer jag vara sugen på
![]()
![]()
![]()
![]()
Något som sett något annat än produktionsbilderna på nya bb58 burgendy?
Något som sett något annat än produktionsbilderna på nya bb58 burgendy?
Man kan ju lätt konstatera att vi lämnat allt retro och fauxtina bakom oss, nu är det blänkande och glättigt. Kan ju helt ärligt tycka att det varit läge att fimpa nitarna på oystern när man valt detta formspråket, de känns rätt malplacerade plötsligt.
Ändå helt otroligt att du inte hunnit äga och sälja dem ännu![]()
Känns nästan mer som att man under ett par år fångat en stor kundbas med vintageinspo.Man kan ju lätt konstatera att vi lämnat allt retro och fauxtina bakom oss, nu är det blänkande och glättigt. Kan ju helt ärligt tycka att det varit läge att fimpa nitarna på oystern när man valt detta formspråket, de känns rätt malplacerade plötsligt.
Absolut. Min poäng är mer att nitarna kändes på sin plats när resten av klockans detaljer hade vintage vibbar men när man nu uppenbart har en modern känsla i alla klockans delar så sticker nitarna ut som en anakronism. En klocka med modern känsla ska ha ett modernt armband, inte ett som refererar till 50-60-tal. Jubilee och gummi ser mycket mer rätt ut med helheten nu.Känns nästan mer som att man under ett par år fångat en stor kundbas med vintageinspo.
Nu är den gruppen är infångade och man kan gå vidare med sunburst och flashigt samtidigt som vi som gillar monokromt/stilrent/tråkigt fortfarande är ett fan av märket
Håller med! De blir lite off i det här falletAbsolut. Min poäng är mer att nitarna kändes på sin plats när resten av klockans detaljer hade vintage vibbar men när man nu uppenbart har en modern känsla i alla klockans delar så sticker nitarna ut som en anakronism. En klocka med modern känsla ska ha ett modernt armband, inte ett som refererar till 50-60-tal. Jubilee och gummi ser mycket mer rätt ut med helheten nu.
Jävlar va röd den va
Absurd, ser ut som en skinande rädisa på armenJävlar va röd den vavarför körde dom en så ljus röd tavla? kan inte bestämma mig om den är lite cool eller absurd
Mässljus spelar lite spratt, jämför med W&W video tex, inte lika flashyAbsurd, ser ut som en skinande rädisa på armen.
Nån som vet L2L på BB68? Ser ut som kanske 50-51 typ…..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Första intrycket var väl lite lagom upphetsning när man såg BB68 med silver burst och oyster utan fejknitar.
Återstår dock att se hur bekvämt den balanserar på handleden med sina 43mm. Dock endast 13.6 på höjden så jag är försiktigt optimistisk.
Men man ser ju definitivt fram emot kommande variationer på nya BB58.
Ultra är ju sinnesjuuukt toolig och ser fram emot att pröva den men 66000:- känns lite saftigt. Och tycker nog ändå att Fxd har vassare design och bättre proportioner.
![]()
![]()
Dem nämnde väl något om att det var inspiration till den röda 58an tyckte jag mig se.Den röda BB58 påminner om den röda subben som var en prototyp och aldrig släpptes.
![]()
Nån som vet L2L på BB68? Ser ut som kanske 50-51 typ…..
Riktigt bra ärliga bilder. BB58 ser absolut mer seriös ut än i instaklippet här tidigare, den är riktigt bra och kommer sälja som smör.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Första intrycket var väl lite lagom upphetsning när man såg BB68 med silver burst och oyster utan fejknitar.
Återstår dock att se hur bekvämt den balanserar på handleden med sina 43mm. Dock endast 13.6 på höjden så jag är försiktigt optimistisk.
Men man ser ju definitivt fram emot kommande variationer på nya BB58.
Ultra är ju sinnesjuuukt toolig och ser fram emot att pröva den men 66000:- känns lite saftigt. Och tycker nog ändå att Fxd har vassare design och bättre proportioner.
![]()
![]()